Geen mobile internet Spanje

  • 3 March 2023
  • 2 reacties
  • 285 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Geen internet in Spanje net Travel & surf pas gekocht

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen @M4ggie  Welkom! Waar ben je in Spanje?

Spanje valt onder de EU en daar kan je gewoon uit je eigen bundel data gebruiken zet wel roaming aan. En kijk in je account onder blokkade of alles aan staat

Heb je geen internet kan je een andere provider proberen.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland/tarieven-dekking 

Reputatie 5

Hoi @M4ggie

Ben je in Spanje voor vakantie? Zo ja, hoe is het daar? Wat betreft het internet; hebben de tips van CrisTien geholpen? 

Als je een abonnement hebt bij T-Mobile dan zou je in principe je databundel binnen EU-lidstaten moeten kunnen gebruiken zoals je in Nederland bent gewend. Normaliter maakt je toestel automatisch verbinding met een netwerk. In Spanje hebben we met verschillende providers een overeenkomst. Het kan dus helpen om handmatig verbinding te maken met een ander netwerk. Via iOS kan dit door naar Instellingen > Mobiel netwerk > Netwerkselectie. Deze zou standaard op ‘automatisch’ moeten staan. Als je het vinkje weghaalt, dan laadt het toestel beschikbare netwerken. Hier kun je dan een keuze maken. Het is goed om ook even te kijken of roaming wel actief is op het toestel. Dit kan na de stap ‘Mobiel netwerk’ en dan ‘Opties mobiele data’. Hier moet dan ‘Roaming aan’ staan. Ik durf niet te zeggen hoe de precieze instellingen voor Android heten, maar ik verwacht dat je in een soortgelijke hoek kunt zoeken. 

Laat je even weten of je al gebruik kunt maken van internet? Mocht dat niet het geval zijn, dan kijk ik graag na of er wellicht een blokkade actief is. Zou je mij dan via een privébericht kunnen voorzien van je 06-nummer, adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN? 

Voor nu in ieder geval nog een mooi verblijf. 

Reageer