Beantwoord

Geen bereik buitenland vanwege blokkade


Ik ben vanaf Nederland vertrokken met de auto richting Turkije. In het buitenland heb ik geen bereik, ik ben al langs Duitsland/Oostenrijk/Slovenië & Kroatië. Geen betaalachterstanden, blokkades. Dataroaming staat aan, mobiele data staat aan. Vrienden hebben KPN & Vodafone, ik ben de enige met T-Mobile en dit probleem. M’n toestel is een iPhone 12 en heb 22gb in EU maar.

Iemand enige tips?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 18 July 2021, 19:59

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 2

Hoera!!!! Dankjewel T-Mobile! Problemen zijn opgelost. Kan weer bellen en gebeld worden in de EU en mobiele data gebruiken in de EU 26 GB.

Ik had vanochtend een goed gesprek met de Klantenservice, een aardige dame die Marijke heet. Zij toonde alle begrip en had een grote kennis van zaken en zou direkt actie ondernemen. Nogmaals hulde voor deze prima afhandeling en oplossen van een probleem.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ramo6638 , welkom op de community

Zou het kunnen dat je dit abonnement pas kort geleden hebt aangeschaft? Er geldt soms een automatische blokkering voor het buitenland totdat de eerste twee facturen zijn betaald.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @ramo6638  Welkom, heb je roaming wel aanstaan?

handmatig een andere provider al geprobeerd Klik hier⬅️ 
Kijk in je my-T-Mobile of je ergens iets op blokkade heb staan bij de instellingen!

En dan nog even dit: met een betaalregeling kan je ook niet interneten in het buitenland. 
Geldt dit allemaal niet laat het dan even weten zodat een moderator je verder kan helpen!

Succes
 

  • Je krijgt tijdens de regeling een blokkade. Hierdoor kun je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers, en sms-diensten gebruiken.
Reputatie 7
Badge +14

@verbeettennis  Waar ben je? 
Verbinding hangt ook af van de providers in het land. 
klik eens Hier Voor uitleg en hulp!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @tolski 

Ik heb je nummer verwijderd uit je bericht en je gegevens gecontroleerd. Ik zie dat de blokkade is verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan zou het moeten werken. Ik wens je een fijne tijd in Frankrijk. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Souutjeeexxx 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je een betalingsregeling hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt er standaard een blokkade geactiveerd voor bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten. De blokkade wordt automaitisch verwijderd zodra je betalingsachterstand is voldaan. Op My T-Mobile kun je precies zien wat er nog openstaat en zodra dat is betaald, kun je weer gebruik maken van je abonnement in het buitenland. 

Ik hoop dat je zo verder komt. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je hier altijd terecht!

Reputatie 7
Badge +9

@Souutjeeexxx Krijg je een foutmelding te zien? Als ik zelf via My T-Mobile probeer dan lijkt het wel te lukken. Je kan ook handmatig het bedrag overmaken. Op de pagina die die ik hierboven heb gestuurd staat precies uitgelegd hoe je dat kan doen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ramo6638 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat je nog een blokkade actief had. Ik heb de blokkade verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan zou je wel bereik moeten hebben. 

Laat je even weten of het lukt?

Ik heb hetzelfde probleem terwijl alles is betaald. Ik heb zojuist zelfs een factuur vooruit betaald. Kan iemand van T mobile mij zo snel mogelijk helpen en het oplossen?

Reputatie 7
Badge +14

@verbeettennis  Welkom, heb  je al een andere provider geprobeerd?

In welk land ben je?  Telefoon opnieuw opstarten en keus maken welke provider wel werkt.

Hallo dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Ook roaming staat aan en ik heb geen openstaande rekeningen (ik heb vanochtend zelfs een vooruit betaald).

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @verbeettennis 

Ben je toevallig een nieuwe klant niet ouder dan 2 maanden?

Voor de eerste 2 maanden heb je standaard een blokkade voor gebruik in het buitenland.

Reputatie 2

Heb pas een Sim Only abonnement bij jullie afgesloten voor unlimited bellen en unlimited data. Werkte gisteren prima in Nederland en ben nu op reis naar België, Frankrijk en Spanje en tot mijn verbazing geen bereik/service!! Gelukkig kon mijn vrouw die meereist en een abo bij KPN heeft onze dochter thuis bellen. Die heeft T-Mobile namens mij gebeld en zij vernam dat de eerste 3 maanden niet gebeld kan worden en ook geen internet in het buitenland. Staat niet op jullie site, niet in een contract etc.!! T-Mobile zou echter deze blokkade direkt opheffen als er 115 Euro overgemaakt kon worden. Aldus ogenblikkelijk overgemaakt, bewijs naar T-Mobile gestuurd waarop meegedeeld werd dat de blokkade is opgeheven. Resultaat: ik ben niet bereikbaar, kan niet bellen en ook niet internetten. Gelukkig zit ik in een hotel in Frankrijk en stuur dit bericht via Wifi naar jullie. Help mij aub om dit direkt op te lossen! Mijn mobiele nummer: [Persoonsgegevens verwijderd door Moderator]. Ik heb een iPhone 11. Hans 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tolski 

Wil je je 06 verwijderen? Dit is een openbare community dus iedereen ziet het.

Bron

Goede Avond,

Ik heb geen service meer. Heb wel mijn betalingsachterstand betaald, maar alsnog geen bereik. 
Kunt u mij helpen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chakira Boussadkate 

Staat in je T-Mobile account dat alles betaalt is? Misschien helpt het herstarten van je telefoon.

Ja, in de app staat dat alles betaald is en ik heb mijn telefoon al opgestart helaas werkt dat niet.

Reputatie 2

Heb pas een Sim Only abonnement bij jullie afgesloten voor unlimited bellen en unlimited data. Werkte gisteren prima in Nederland en ben nu op reis naar België, Frankrijk en Spanje en tot mijn verbazing geen bereik/service!! Gelukkig kon mijn vrouw die meereist en een abo bij KPN heeft onze dochter thuis bellen. Die heeft T-Mobile namens mij gebeld en zij vernam dat de eerste 3 maanden niet gebeld kan worden en ook geen internet in het buitenland. Staat niet op jullie site, niet in een contract etc.!! T-Mobile zou echter deze blokkade direkt opheffen als er 115 Euro overgemaakt kon worden. Aldus ogenblikkelijk overgemaakt, bewijs naar T-Mobile gestuurd waarop meegedeeld werd dat de blokkade is opgeheven. Resultaat: ik ben niet bereikbaar, kan niet bellen en ook niet internetten. Gelukkig zit ik in een hotel in Frankrijk en stuur dit bericht via Wifi naar jullie. Help mij aub om dit direkt op te lossen!Ik heb een iPhone 11. Hans van Tol

 

Reputatie 2

Hallo @tolski 

Wil je je 06 verwijderen? Dit is een openbare community dus iedereen ziet het.

Hoe verwijder ik dat nummer??

 

Reputatie 7
Badge +14

Als je met Ideal hebt betaald moet dat vrijgeven snel gaan. Als je handmatig hebt betaald gaat er meer tijd overheen.  Bij internetbankieren is dat binnen 3 werkdagen, bij een T-Mobile shop 5 uur.

Reputatie 7
Badge +15

@tolski 

Dit kan je nu volgens mij zelf niet meer doen via de 3 puntjes rechtsonder en dan bewerk, een moderator zal je bericht zsm aanpassen.

Ik heb het betaald via Ideal. En dat is nu zo 9 uur geleden.  Ik heb al veel telefoontjes mis gelopen voor werk, omdat niets binnen komt. En ook omdat ik geen service heb kan ik ook niet telefonisch contact opnemen met TMobile. Echt verschrikkelijk!😩😩😩😩😩

Reputatie 7
Badge +14

Als het zo belangrijk voor je is om bereikbaar te zijn denk ik even mee, out of the box… Je kunt in de my t-mobile omgeving een doorschakeling plaatsen. Dan heb je natuurlijk wel een andere telefoon nodig, van een medereiziger bijvoorbeeld, maar het resultaat is dan wel dat als jouw nummer wordt gebelt je deze wel kunt ontvangen. In de tussentijd moet natuurlijk wel worden gekeken waarom je eigen telefoon nog is afgesloten.

 

Ik heb sinds kort een abonnement bij T-Mobile. Ik ben nu op vakantie en kwam er toen achter dat ik in het buitenland geen bereik heb. Heb al mijn betalingsachterstand betaald maar heb nog steeds geen bereik. Heel vervelend. Mijn vakantie is hierdoor een stuk moeilijker. Al meerdere keren oplossingen proberen te zoeken met de chatbox maar die helpt ook niks. 

Reputatie 2

Hi @tolski 

Ik heb je nummer verwijderd uit je bericht en je gegevens gecontroleerd. Ik zie dat de blokkade is verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan zou het moeten werken. Ik wens je een fijne tijd in Frankrijk. 

Hallo Hajar, 

Werkt nog steeds niet. Geen bereik, geen service, geen mobiel internet, dus helemaal niets! Ik heb alles geprobeerd, netwerkinstellingen aangepast, handmatig provider gezocht enz. Ik ben hier ontzettend boos over. Als ik dit vantevoren had geweten was ik nooit overgestapt van mijn provider KPN. Dit moet nu echt per omgaande opgelost worden anders wil ik weer terug  naar KPN. Daar heb ik deze problemen nog nooit gehad. Dit kost me trouwens ook nog geld ivm niet bereikbaarheid en is ook nog gevaarlijk bij eventuele pechsituaties. Ik ben nu in Frankrijk en maak gebruik van Wifi om contact te houden.

Reageer