Beantwoord

Geen mobiel netwerk na overstap op nieuwe sim met nummerbehoud

  • 17 June 2021
  • 3 reacties
  • 995 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Twee weken terug ben ik overgestapt van prepaid naar een sim only abonnement, met een nieuwe telefoon (cat S52) en een nieuwe simkaart met nummerbehoud. Mijn simkaart is geactiveerd en ik kan bellen en sms’en, maar internet via het mobiele netwerk doet het niet. Via wifi werkt het wel gewoon. De mobiele data staat aan, roaming staat aan en de vliegtuigmodus staat uit. Ik heb de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart en ook de simkaart eruit gehaald en opnieuw geplaatst. Ik heb ook geprobeerd handmatig de APN in te stellen, maar niks werkt. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

icon

Beste antwoord door DieuF 17 June 2021, 10:19

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @DieuF 

Ben je in Nederland?

En heb je misschien de gelegenheid om je simkaart in een andere toestel te testen?

Kijk ook eens bij instellingen > mobiele netwerk, of de netwerkmodus goed staat.

Inmiddels opgelost, uiteindelijk super simpel natuurlijk.

De netwerkmodus stond goed, maar blijkbaar, omdat het duel sim is, moest ik de telefoon eerst vertellen in welke sleuf de sim zit...

 

Reputatie 7
Badge +15

Dat zou automatisch moeten gebeuren alleen kun je bij een dubbele sim wel kiezen per sim of je bellen, sms'en of internetten wilt uitschakelen.

Reageer