Geen verbinding in USA

  • 4 August 2022
  • 46 reacties
  • 3351 Bekeken


Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

46 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ajvanamerongen 

Ben jij ook nog een langere tijd in de VS? Dan kan ik je case doorzetten naar de technische afdeling dan gaan zij dit verder onderzoeken. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? En daarbij ook onderstaande kunnen invullen?

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

Ik help je dan graag verder!

Zelfde probleem met 4G in De USA, heb (voor mij) een oplossing gevonden: probleem zit hem volgens mij in het wisselen van een WIFI netwerk naar een 4G verbinding. Als je  bv uit het hotel moet overgaan op 4G: zet WIFI uit, zet je telefoon kort in vliegtuigmodus, vervolgens terug aan en zet gelijk de WiFi weer terug uit mocht deze aan gaan na het ui de vliegtuigmodus halen, nu verbind hij met 4G en behoud hij zijn verbinding. Bij mij werkt dit :)

Inmiddels ben ik wat verder gekomen met dit probleem. Het probleem bij mij lijkt hem specifiek in 4G te zitten.

Als ik bij de diep verstopte instellingen mijn telefoon zo instel dat deze niet verbindt op 4G dan krijg ik een stabiele verbinding zonder errors. Maar slechts op 2G en op sommige locaties 3G.

Zodra ik 4G weer toesta als verbindingstype dan gaat het meteen mis en verschijnen de foutmeldingen die iedereen in deze thread beschrijft. 

Maar goed, 2G is nauwelijks bruikbaar om te internetten en 3G is bij T-Mobile inmiddels bijna overal uitgeschakeld.

Hopelijk lukt het de T-Mobile wizards om het probleem nu goed te duiden en op te lossen.

Beste Mitch, ik heb je meerdere reactie gestuurd maar tot op heden geen reactie ontvangen.

 

Ook is er geen oplossing voor mijn probleem.

 

Ik neem in NL sowieso contact op met Tmobile voor restitutie van een maand abonnementsgeld ivm geen dienstverlening.

 

Als je nog kan reageren en mee lan kojken naar mijn probleem waardeer ik dat.

 

Groet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Hallo Hajar,

 

Heb ik allemaal al geprobeerd en ingesteld maar geen resultaat. Ik heb nu tmobile als enig te gebruiken netwerk maar dat helpt niet.

 

Ik zit in Vegas en heb vollop dekking. Mijn USA sim is ook van tmobile en gebruikt dat netwerk zonder problemen.

 

Wat opvalt is dat mijn USA sim een nummer heeft staan bij de simkaart, en dat mijn NL sim die niet weergeeft. Ik kan die zelf geloof ik ook niet instellen, dat komt van de sim zelf af.

Nog enig idee?

 

Dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dangerclose 

Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je geprobeerd om een andere simkaart in het toestel te testen die je gebruikt voor je Nederlandse T-Mobile simkaart? Dan kunnen we achterhalen of het aan de simkaart of toestel ligt. 

Hallo Hajar, 

Ik heb een samsung S22+.

En geen tool meer om de simkaart te wisselen. Dus kan ik dat niet checken. 

Andere toestellen, ook met een tmobile sim werken wel. 

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Ik heb ook last van slecht/geen bereik maar dan in USA

Hmm, al drie mensen die geen verbinding hebben in de USA. Begint op een structureel probleem te lijken.

Wanneer ik in NL ben vraag restitutie aan voor een maand geen dienstverlening. Tevens ben ik dan zakelijk een maand onbereikbaar geweest! Plus tmobile is niet erg snel met hulp via dit forum. 

Bellen naar de serviceafdeling kan ik niet, want dat is nu juist het hele probleem.

Is er nog iemand van Tmobile die ons kan helpen?

 

Ps. Mijn zoon zijn tmobile sim werkt wel gewoon.

Lijkt daarmee aan mijn sim/abbo te liggen.

Reputatie 7
Badge +14

Is het verschil niet dat je zoon een ander, wel compatible, toestel heeft?

Nee, eerder andersom. Hij een Huawei (dus verwacht problemen in US) en ik een Samsung S22+.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het schijnt inderdaad een bekend probleem te zijn en onze technische afdeling is druk bezig met oplossingen. Zouden jullie voor nu het volgende kunnen proberen:

  • 4G en VoLTE bellen uit te schakelen in de toestelinstelling. Voor Android bekijk deze pagina en voor iOs deze pagina voor instructies. Ook moet je in de toestelinstellingen 3G netwerk selecteren en zorg ervoor dat je wifi uitstaat. 

Als dit niet werkt dan wil ik graag jullie simkaart opnieuw aanmelden. Jullie kunnen mij daarvoor een bericht sturen met jullie 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN. 

Ik hoor graag van jullie!

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wel contact tmobile netwerk en geen 4g of data. Heb unlimited data usa in mijn abonnement. Graag advies want de tups hierboven werken niet. 
mvg Otoo

Zelfde probleem hier 2 dagen geleden bundel aangepast om onbeperkt in NL EU en USA bereikbaar te zijn. Niets werkt, behalve als ok op wifi zit. Klantenservice gaf de tip om de instellingen te checken, ook deze staan goed. Waardeloos dit.

Ik heb zelf zitten puzzelen en het werkt nu, gebruik deze Amerikaanse settings: https://www.t-mobile.com/support/devices/not-sold-by-t-mobile/byod-t-mobile-data-and-apn-settings

Settings > connections > mobile networks > access point names

Huidige een andere naam geven en opslaan en daarna een toevoegen door eerst naam in te vullen (T-Mobile), opslaan. En daarna weer terug om een voor een de velden invullen en steeds op opslaan drukken, anders sprint alles weg op het eind. Als het gelukt is. Deze APN aan zetten en daarna telefoon herstarten.

 

Wel met de Nederlandse

MMC: 204

MNC: 16

 

Zo heb ik het voor android ingesteld:

Name: T-Mobile

APN: Fast.t-mobile.com 

Proxy: <Not set>

Port: <Not set>

Username: <Not set>

Password: <Not set>

Server: <Not set>

MMSC: http://mms.msg.eng.t-mobile.com/mms/wapenc

MMS proxy: <Not set>

MMS port: <Not set>

MMS protocol: WAP 2.0 (hebben niet alle telefoons meer, wanneer het er niet staat, dit negeren)

MCC: 204

MNC: 16

Authentication Type: <Not set>

APN Type: default,supl,mms

APN Protocol: IPv4/IPv6

APN roaming protocol: IPv4 (wanneer je al in het buitenland bent)

Turn APN on/off: Grayed out unless there are multiple APNs

Bearer: Unspecified

 

Sinds vanmorgen (Pacific time) heb ik verbinding met m'n NL Tmobile SIM! 

Ik heb zelf niets veranderd en heb nu wel verbinding.

Hoop dat dat zo blijft de resterende twee dagen.

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Ik heb ook last van slecht/geen bereik maar dan in USA

Heb ik gedaan geeft niet echt verbetering. Raar datum wel 4g heb maar niet kan bellen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Lileen Bedankt voor deze tip! Hoop dat het nu goed werkt. 

@Dangerclose Heel fijn dat je weer verbinding hebt hoop dat het zo blijft. 

@Marc A Zou je mij een privebericht kunnen sturen en antwoord geven op deze vragen? Dan zet ik het door naar de technische afdeling. 

Toestel/telefoon

Bellende partij

Gebelde partij

Tijdstip

Datum

Land

Provider USA:

Error/wat was de ervaring

 

Met alle tips die ik heb gelezen is het nog altijd niet gelukt om gebruik te maken van het t-mobile netwerk USA. Hij vindt hem wel maar ik kan niet bellen en ontvang geen mobiele data.
Heb de nieuwste iphone 13 en de instellingen wijzigen hadden niet het gewenste resultaat.