Geen verbinding in USA

  • 4 August 2022
  • 46 reacties
  • 3351 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

46 reacties

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Ik heb ook last van slecht/geen bereik maar dan in USA

Heb ik gedaan geeft niet echt verbetering. Raar datum wel 4g heb maar niet kan bellen. 

Sinds vanmorgen (Pacific time) heb ik verbinding met m'n NL Tmobile SIM! 

Ik heb zelf niets veranderd en heb nu wel verbinding.

Hoop dat dat zo blijft de resterende twee dagen.

Ik heb zelf zitten puzzelen en het werkt nu, gebruik deze Amerikaanse settings: https://www.t-mobile.com/support/devices/not-sold-by-t-mobile/byod-t-mobile-data-and-apn-settings

Settings > connections > mobile networks > access point names

Huidige een andere naam geven en opslaan en daarna een toevoegen door eerst naam in te vullen (T-Mobile), opslaan. En daarna weer terug om een voor een de velden invullen en steeds op opslaan drukken, anders sprint alles weg op het eind. Als het gelukt is. Deze APN aan zetten en daarna telefoon herstarten.

 

Wel met de Nederlandse

MMC: 204

MNC: 16

 

Zo heb ik het voor android ingesteld:

Name: T-Mobile

APN: Fast.t-mobile.com 

Proxy: <Not set>

Port: <Not set>

Username: <Not set>

Password: <Not set>

Server: <Not set>

MMSC: http://mms.msg.eng.t-mobile.com/mms/wapenc

MMS proxy: <Not set>

MMS port: <Not set>

MMS protocol: WAP 2.0 (hebben niet alle telefoons meer, wanneer het er niet staat, dit negeren)

MCC: 204

MNC: 16

Authentication Type: <Not set>

APN Type: default,supl,mms

APN Protocol: IPv4/IPv6

APN roaming protocol: IPv4 (wanneer je al in het buitenland bent)

Turn APN on/off: Grayed out unless there are multiple APNs

Bearer: Unspecified

 

Zelfde probleem hier 2 dagen geleden bundel aangepast om onbeperkt in NL EU en USA bereikbaar te zijn. Niets werkt, behalve als ok op wifi zit. Klantenservice gaf de tip om de instellingen te checken, ook deze staan goed. Waardeloos dit.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wel contact tmobile netwerk en geen 4g of data. Heb unlimited data usa in mijn abonnement. Graag advies want de tups hierboven werken niet. 
mvg Otoo

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het schijnt inderdaad een bekend probleem te zijn en onze technische afdeling is druk bezig met oplossingen. Zouden jullie voor nu het volgende kunnen proberen:

  • 4G en VoLTE bellen uit te schakelen in de toestelinstelling. Voor Android bekijk deze pagina en voor iOs deze pagina voor instructies. Ook moet je in de toestelinstellingen 3G netwerk selecteren en zorg ervoor dat je wifi uitstaat. 

Als dit niet werkt dan wil ik graag jullie simkaart opnieuw aanmelden. Jullie kunnen mij daarvoor een bericht sturen met jullie 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN. 

Ik hoor graag van jullie!

Nee, eerder andersom. Hij een Huawei (dus verwacht problemen in US) en ik een Samsung S22+.

Reputatie 7
Badge +14

Is het verschil niet dat je zoon een ander, wel compatible, toestel heeft?

Ps. Mijn zoon zijn tmobile sim werkt wel gewoon.

Lijkt daarmee aan mijn sim/abbo te liggen.

Hmm, al drie mensen die geen verbinding hebben in de USA. Begint op een structureel probleem te lijken.

Wanneer ik in NL ben vraag restitutie aan voor een maand geen dienstverlening. Tevens ben ik dan zakelijk een maand onbereikbaar geweest! Plus tmobile is niet erg snel met hulp via dit forum. 

Bellen naar de serviceafdeling kan ik niet, want dat is nu juist het hele probleem.

Is er nog iemand van Tmobile die ons kan helpen?

 

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Ik heb ook last van slecht/geen bereik maar dan in USA

Ik ben ook net terug uit de USA en kon daar ook niet bellen of gebeld worden. Super onhandig :-(.

Kreeg bij aankomst in de USA sms van AT&T: “Welcome, you are roaming on AT&T. Due to network technology compatibility , traditional voice calls will not work. Please use data, SMS and app-based calling.”

Op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/waarom-kan-ik-niet-bellen-in-het-buitenland/000216953 staat meer info:

In het buitenland (o.a. in de USA) hebben meerdere providers hun 2G- en/of 3G-netwerk uitgezet.

In het buitenland kunnen T-Mobile klanten gebruik maken van 4G voor dataverkeer, maar op dit moment nog niet voor VoLTE roaming, ofwel bellen via een 4G-netwerk. T-Mobile werkt samen met haar roamingpartners aan het zo snel mogelijk realiseren van een oplossing hiervoor.

Mijn vrouw gebruikt KPN en kon wel op 4G roamen. Waarom heeft T-Mobile zijn roaming niet op orde?

Hallo Hajar, 

Ik heb een samsung S22+.

En geen tool meer om de simkaart te wisselen. Dus kan ik dat niet checken. 

Andere toestellen, ook met een tmobile sim werken wel. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dangerclose 

Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je geprobeerd om een andere simkaart in het toestel te testen die je gebruikt voor je Nederlandse T-Mobile simkaart? Dan kunnen we achterhalen of het aan de simkaart of toestel ligt. 

Hallo Hajar,

 

Heb ik allemaal al geprobeerd en ingesteld maar geen resultaat. Ik heb nu tmobile als enig te gebruiken netwerk maar dat helpt niet.

 

Ik zit in Vegas en heb vollop dekking. Mijn USA sim is ook van tmobile en gebruikt dat netwerk zonder problemen.

 

Wat opvalt is dat mijn USA sim een nummer heeft staan bij de simkaart, en dat mijn NL sim die niet weergeeft. Ik kan die zelf geloof ik ook niet instellen, dat komt van de sim zelf af.

Nog enig idee?

 

Dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Beste Mitch, ik heb je meerdere reactie gestuurd maar tot op heden geen reactie ontvangen.

 

Ook is er geen oplossing voor mijn probleem.

 

Ik neem in NL sowieso contact op met Tmobile voor restitutie van een maand abonnementsgeld ivm geen dienstverlening.

 

Als je nog kan reageren en mee lan kojken naar mijn probleem waardeer ik dat.

 

Groet

Reputatie 5

Hey @Dangerclose

Niet handig dat je vooralsnog niet bereikbaar bent op je 06-nummer. Hopelijk heb je verder wel een mooie tijd. Kun je via een PB je 06-nummer, adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN sturen? Dan kijk ik mee. Dank je wel alvast. 

Dank Waggas,

 

Alles al geprobeerd. Ik heb de blokkades gecheckt maar alles staat op toestaan. Geen facturen open. Nooit problemen gehad.

 

Probleem blijft bestaan. Had gehoopt iemand van Tmobile support te treffen die kon helpen. Want kan hen niet bellen…

Thanks voor je hulp!

 

Groet Marc

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dangerclose 

Je hebt nu wel netwerk maar kan niet bellen of sms'en?

Misschien kan je eens in je My T-Mobile account kijken bij blokkades of er hiervoor blokkades aan staan. Heb je verder ook geen openstaande facturen waarvoor T-Mobile misschien een blokkade kan plaatsen op je aansluiting?

Kijk ook eens bij instellingen, verbinding, sim kaartbeheer of oproepen en berichten voor de juiste sim staan 

Ps. Net toestel opnieuw opgestart terwijl hij daarvoor bleef hangen op de selectie van het T-Mobile netwerk.

Nu heeft hij zich wel aangemeld op het T-Mobile netwerk (met beide SIMS's)

Echter lost dat helaas niets op. Ik kan bv niet bellen naar NL nummers of ontvang geen SMS op die SIM.

 

Ik heb een Samsung S22+.

Groet, Marc