Beantwoord

Geen bereik buitenland vanwege blokkade


Ik ben vanaf Nederland vertrokken met de auto richting Turkije. In het buitenland heb ik geen bereik, ik ben al langs Duitsland/Oostenrijk/Slovenië & Kroatië. Geen betaalachterstanden, blokkades. Dataroaming staat aan, mobiele data staat aan. Vrienden hebben KPN & Vodafone, ik ben de enige met T-Mobile en dit probleem. M’n toestel is een iPhone 12 en heb 22gb in EU maar.

Iemand enige tips?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 18 July 2021, 19:59

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tolski 

Wil je je 06 verwijderen? Dit is een openbare community dus iedereen ziet het.

Bron

Reputatie 2

Heb pas een Sim Only abonnement bij jullie afgesloten voor unlimited bellen en unlimited data. Werkte gisteren prima in Nederland en ben nu op reis naar België, Frankrijk en Spanje en tot mijn verbazing geen bereik/service!! Gelukkig kon mijn vrouw die meereist en een abo bij KPN heeft onze dochter thuis bellen. Die heeft T-Mobile namens mij gebeld en zij vernam dat de eerste 3 maanden niet gebeld kan worden en ook geen internet in het buitenland. Staat niet op jullie site, niet in een contract etc.!! T-Mobile zou echter deze blokkade direkt opheffen als er 115 Euro overgemaakt kon worden. Aldus ogenblikkelijk overgemaakt, bewijs naar T-Mobile gestuurd waarop meegedeeld werd dat de blokkade is opgeheven. Resultaat: ik ben niet bereikbaar, kan niet bellen en ook niet internetten. Gelukkig zit ik in een hotel in Frankrijk en stuur dit bericht via Wifi naar jullie. Help mij aub om dit direkt op te lossen!Ik heb een iPhone 11. Hans van Tol

 

Reputatie 2

Hallo @tolski 

Wil je je 06 verwijderen? Dit is een openbare community dus iedereen ziet het.

Hoe verwijder ik dat nummer??

 

Reputatie 7
Badge +15

@tolski 

Dit kan je nu volgens mij zelf niet meer doen via de 3 puntjes rechtsonder en dan bewerk, een moderator zal je bericht zsm aanpassen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tolski 

Ik heb je nummer verwijderd uit je bericht en je gegevens gecontroleerd. Ik zie dat de blokkade is verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan zou het moeten werken. Ik wens je een fijne tijd in Frankrijk. 

Reputatie 2

Hi @tolski 

Ik heb je nummer verwijderd uit je bericht en je gegevens gecontroleerd. Ik zie dat de blokkade is verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan zou het moeten werken. Ik wens je een fijne tijd in Frankrijk. 

Hallo Hajar, 

Werkt nog steeds niet. Geen bereik, geen service, geen mobiel internet, dus helemaal niets! Ik heb alles geprobeerd, netwerkinstellingen aangepast, handmatig provider gezocht enz. Ik ben hier ontzettend boos over. Als ik dit vantevoren had geweten was ik nooit overgestapt van mijn provider KPN. Dit moet nu echt per omgaande opgelost worden anders wil ik weer terug  naar KPN. Daar heb ik deze problemen nog nooit gehad. Dit kost me trouwens ook nog geld ivm niet bereikbaarheid en is ook nog gevaarlijk bij eventuele pechsituaties. Ik ben nu in Frankrijk en maak gebruik van Wifi om contact te houden.

Reputatie 2

Hallo@Hajar,

Ik heb nog steeds geen bereik, geen service, geen mobiel internet! Wanneer wordt dit opgelost?  Ik ben zeker 4 maanden in Spanje. Dus geen vakantie van een weekje of zo… Dit MOET opgelost worden. Ik heb niet voor niets direkt 115 euro overgemaakt om deze vreemde blokkade op te heffen. Ik moet bereikbaar zijn. Graag spoed!

Reputatie 7
Badge +14

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. Je wordt daarvoor eerst gewaarschuwd per sms. Uiteraard gaat dit pas tellen als de initiële blokkade is opgeheven en verwerkt en jij data in de EU kan verstoken.

Reputatie 2

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. Je wordt daarvoor eerst gewaarschuwd per sms. Uiteraard gaat dit pas tellen als de initiële blokkade is opgeheven en verwerkt en jij data in de EU kan verstoken.

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. Ik heb nog niets kunnen verbruiken in NL en de EU. Sim is om onduidelijke reden geblokkeerd. Daar wordt door T-Mobile aan gewerkt om dit probleem op te lossen.

Reputatie 7
Badge +14

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. 

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. 

Je mist het belangrijke punt dat je langer dan gemiddeld in de EU verblijft. In de roam like home wetgeving worden alle providers tegen oneigenlijk gebruik beschermd. Bij zo'n periode moet een gebruiker een lokale simkaart kopen of een toeslag voor die GB's uit de eigen databundel betalen. Ik vertel geen onzin, staat bijvoorbeeld in de aanvullende voorwaarden voor redelijk verbruik..

Uiteraard gaat dit pas spelen als de initiële blokkade, waar @Waqqas je op wees, is opgeheven  en jij data in de EU kan verstoken.

Reputatie 2

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. 

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. 

Je mist het belangrijke punt dat je langer dan gemiddeld in de EU verblijft. In de roam like home wetgeving worden alle providers tegen oneigenlijk gebruik beschermd. Bij zo'n periode moet een gebruiker een lokale simkaart kopen of een toeslag voor die GB's uit de eigen databundel betalen. Ik vertel geen onzin, staat bijvoorbeeld in de aanvullende voorwaarden voor redelijk verbruik..

Uiteraard gaat dit pas spelen als de initiële blokkade, waar @Waqqas je op wees, is opgeheven  en jij data in de EU kan verstoken.

Ik moet toch gewoon kunnen bellen en bereikbaar zijn? Zelfs dat is niet het geval. Volgens mij begrijp je het niet. T-Mobile meldt dat ik gewoon bereik zou moeten hebben in de EU omdat ze na mijn betaling van 115 Euro de blokkade hebben opgeheven. En toch is er geen enkel bereik. 

Reputatie 7
Badge +15

@tolski 

Hier kan je controleren met welke providers je per land kunt verbinden :

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te plaatsen en controleer ook de blokkades in je My T-Mobile account.

Reputatie 2

@tolski

Hier kan je controleren met welke providers je per land kunt verbinden :

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te plaatsen en controleer ook de blokkades in je My T-Mobile account.

Zeker! Ook geprobeerd in reserve iPhone. Geen bereik.

Uitgebreid contact gehad met T-Mobile vanochtend. Er schijnt bij T-Mobile technisch iets fout te zijn gegaan met het deblokkeren. De IT-afdeling is er mee bezig. Dus de verhalen over blokkade van nieuwe klanten de eerste 2 of 3 maanden kloppen niet. Wordt na betaling van 115 euro gedeblokkeerd in het eerste lijn contact, dat is de klantenservice. Echter, het tweede lijn contact is de IT afdeling die gaat uitzoeken waarom de deblokkade fout is gegaan. Dat is het juiste verhaal.

Reputatie 7
Badge +14

Als je een blokkade had op roaming kan het ook helpen echt HANDMATIG te zoeken naar mobiele netwerken en dan de gevonden netwerken te selecteren. Als de telefoon namelijk tijdens de blokkade al had geprobeerd met een netwerk te verbinden kan hij op een soort “barred list” op de simkaart te komen staan waardoor alleen restarten van de telefoon niet genoeg is. Handmatig selecteren overruled die “barred list". 

Maar als de blokkade in het netwerk van T-Mobile, wat wordt doorgegeven aan de buitenlandse netwerken, er nog steeds op staat dan gaat ook handmatig selecteren niet werken. Maar als die blokkade eraf is zou het kunnen helpen voor het laatste zetje.

Reputatie 2

Als je een blokkade had op roaming kan het ook helpen echt HANDMATIG te zoeken naar mobiele netwerken en dan de gevonden netwerken te selecteren. Als de telefoon namelijk tijdens de blokkade al had geprobeerd met een netwerk te verbinden kan hij op een soort “barred list” op de simkaart te komen staan waardoor alleen restarten van de telefoon niet genoeg is. Handmatig selecteren overruled die “barred list". 

Ook al geprobeerd. Geen resultaat.

Reputatie 2

Hoera!!!! Dankjewel T-Mobile! Problemen zijn opgelost. Kan weer bellen en gebeld worden in de EU en mobiele data gebruiken in de EU 26 GB.

Ik had vanochtend een goed gesprek met de Klantenservice, een aardige dame die Marijke heet. Zij toonde alle begrip en had een grote kennis van zaken en zou direkt actie ondernemen. Nogmaals hulde voor deze prima afhandeling en oplossen van een probleem.

Ik heb sinds kort een abonnement bij T-Mobile. Ik ben nu op vakantie en kwam er toen achter dat ik in het buitenland geen bereik heb. Heb al mijn betalingsachterstand betaald maar heb nog steeds geen bereik. Heel vervelend. Mijn vakantie is hierdoor een stuk moeilijker. Al meerdere keren oplossingen proberen te zoeken met de chatbox maar die helpt ook niks. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb sinds kort een abonnement bij T-Mobile. Ik ben nu op vakantie en kwam er toen achter dat ik in het buitenland geen bereik heb. Heb al mijn betalingsachterstand betaald maar heb nog steeds geen bereik. Heel vervelend. Mijn vakantie is hierdoor een stuk moeilijker. Al meerdere keren oplossingen proberen te zoeken met de chatbox maar die helpt ook niks. 

Heb je de oplossingen die in dit topic worden aangedragen al uitgeprobeerd? Waar ben je nu? We horen het graag zodat we met je mee kunnen denken richting een mogelijke oplossing. 

Al alles geprobeerd wat er staat. Ik zit momenteel in Canada. Ik kan helaas niemand van t mobile te pakken krijgen. 

Reputatie 7

Hi @BrancoN,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kan ik in ieder geval met je meekijken of aan onze kant alles in orde is. 

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!

Ik heb een probleem ik heb opeens geen service meer nu al 2 dagen heb van alles geprobeerd telefoon aan en uit zelfde ook voor me simkaart dataroming staat ook aan en heb geen betalingsachterstand of betalingsregeling heb alles netjes betaald heb er ook bewijs daarvan ik kan namelijk nu helemaal niks met mijn telefoon en wil wel kunnen bellen en internet kunnen gebruiken buiten weet iemand wat ik kan doen !! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tishiana 

In welk land ben je momenteel? Heb je geprobeerd om met een ander provider te verbinden? Op deze pagina kun je het land selecteren waar je bent en de providers zien die je kan kiezen. Ik wil ook graag controleren of je blokkades hebt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kijk ik graag met je mee. 

Reageer