Beantwoord

Gebruik dual sim bij S21 Plus?

  • 21 December 2021
  • 1 reactie
  • 127 Bekeken

Beste lezer,

 

Ik heb een vraag omtrent het gebruik dan Dual Sim bij de S21 Plus. Ik wil met een esim plus simkaart gaan werken, dus een esim voor privé en simkaart voor zakelijk. 

 

Nu lees ik dat de S21 Plus een Standby Dual Sim is, wat betekent dat als de ene sim in gebruik is de ander uit gaat en je niet bereikbaar bent. Voor bellen maakt mij dit niet uit, maar ik lees dat dit ook voor data geldt.

 

Dus stel, ik stel in dat data/internet altijd via de esim 1 (prive) moet lopen. Als ik dan in de auto Spotify gebruik, en de data dus via de esim 1 gaat op dat moment, betekent dit dan dat ik gedurende de tijd dat ik Spotify gebruik niet gebeld kan worden op simkaart 2 (zakelijk)?

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 December 2021, 17:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wesley91 

De meeste dual sim toestellen zijn van het type standby. Deze toestellen hebben maar één antenne. Dit betekent dat beide simkaarten niet tegelijkertijd kunnen werken. Zolang je niet aan het bellen, sms'en of internetten bent, ben je bereikbaar op beide simkaarten. Ga je wel bellen, sms'en of internetten, dan neemt deze simkaart de antenne van het toestel in gebruik. De tweede simkaart is dan even buiten gebruik. Uitgebeld? Dan ben je weer bereikbaar op beide simkaarten. Bron