Beantwoord

e-Sim werkt niet op nieuwe telefoon

  • 20 December 2021
  • 2 reacties
  • 697 Bekeken

Goede avond beste T-Mobile.

 

Sinds gisteravond ben ik in het bezit van een nieuwe iPhone 13, mijn vorige telefoon was een iPhone 11. Ik heb een fysieke simkaart van Curaçao in mijn telefoon zitten en de e-Sim van T-mobile met mijn Nederlandse nummer. Op mijn oude telefoon werkte alles prima, echter na het installeren van mijn nieuwe telefoon niet meer...

 

Zoals vermeld, ik heb gister een nieuwe iPhone aangeschaft (in New York) en nadat de gegevens waren overgezet heb ik gemakshalve een nieuwe e-Sim aangevraagd, gedownload en geactiveerd. Tot op heden merk ik dat er op deze bewuste e-Sim ‘geen service’ is. 

 

Naar mijn idee heb ik de juiste stappen genomen om ervoor te zorgen dat het zou moeten werken, maar ik heb nu wel een aantal ‘problemen’ (of beter gezegd, uitdagingen) waar ik eerlijk gezegd geen rekening mee had gehouden (mede omdat ik niet had verwacht dat het aanvragen, downloaden en activeren van een e-Sim zo complex zou zijn?). Geen van mijn bankzaken kan ik meer doen, omdat ik een verificatiecode nodig heb die ik ontvang op mij mobiele nummer. Idem dito voor de corona check app, digiD en zo kan ik er nog een paar opnoemen.

 

Zou er met enige urgentie naar deze casus gekeken kunnen worden? Heb het forum doorgenomen en zie dat meerdere mensen dezelfde problemen ervaren.. 
 

Met vriendelijke groet,
Kevin 

icon

Beste antwoord door Dave 22 December 2021, 10:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7

Goedemorgen Kevin,

Dat is erg onhandig, dat je niet bereikbaar was! 

Wanneer je een eSIM in het buitenland activeert wordt er standaard een blokkade van 48 uur geactiveerd voor services in het buitenland. Op deze manier willen we voorkomen dat er misbruik van je simkaart en account gemaakt kan worden, bijvoorbeeld wanneer je telefoon gestolen is en/of je My T-Mobile gehackt is. 

Als het goed is zou het ondertussen al opgeheven moeten zijn, maar mocht je nog tegen problemen aanlopen stuur me dan even een privébericht. Als je hierin gelijk jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN in vermeldt, kan ik gelijk aan de slag.

Ik hoor graag van je of het ondertussen is opgelost, Kevin!

Hallo David,
 

Dank voor je bericht en daarmee terugkoppeling o er de situatie. Ik wist niet dat een simkaart die in het buitenland wordt geactiveerd 48 uur geblokkeerd zou worden, heb er nergens iets over kunnen lezen? Het is inmiddels opgelost mede dankzij de servicedesk die ik heb gebeld.
 

Groeten,

Kevin