Beantwoord

Geen bereik buitenland vanwege blokkade



Toon eerste reactie

47 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Souutjeeexxx 

Ik denk natuurlijk graag mee! Als je naar My T-Mobile gaat en klikt op facturen dan zie je het openstaand bedrag staan. Je kan dan klikken op Betaal met iDeal. Als dat niet lukt dan kun je op deze pagina verschillende manieren vinden om je betaling te voldoen. Laat je even weten of je zo verder komt?

 

Reputatie 1

Helaas werkt beide niet. Er staat: geen abonnement als ik het probeer via de topic. 

Reputatie 1

Als ik het probeer via die link bedoel ik** @Hajar 

en via de app zelf lukt het niet.

 

Goedenavond. Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben in Colombia voor een maand en heb geen enkel bereik met mijn Sim only abonnement. Ik heb het abonnement een maand en las dat dit het probleem zou kunnen zijn, vanwege een blokkade. Zou iemand dit kunnen bekijken voor mij? 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Biancavdvoort 

Dat zou inderdaad kunnen. Als je mij een privébericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN dan kan ik dat voor je controleren. Ik zie je bericht graag verschijnen.

Reputatie 7
Badge +20

@tolski 

Dit kan je nu volgens mij zelf niet meer doen via de 3 puntjes rechtsonder en dan bewerk, een moderator zal je bericht zsm aanpassen.

Ik heb sinds kort een abonnement bij T-Mobile. Ik ben nu op vakantie en kwam er toen achter dat ik in het buitenland geen bereik heb. Heb al mijn betalingsachterstand betaald maar heb nog steeds geen bereik. Heel vervelend. Mijn vakantie is hierdoor een stuk moeilijker. Al meerdere keren oplossingen proberen te zoeken met de chatbox maar die helpt ook niks. 

Reputatie 1

Hi @tolski 

Ik heb je nummer verwijderd uit je bericht en je gegevens gecontroleerd. Ik zie dat de blokkade is verwijderd dus als je je toestel opnieuw start dan zou het moeten werken. Ik wens je een fijne tijd in Frankrijk. 

Hallo Hajar, 

Werkt nog steeds niet. Geen bereik, geen service, geen mobiel internet, dus helemaal niets! Ik heb alles geprobeerd, netwerkinstellingen aangepast, handmatig provider gezocht enz. Ik ben hier ontzettend boos over. Als ik dit vantevoren had geweten was ik nooit overgestapt van mijn provider KPN. Dit moet nu echt per omgaande opgelost worden anders wil ik weer terug  naar KPN. Daar heb ik deze problemen nog nooit gehad. Dit kost me trouwens ook nog geld ivm niet bereikbaarheid en is ook nog gevaarlijk bij eventuele pechsituaties. Ik ben nu in Frankrijk en maak gebruik van Wifi om contact te houden.

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb sinds kort een abonnement bij T-Mobile. Ik ben nu op vakantie en kwam er toen achter dat ik in het buitenland geen bereik heb. Heb al mijn betalingsachterstand betaald maar heb nog steeds geen bereik. Heel vervelend. Mijn vakantie is hierdoor een stuk moeilijker. Al meerdere keren oplossingen proberen te zoeken met de chatbox maar die helpt ook niks. 

Heb je de oplossingen die in dit topic worden aangedragen al uitgeprobeerd? Waar ben je nu? We horen het graag zodat we met je mee kunnen denken richting een mogelijke oplossing. 

Al alles geprobeerd wat er staat. Ik zit momenteel in Canada. Ik kan helaas niemand van t mobile te pakken krijgen. 

Reputatie 1

Hallo@Hajar,

Ik heb nog steeds geen bereik, geen service, geen mobiel internet! Wanneer wordt dit opgelost?  Ik ben zeker 4 maanden in Spanje. Dus geen vakantie van een weekje of zo… Dit MOET opgelost worden. Ik heb niet voor niets direkt 115 euro overgemaakt om deze vreemde blokkade op te heffen. Ik moet bereikbaar zijn. Graag spoed!

Ik heb een probleem ik heb opeens geen service meer nu al 2 dagen heb van alles geprobeerd telefoon aan en uit zelfde ook voor me simkaart dataroming staat ook aan en heb geen betalingsachterstand of betalingsregeling heb alles netjes betaald heb er ook bewijs daarvan ik kan namelijk nu helemaal niks met mijn telefoon en wil wel kunnen bellen en internet kunnen gebruiken buiten weet iemand wat ik kan doen !! 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BrancoN,

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kan ik in ieder geval met je meekijken of aan onze kant alles in orde is. 

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!

Reputatie 7
Badge +17

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. Je wordt daarvoor eerst gewaarschuwd per sms. Uiteraard gaat dit pas tellen als de initiële blokkade is opgeheven en verwerkt en jij data in de EU kan verstoken.

Reputatie 1

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. Je wordt daarvoor eerst gewaarschuwd per sms. Uiteraard gaat dit pas tellen als de initiële blokkade is opgeheven en verwerkt en jij data in de EU kan verstoken.

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. Ik heb nog niets kunnen verbruiken in NL en de EU. Sim is om onduidelijke reden geblokkeerd. Daar wordt door T-Mobile aan gewerkt om dit probleem op te lossen.

Reputatie 7
Badge +17

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. 

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. 

Je mist het belangrijke punt dat je langer dan gemiddeld in de EU verblijft. In de roam like home wetgeving worden alle providers tegen oneigenlijk gebruik beschermd. Bij zo'n periode moet een gebruiker een lokale simkaart kopen of een toeslag voor die GB's uit de eigen databundel betalen. Ik vertel geen onzin, staat bijvoorbeeld in de aanvullende voorwaarden voor redelijk verbruik..

Uiteraard gaat dit pas spelen als de initiële blokkade, waar @Waqqas je op wees, is opgeheven  en jij data in de EU kan verstoken.

Reputatie 1

Nu nog niet van belang, maar een NL abonnement is bedoeld voor gebruik in NL. Bij langdurig EU verbruik, of als de verhouding van NL en EU data verbruik scheef is zal een provider een toeslag per mb vragen. 

Ik heb een abonnement voor unlimited data en unlimited bellen. In de EU geldt 26 GB. Dus je antwoord slaat nergens op. 

Je mist het belangrijke punt dat je langer dan gemiddeld in de EU verblijft. In de roam like home wetgeving worden alle providers tegen oneigenlijk gebruik beschermd. Bij zo'n periode moet een gebruiker een lokale simkaart kopen of een toeslag voor die GB's uit de eigen databundel betalen. Ik vertel geen onzin, staat bijvoorbeeld in de aanvullende voorwaarden voor redelijk verbruik..

Uiteraard gaat dit pas spelen als de initiële blokkade, waar @Waqqas je op wees, is opgeheven  en jij data in de EU kan verstoken.

Ik moet toch gewoon kunnen bellen en bereikbaar zijn? Zelfs dat is niet het geval. Volgens mij begrijp je het niet. T-Mobile meldt dat ik gewoon bereik zou moeten hebben in de EU omdat ze na mijn betaling van 115 Euro de blokkade hebben opgeheven. En toch is er geen enkel bereik. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Tishiana 

In welk land ben je momenteel? Heb je geprobeerd om met een ander provider te verbinden? Op deze pagina kun je het land selecteren waar je bent en de providers zien die je kan kiezen. Ik wil ook graag controleren of je blokkades hebt. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN? Dan kijk ik graag met je mee. 

Reputatie 7
Badge +20

@tolski 

Hier kan je controleren met welke providers je per land kunt verbinden :

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te plaatsen en controleer ook de blokkades in je My T-Mobile account.

Reputatie 1

@tolski

Hier kan je controleren met welke providers je per land kunt verbinden :

https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland

Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een andere toestel te plaatsen en controleer ook de blokkades in je My T-Mobile account.

Zeker! Ook geprobeerd in reserve iPhone. Geen bereik.

Uitgebreid contact gehad met T-Mobile vanochtend. Er schijnt bij T-Mobile technisch iets fout te zijn gegaan met het deblokkeren. De IT-afdeling is er mee bezig. Dus de verhalen over blokkade van nieuwe klanten de eerste 2 of 3 maanden kloppen niet. Wordt na betaling van 115 euro gedeblokkeerd in het eerste lijn contact, dat is de klantenservice. Echter, het tweede lijn contact is de IT afdeling die gaat uitzoeken waarom de deblokkade fout is gegaan. Dat is het juiste verhaal.

Reputatie 7
Badge +17

Als je een blokkade had op roaming kan het ook helpen echt HANDMATIG te zoeken naar mobiele netwerken en dan de gevonden netwerken te selecteren. Als de telefoon namelijk tijdens de blokkade al had geprobeerd met een netwerk te verbinden kan hij op een soort “barred list” op de simkaart te komen staan waardoor alleen restarten van de telefoon niet genoeg is. Handmatig selecteren overruled die “barred list". 

Maar als de blokkade in het netwerk van T-Mobile, wat wordt doorgegeven aan de buitenlandse netwerken, er nog steeds op staat dan gaat ook handmatig selecteren niet werken. Maar als die blokkade eraf is zou het kunnen helpen voor het laatste zetje.

Reputatie 1

Als je een blokkade had op roaming kan het ook helpen echt HANDMATIG te zoeken naar mobiele netwerken en dan de gevonden netwerken te selecteren. Als de telefoon namelijk tijdens de blokkade al had geprobeerd met een netwerk te verbinden kan hij op een soort “barred list” op de simkaart te komen staan waardoor alleen restarten van de telefoon niet genoeg is. Handmatig selecteren overruled die “barred list". 

Ook al geprobeerd. Geen resultaat.

Reageer