Beantwoord

Geen toegang tot het Belgische Proximus netwerk

  • 22 October 2021
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds enige tijd kan ik geen gebruik meer maken van het Belgische Proximus netwerk. Aangezien ik regelmatig in België ben en zowel het Base als het Orange netwerk niet overal dekking hebben kan ik regelmatig geen gebruik maken van mijn gsm. Het probleem is zowel bij mij als mijn vrouw (getest) dus kan het probleem niet liggen bij het gsm toestel (1 samsung gsm en 1 apple gsm) of de sim kaart. Ik het wel een soortgelijk probleem en oplossing gevonden bij een Simyo klant die hetzelfde probleem had zie onderstaande.

Een hopelijk finale update: Ik heb sinds gisteren toegang tot het netwerk van Proximus gekregen. Ik kon eerst mijn ogen niet geloven dat het als nog is opgelost! De netwerkspecialist van KPN heeft namelijk instellingen gewijzigd in het IMSI-nummer van mijn simkaart. Wederom dank voor een ieder bij Simyo die mij heeft geholpen. Dit was blijkbaar een probleem dat complexer was van aard dan het gemiddelde verzoek om hulp; het is dan ook logisch dat het even duurt voordat men de oorzaak vindt. Voor bewoners van de grensstreken kan toegang tot één van de buitenlandse providers een wereld van verschil maken in gebruiksgemak in de rurale gebieden. :grinning:

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 22 October 2021, 10:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @IvanVer 

Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Kon je verheen wel verbinding maken met het netwerk? Wat gebeurt er als je een ander provider selecteert? Zou je me ook een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!

Hallo Hajar, heb je mijn privé bericht ontvangen?

Hallo Hajar, heb je misschien al het één en ander kunnen nazien?

Afgelopen weekend voor mij ook onmogelijk om verbinding te maken met het Proximus-netwerk. 

Reputatie 7

Hi @Stevenw 

Lukte het wel om een ander netwerk te gebruiken of heb je niet geprobeerd om handmatig een ander netwerk te kiezen? 

Als het slechts om een enkel netwerk gaat, dan ligt het probleem hoogst waarschijnlijk bij de provider zelf en daar kunnen wij verder niets aan doen. Mocht het met geen enkel Belgisch netwerk lukken, dan is het waarschijnlijker dat er iets verkeerd is ingesteld in de instellingen van jouw telefoon of dat de service in het buitenland geblokkeerd is (bijvoorbeeld vanwege een achterstallige betaling of betalingsregeling).

Mocht het om alle netwerken gaan, dan kijk ik graag voor je na of jouw aansluiting niet geblokkeerd is voor gebruik in het buitenland. Zou je me dan een privébericht kunnen sturen met jouw 06-nummer, volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN?