Beantwoord

Geen bereik buitenland vanwege blokkade


Ik ben vanaf Nederland vertrokken met de auto richting Turkije. In het buitenland heb ik geen bereik, ik ben al langs Duitsland/Oostenrijk/Slovenië & Kroatië. Geen betaalachterstanden, blokkades. Dataroaming staat aan, mobiele data staat aan. Vrienden hebben KPN & Vodafone, ik ben de enige met T-Mobile en dit probleem. M’n toestel is een iPhone 12 en heb 22gb in EU maar.

Iemand enige tips?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 18 July 2021, 19:59

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ramo6638 , welkom op de community

Zou het kunnen dat je dit abonnement pas kort geleden hebt aangeschaft? Er geldt soms een automatische blokkering voor het buitenland totdat de eerste twee facturen zijn betaald.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @ramo6638  Welkom, heb je roaming wel aanstaan?

handmatig een andere provider al geprobeerd Klik hier⬅️ 
Kijk in je my-T-Mobile of je ergens iets op blokkade heb staan bij de instellingen!

En dan nog even dit: met een betaalregeling kan je ook niet interneten in het buitenland. 
Geldt dit allemaal niet laat het dan even weten zodat een moderator je verder kan helpen!

Succes
 

  • Je krijgt tijdens de regeling een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers, en sms-diensten gebruiken.
Reputatie 7
Badge +9

Hi @ramo6638 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je nog een blokkade actief had. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan zou je wel bereik moeten hebben. 

Laat je even weten of het lukt?

Goedenavond. Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben in Colombia voor een maand en heb geen enkel bereik met mijn Sim only abonnement. Ik heb het abonnement een maand en las dat dit het probleem zou kunnen zijn, vanwege een blokkade. Zou iemand dit kunnen bekijken voor mij? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Biancavdvoort 

Dat zou inderdaad kunnen. Als je mij een privébericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN dan kan ik dat voor je controleren. Ik zie je bericht graag verschijnen.

Reputatie 1

Goedenacht,

 

Ik heb ook hetzelfde probleem. Heb alles al geprobeerd wat hierbiven staat. Helaas heb ik nog steeds geen bereik. Moet maandag (officieel vandaag dus) ook mijn werk bereiken. Anders verlies ik mijn baan. Kunnen jullie mij helpen? Zodat ik weer bereik heb. Ook omdat ik geen bereik heb, kan ik niet bellen. Helemaal niks. En als ismand mij belt van Nederland krijgen ze te horen dat mijn nummer niet in gebruik is. Ik heb geen betalingsachterstand of technische storing.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Souutjeeexxx 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een betalingsregeling hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt er standaard een blokkade geactiveerd voor bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten. De blokkade wordt automaitisch verwijderd zodra je betalingsachterstand is voldaan. Op My T-Mobile kun je precies zien wat er nog openstaat en zodra dat is betaald, kun je weer gebruik maken van je abonnement in het buitenland. 

Ik hoop dat je zo verder komt. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je hier altijd terecht!

Reputatie 1

Haiihaii @Hajar 

 

Zal je misschien met mij mee kunnen kijken, want ik zal dan best alles willen betalen, alleen dat gaat dus niet. 
ik zie dat ik een factuur heb die staat vast klaar voor de 12e van maart maar er staat nergens op dat ik m al kan betalen en is het dan zo dat als ik dat deel betaald heb, dat ik dan al internet heb of moet ik gelijk alles betalen? Want ik heb natuurlijk een betalingsregeling aangevraagd (dat ik deze maand en volgende maand zal betalsn, alleen zie nu nog een toekomstige factuur van 12 maart die van de volgende maand zie ik niet. Dus ik kan helaas heel weinig. 

Reputatie 1

@Hajar 

Ook heb ik geprobeerd met de chatbot te praten en kijken of ik het volledige openstaande bedrag kon betalen. Toen stond werd ik doorverwezen naar toekomstige factuur van 12 maart (maar kon dit alsnog niet betalen; er stond ook nergens op betalen) en dit was niet het hele bedrag wat er stond vermeld. Wellicht heeft u een linkje voor mij? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Souutjeeexxx 

Ik denk natuurlijk graag mee! Als je naar My T-Mobile gaat en klikt op facturen dan zie je het openstaand bedrag staan. Je kan dan klikken op Betaal met iDeal. Als dat niet lukt dan kun je op deze pagina verschillende manieren vinden om je betaling te voldoen. Laat je even weten of je zo verder komt?

 

Reputatie 1

Helaas werkt beide niet. Er staat: geen abonnement als ik het probeer via de topic. 

Reputatie 1

Als ik het probeer via die link bedoel ik** @Hajar 

en via de app zelf lukt het niet.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Souutjeeexxx Krijg je een foutmelding te zien? Als ik zelf via My T-Mobile probeer dan lijkt het wel te lukken. Je kan ook handmatig het bedrag overmaken. Op de pagina die die ik hierboven heb gestuurd staat precies uitgelegd hoe je dat kan doen. 

Goede Avond,

Ik heb geen service meer. Heb wel mijn betalingsachterstand betaald, maar alsnog geen bereik. 
Kunt u mij helpen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chakira Boussadkate 

Staat in je T-Mobile account dat alles betaalt is? Misschien helpt het herstarten van je telefoon.

Ja, in de app staat dat alles betaald is en ik heb mijn telefoon al opgestart helaas werkt dat niet.

Reputatie 7
Badge +14

Als je met Ideal hebt betaald moet dat vrijgeven snel gaan. Als je handmatig hebt betaald gaat er meer tijd overheen.  Bij internetbankieren is dat binnen 3 werkdagen, bij een T-Mobile shop 5 uur.

Ik heb het betaald via Ideal. En dat is nu zo 9 uur geleden.  Ik heb al veel telefoontjes mis gelopen voor werk, omdat niets binnen komt. En ook omdat ik geen service heb kan ik ook niet telefonisch contact opnemen met TMobile. Echt verschrikkelijk!😩😩😩😩😩

Reputatie 7
Badge +14

Als het zo belangrijk voor je is om bereikbaar te zijn denk ik even mee, out of the box… Je kunt in de my t-mobile omgeving een doorschakeling plaatsen. Dan heb je natuurlijk wel een andere telefoon nodig, van een medereiziger bijvoorbeeld, maar het resultaat is dan wel dat als jouw nummer wordt gebelt je deze wel kunt ontvangen. In de tussentijd moet natuurlijk wel worden gekeken waarom je eigen telefoon nog is afgesloten.

 

Ik heb hetzelfde probleem terwijl alles is betaald. Ik heb zojuist zelfs een factuur vooruit betaald. Kan iemand van T mobile mij zo snel mogelijk helpen en het oplossen?

Reputatie 7
Badge +14

@verbeettennis  Welkom, heb  je al een andere provider geprobeerd?

In welk land ben je?  Telefoon opnieuw opstarten en keus maken welke provider wel werkt.

Hallo dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Ook roaming staat aan en ik heb geen openstaande rekeningen (ik heb vanochtend zelfs een vooruit betaald).

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @verbeettennis 

Ben je toevallig een nieuwe klant niet ouder dan 2 maanden?

Voor de eerste 2 maanden heb je standaard een blokkade voor gebruik in het buitenland.

Reputatie 7
Badge +14

@verbeettennis  Waar ben je? 
Verbinding hangt ook af van de providers in het land. 
klik eens Hier Voor uitleg en hulp!

 

Reputatie 2

Heb pas een Sim Only abonnement bij jullie afgesloten voor unlimited bellen en unlimited data. Werkte gisteren prima in Nederland en ben nu op reis naar België, Frankrijk en Spanje en tot mijn verbazing geen bereik/service!! Gelukkig kon mijn vrouw die meereist en een abo bij KPN heeft onze dochter thuis bellen. Die heeft T-Mobile namens mij gebeld en zij vernam dat de eerste 3 maanden niet gebeld kan worden en ook geen internet in het buitenland. Staat niet op jullie site, niet in een contract etc.!! T-Mobile zou echter deze blokkade direkt opheffen als er 115 Euro overgemaakt kon worden. Aldus ogenblikkelijk overgemaakt, bewijs naar T-Mobile gestuurd waarop meegedeeld werd dat de blokkade is opgeheven. Resultaat: ik ben niet bereikbaar, kan niet bellen en ook niet internetten. Gelukkig zit ik in een hotel in Frankrijk en stuur dit bericht via Wifi naar jullie. Help mij aub om dit direkt op te lossen! Mijn mobiele nummer: [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]. Ik heb een iPhone 11. Hans 

Reageer