Beantwoord

Geen bereik buitenland vanwege blokkade



Toon eerste reactie

47 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb sinds kort een abonnement bij T-Mobile. Ik ben nu op vakantie en kwam er toen achter dat ik in het buitenland geen bereik heb. Heb al mijn betalingsachterstand betaald maar heb nog steeds geen bereik. Heel vervelend. Mijn vakantie is hierdoor een stuk moeilijker. Al meerdere keren oplossingen proberen te zoeken met de chatbox maar die helpt ook niks. 

Heb je de oplossingen die in dit topic worden aangedragen al uitgeprobeerd? Waar ben je nu? We horen het graag zodat we met je mee kunnen denken richting een mogelijke oplossing. 

Al alles geprobeerd wat er staat. Ik zit momenteel in Canada. Ik kan helaas niemand van t mobile te pakken krijgen. 

Reputatie 2

Hallo@Hajar,

Ik heb nog steeds geen bereik, geen service, geen mobiel internet! Wanneer wordt dit opgelost?  Ik ben zeker 4 maanden in Spanje. Dus geen vakantie van een weekje of zo… Dit MOET opgelost worden. Ik heb niet voor niets direkt 115 euro overgemaakt om deze vreemde blokkade op te heffen. Ik moet bereikbaar zijn. Graag spoed!

Ik heb een probleem ik heb opeens geen service meer nu al 2 dagen heb van alles geprobeerd telefoon aan en uit zelfde ook voor me simkaart dataroming staat ook aan en heb geen betalingsachterstand of betalingsregeling heb alles netjes betaald heb er ook bewijs daarvan ik kan namelijk nu helemaal niks met mijn telefoon en wil wel kunnen bellen en internet kunnen gebruiken buiten weet iemand wat ik kan doen !! 

Reputatie 7

Hi @BrancoN,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kan ik in ieder geval met je meekijken of aan onze kant alles in orde is. 

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!

Reputatie 7
Badge +14

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. Je wordt daarvoor eerst gewaarschuwd per sms. Uiteraard gaat dit pas tellen als de initiële blokkade is opgeheven en verwerkt en jij data in de EU kan verstoken.

Reputatie 2

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. Je wordt daarvoor eerst gewaarschuwd per sms. Uiteraard gaat dit pas tellen als de initiële blokkade is opgeheven en verwerkt en jij data in de EU kan verstoken.

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. Ik heb nog niets kunnen verbruiken in NL en de EU. Sim is om onduidelijke reden geblokkeerd. Daar wordt door T-Mobile aan gewerkt om dit probleem op te lossen.

Reputatie 7
Badge +14

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. 

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. 

Je mist het belangrijke punt dat je langer dan gemiddeld in de EU verblijft. In de roam like home wetgeving worden alle providers tegen oneigenlijk gebruik beschermd. Bij zo'n periode moet een gebruiker een lokale simkaart kopen of een toeslag voor die GB's uit de eigen databundel betalen. Ik vertel geen onzin, staat bijvoorbeeld in de aanvullende voorwaarden voor redelijk verbruik..

Uiteraard gaat dit pas spelen als de initiële blokkade, waar @Waqqas je op wees, is opgeheven  en jij data in de EU kan verstoken.

Reputatie 2

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. 

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. 

Je mist het belangrijke punt dat je langer dan gemiddeld in de EU verblijft. In de roam like home wetgeving worden alle providers tegen oneigenlijk gebruik beschermd. Bij zo'n periode moet een gebruiker een lokale simkaart kopen of een toeslag voor die GB's uit de eigen databundel betalen. Ik vertel geen onzin, staat bijvoorbeeld in de aanvullende voorwaarden voor redelijk verbruik..

Uiteraard gaat dit pas spelen als de initiële blokkade, waar @Waqqas je op wees, is opgeheven  en jij data in de EU kan verstoken.

Ik moet toch gewoon kunnen bellen en bereikbaar zijn? Zelfs dat is niet het geval. Volgens mij begrijp je het niet. T-Mobile meldt dat ik gewoon bereik zou moeten hebben in de EU omdat ze na mijn betaling van 115 Euro de blokkade hebben opgeheven. En toch is er geen enkel bereik. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Tishiana 

In welk land ben je momenteel? Heb je geprobeerd om met een ander provider te verbinden? Op deze pagina kun je het land selecteren waar je bent en de providers zien die je kan kiezen. Ik wil ook graag controleren of je blokkades hebt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kijk ik graag met je mee. 

Reputatie 7
Badge +15

@tolski 

Hier kan je controleren met welke providers je per land kunt verbinden :

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te plaatsen en controleer ook de blokkades in je My T-Mobile account.

Reputatie 2

@tolski

Hier kan je controleren met welke providers je per land kunt verbinden :

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te plaatsen en controleer ook de blokkades in je My T-Mobile account.

Zeker! Ook geprobeerd in reserve iPhone. Geen bereik.

Uitgebreid contact gehad met T-Mobile vanochtend. Er schijnt bij T-Mobile technisch iets fout te zijn gegaan met het deblokkeren. De IT-afdeling is er mee bezig. Dus de verhalen over blokkade van nieuwe klanten de eerste 2 of 3 maanden kloppen niet. Wordt na betaling van 115 euro gedeblokkeerd in het eerste lijn contact, dat is de klantenservice. Echter, het tweede lijn contact is de IT afdeling die gaat uitzoeken waarom de deblokkade fout is gegaan. Dat is het juiste verhaal.

Reputatie 7
Badge +14

Als je een blokkade had op roaming kan het ook helpen echt HANDMATIG te zoeken naar mobiele netwerken en dan de gevonden netwerken te selecteren. Als de telefoon namelijk tijdens de blokkade al had geprobeerd met een netwerk te verbinden kan hij op een soort “barred list” op de simkaart te komen staan waardoor alleen restarten van de telefoon niet genoeg is. Handmatig selecteren overruled die “barred list". 

Maar als de blokkade in het netwerk van T-Mobile, wat wordt doorgegeven aan de buitenlandse netwerken, er nog steeds op staat dan gaat ook handmatig selecteren niet werken. Maar als die blokkade eraf is zou het kunnen helpen voor het laatste zetje.

Reputatie 2

Als je een blokkade had op roaming kan het ook helpen echt HANDMATIG te zoeken naar mobiele netwerken en dan de gevonden netwerken te selecteren. Als de telefoon namelijk tijdens de blokkade al had geprobeerd met een netwerk te verbinden kan hij op een soort “barred list” op de simkaart te komen staan waardoor alleen restarten van de telefoon niet genoeg is. Handmatig selecteren overruled die “barred list". 

Ook al geprobeerd. Geen resultaat.

Reputatie 1

Goedenacht,

 

Ik heb ook hetzelfde probleem. Heb alles al geprobeerd wat hierbiven staat. Helaas heb ik nog steeds geen bereik. Moet maandag (officieel vandaag dus) ook mijn werk bereiken. Anders verlies ik mijn baan. Kunnen jullie mij helpen? Zodat ik weer bereik heb. Ook omdat ik geen bereik heb, kan ik niet bellen. Helemaal niks. En als ismand mij belt van Nederland krijgen ze te horen dat mijn nummer niet in gebruik is. Ik heb geen betalingsachterstand of technische storing.

Reputatie 1

Haiihaii @Hajar 

 

Zal je misschien met mij mee kunnen kijken, want ik zal dan best alles willen betalen, alleen dat gaat dus niet. 
ik zie dat ik een factuur heb die staat vast klaar voor de 12e van maart maar er staat nergens op dat ik m al kan betalen en is het dan zo dat als ik dat deel betaald heb, dat ik dan al internet heb of moet ik gelijk alles betalen? Want ik heb natuurlijk een betalingsregeling aangevraagd (dat ik deze maand en volgende maand zal betalsn, alleen zie nu nog een toekomstige factuur van 12 maart die van de volgende maand zie ik niet. Dus ik kan helaas heel weinig. 

Reputatie 1

@Hajar 

Ook heb ik geprobeerd met de chatbot te praten en kijken of ik het volledige openstaande bedrag kon betalen. Toen stond werd ik doorverwezen naar toekomstige factuur van 12 maart (maar kon dit alsnog niet betalen; er stond ook nergens op betalen) en dit was niet het hele bedrag wat er stond vermeld. Wellicht heeft u een linkje voor mij? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Souutjeeexxx 

Ik denk natuurlijk graag mee! Als je naar My T-Mobile gaat en klikt op facturen dan zie je het openstaand bedrag staan. Je kan dan klikken op Betaal met iDeal. Als dat niet lukt dan kun je op deze pagina verschillende manieren vinden om je betaling te voldoen. Laat je even weten of je zo verder komt?

 

Reputatie 1

Helaas werkt beide niet. Er staat: geen abonnement als ik het probeer via de topic. 

Reputatie 1

Als ik het probeer via die link bedoel ik** @Hajar 

en via de app zelf lukt het niet.

 

Goedenavond. Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben in Colombia voor een maand en heb geen enkel bereik met mijn Sim only abonnement. Ik heb het abonnement een maand en las dat dit het probleem zou kunnen zijn, vanwege een blokkade. Zou iemand dit kunnen bekijken voor mij? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Biancavdvoort 

Dat zou inderdaad kunnen. Als je mij een privébericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN dan kan ik dat voor je controleren. Ik zie je bericht graag verschijnen.

Reageer