Beantwoord

Eufy camera niet benaderbaar

  • 5 June 2023
  • 10 reacties
  • 689 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 23 reacties

Ik heb een Eufy deurbel en camera’s thuis en die kan ik niet benaderen via mobiele data van T-mobile maar wel via mijn (zakelijke) mobiele data van Vodafone. Blokkeert T-mobile bepaalde zaken? Heel af en toe werkt het wel maar 9 van de 10 keer kan ik geen verbinding maken en lukt mij dat wel met mijn Vodafone abonnenement...

icon

Beste antwoord door MeKe 23 June 2023, 19:15

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MeKe, excuses voor de vertraagde reactie, jouw topic is ons even ontglipt! Gaaf om te horen dat je een Eufy deurbel gebruikt. Je moet hier natuurlijk gewoon een goede verbinding mee kunnen maken. Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's? Ik hoop dat het inmiddels weer goed werkt, en zo niet dan helpen we je hier met alle plezier verder. 

Werkt je netwerkverbinding (bellen, sms'en, internet) verder wel goed? Laat het me maar weten, ik zie je berichtje graag tegemoet!

Reputatie 1

Hi, ik heb nog geen contact gehad met je collega’s maar het blijkt dat de camera niet altijd goed te benaderen is als je 2 sim kaarten in je telefoon hebt. Ik heb een simkaart van Vodafone zakelijk en een e-sim van t-mobile en als ik mijn zakelijke lijn uit zet dan is de camera wel te benaderen. Ik ga er even vanuit dat dit een probleem van Eufy is en niet van jullie waar jullie iets aan kunnen doen.

Reputatie 1

Ik vroeg me af of je een oplossing hebt, want ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan.

Ik heb een fysieke Odido SIM en een zakelijke Vodafone eSIM. Ik kan de Eufy camera alleen benaderen als ik de zakenlijn uitschakel. Het gekke is dat wanneer ik de mobiele data van Vodafone gebruik, zonder de SIM van Odido uit te schakelen, de Eufy camera wel benaderbaar is.

Overigens werkt mijn netwerkverbinding voor de rest wel gewoon. Ik kan bellen, sms’en en internetten via Odido.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Bryan148 Mail even met support@eufy.com Ze gebruiken de vertaal app en reageren  meestal de volgende (nacht rond half 5) Ik maak ook gebruik van Eufy vandaar dat ik dat weet.

Als er een oplossing is zou het fijn zijn als je dat met de community wil delen! 
MVG. 

Reputatie 1

Beste @Bryan148 Mail even met support@eufy.com Ze gebruiken de vertaal app en reageren  meestal de volgende (nacht rond half 5) Ik maak ook gebruik van Eufy vandaar dat ik dat weet.

Als er een oplossing is zou het fijn zijn als je dat met de community wil delen! 
MVG. 

Dat heb ik inderdaad al tegelijkertijd gedaan. Als daar iets uit komt, zal ik het uiteraard hier delen. Echter vraag ik me nu af of het probleem bij Eufy ligt of bij Odido.
Maar daar gaan we achter komen.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Bryan148 Mail even met support@eufy.com Ze gebruiken de vertaal app en reageren  meestal de volgende (nacht rond half 5) Ik maak ook gebruik van Eufy vandaar dat ik dat weet.

Als er een oplossing is zou het fijn zijn als je dat met de community wil delen! 
MVG. 

Dat heb ik inderdaad al tegelijkertijd gedaan. Als daar iets uit komt, zal ik het uiteraard hier delen. Echter vraag ik me nu af of het probleem bij Eufy ligt of bij Odido.
Maar daar gaan we achter komen.

Het is een probleem van je telefoon denk ik.

Reputatie 1

Eufy zegt simpelweg dat dual SIM niet werkt. Onderstaand zie je hun voorgestelde oplossing, welke voor mij niet werkt..

 

We totally understand the situation and understand your frustration. After asking our engineers, we regret to say that eufy system currently does not support dual SIM card. 

However, here we have compiled for you some possible useful solutions reflected by other customers:
- In your iPhone under Settings > Cellular > Cellular Data, choose Sim 1 and turn off Allow Cellular Data Switching.
- Once you have this set, go to Settings > Cellular. Scroll down and look for the Eufy app under Cellular Data for [Sim 1]. Ensure the switch is on or green.
- You also need to check a few other settings under Settings > Cellular > Sim 1. Make sure Voice and Data is set to your best service, most likely LTE. Turn on Data roaming (make it green). Ensure Low Data Mode is off (gray).
- If the issue remains, try disable VoLTE on one SIM. You may find it via Settings> Cellular>Cellular Data Options>Voice & Data>disable VoLTE Or Settings>Cellular>Cellular Data Options>Voice & Data>4G, VoLTE Off

 

Ik snap het niet, want mijn zakelijke Vodafone eSIM heeft nergens last van, ook niet wanneer beide ingeschakeld zijn. Zie onderstaande scenarios:

  • SIM (Odido NL) and eSIM (Vodafone NL) are both activated
    • When using mobile data from Odido -> Eufy camera and historical events cannot be accessed 
    • When using mobile data from Vodafone -> No issues
  • SIM is activated and eSIM is deactivated
    • Only mobile data from Odido can be used -> No issues
  • SIM is deactivated and eSIM is activated
    • Only mobile data from Vodafone can be used -> No issues
  • When using WiFI there is never an issue, regardless of which SIM is activated
Reputatie 5

Goedemorgen,

Ik heb ook dual sim (wel beide op het Odido netwerk). Ook ik kreeg in het begin een paar keer time-out te zien, maar na wat heen en weer switchen werkt het daarna op beide simkaarten. Die time-out kreeg ik overigens ook nadat ik dualsim uitschakelde. Toen heb ik alle data uitgeschakeld, de app geopend (melding dat er geen internet verbinding is), terwijl de app open stond data weer ingeschakeld en toen werkte het weer.

Heeft dus naar mijn weten echt iets met de app te maken. Mocht Odido iets structureel blokkeren dan zou het in geen enkele situatie werken.

Kun je eens hetzelfde als mij proberen?

  1. Data uitschakelen
  2. App openen
  3. Data inschakelen
  4. Stream openen

Ben benieuwd of het dan wel lukt?

Reputatie 1

Ik heb het geprobeerd en het lijkt inderdaad te werken. Ik zal het de komende dagen monitoren of het blijft werken en kom erop terug.

Bedankt in ieder geval voor deze tip!

Reputatie 1

Helaas, dit was slechts een tijdelijke oplossing. Als ik dan weer ergens met WiFi verbonden ben geweest, dan komt het probleem terug.

Ik was er inmiddels helemaal klaar mee. Ik vond sowieso dat de verbinding vaak bagger was. Dus ik heb de overstap gemaakt naar Ring en deze doet het wel fatsoenlijk.

Reageer