Geen verbinding in USA

  • 4 August 2022
  • 46 reacties
  • 3350 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een Sim Only Unlimited NL+EU 17.1 abonnement en al lang tevreden klant.

Ik wil bereikbaar zijn op mijn NL nummer in USA maar kan dit niet.

Data heb ik geregeld via een T-Mobile USA SIM (tip!).

De data werkt prima via de T-Mobile USA SIM,

Ik ben niet bereikbaar voor SMS, of bellen op mijn Nederlandse nummer. Heeft nooit gewerkt en ik ontvang zelfs niet het welkom SMSje.

Ik probeer handmatig te schakelen naar het T-mobile netwerk maar dat werkt niet (terwijl het T-Mobile netwerk wel beschikbaar is).

Ik ben aan het roadtripping en vraag mij af of ik dan elke keer als ik van mast wissel handmatig het netwerk moet selecteren.

 

Oh, en ik kan dus niet even bellen naar de klantenservice zoals de chatbot adviseert (kip-ei)

 

Dank!


This topic has been closed for comments

46 reacties

Ps. Net toestel opnieuw opgestart terwijl hij daarvoor bleef hangen op de selectie van het T-Mobile netwerk.

Nu heeft hij zich wel aangemeld op het T-Mobile netwerk (met beide SIMS's)

Echter lost dat helaas niets op. Ik kan bv niet bellen naar NL nummers of ontvang geen SMS op die SIM.

 

Ik heb een Samsung S22+.

Groet, Marc

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dangerclose 

Je hebt nu wel netwerk maar kan niet bellen of sms'en?

Misschien kan je eens in je My T-Mobile account kijken bij blokkades of er hiervoor blokkades aan staan. Heb je verder ook geen openstaande facturen waarvoor T-Mobile misschien een blokkade kan plaatsen op je aansluiting?

Kijk ook eens bij instellingen, verbinding, sim kaartbeheer of oproepen en berichten voor de juiste sim staan 

Dank Waggas,

 

Alles al geprobeerd. Ik heb de blokkades gecheckt maar alles staat op toestaan. Geen facturen open. Nooit problemen gehad.

 

Probleem blijft bestaan. Had gehoopt iemand van Tmobile support te treffen die kon helpen. Want kan hen niet bellen…

Thanks voor je hulp!

 

Groet Marc

Reputatie 5

Hey @Dangerclose

Niet handig dat je vooralsnog niet bereikbaar bent op je 06-nummer. Hopelijk heb je verder wel een mooie tijd. Kun je via een PB je 06-nummer, adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN sturen? Dan kijk ik mee. Dank je wel alvast. 

Beste Mitch, ik heb je meerdere reactie gestuurd maar tot op heden geen reactie ontvangen.

 

Ook is er geen oplossing voor mijn probleem.

 

Ik neem in NL sowieso contact op met Tmobile voor restitutie van een maand abonnementsgeld ivm geen dienstverlening.

 

Als je nog kan reageren en mee lan kojken naar mijn probleem waardeer ik dat.

 

Groet

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Hallo Hajar,

 

Heb ik allemaal al geprobeerd en ingesteld maar geen resultaat. Ik heb nu tmobile als enig te gebruiken netwerk maar dat helpt niet.

 

Ik zit in Vegas en heb vollop dekking. Mijn USA sim is ook van tmobile en gebruikt dat netwerk zonder problemen.

 

Wat opvalt is dat mijn USA sim een nummer heeft staan bij de simkaart, en dat mijn NL sim die niet weergeeft. Ik kan die zelf geloof ik ook niet instellen, dat komt van de sim zelf af.

Nog enig idee?

 

Dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Dangerclose 

Van welk toestel maak jij gebruik? Heb je geprobeerd om een andere simkaart in het toestel te testen die je gebruikt voor je Nederlandse T-Mobile simkaart? Dan kunnen we achterhalen of het aan de simkaart of toestel ligt. 

Hallo Hajar, 

Ik heb een samsung S22+.

En geen tool meer om de simkaart te wisselen. Dus kan ik dat niet checken. 

Andere toestellen, ook met een tmobile sim werken wel. 

Ik ben ook net terug uit de USA en kon daar ook niet bellen of gebeld worden. Super onhandig :-(.

Kreeg bij aankomst in de USA sms van AT&T: “Welcome, you are roaming on AT&T. Due to network technology compatibility , traditional voice calls will not work. Please use data, SMS and app-based calling.”

Op https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/veelgestelde-vragen/waarom-kan-ik-niet-bellen-in-het-buitenland/000216953 staat meer info:

In het buitenland (o.a. in de USA) hebben meerdere providers hun 2G- en/of 3G-netwerk uitgezet.

In het buitenland kunnen T-Mobile klanten gebruik maken van 4G voor dataverkeer, maar op dit moment nog niet voor VoLTE roaming, ofwel bellen via een 4G-netwerk. T-Mobile werkt samen met haar roamingpartners aan het zo snel mogelijk realiseren van een oplossing hiervoor.

Mijn vrouw gebruikt KPN en kon wel op 4G roamen. Waarom heeft T-Mobile zijn roaming niet op orde?

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Ik heb ook last van slecht/geen bereik maar dan in USA

Hmm, al drie mensen die geen verbinding hebben in de USA. Begint op een structureel probleem te lijken.

Wanneer ik in NL ben vraag restitutie aan voor een maand geen dienstverlening. Tevens ben ik dan zakelijk een maand onbereikbaar geweest! Plus tmobile is niet erg snel met hulp via dit forum. 

Bellen naar de serviceafdeling kan ik niet, want dat is nu juist het hele probleem.

Is er nog iemand van Tmobile die ons kan helpen?

 

Ps. Mijn zoon zijn tmobile sim werkt wel gewoon.

Lijkt daarmee aan mijn sim/abbo te liggen.

Reputatie 7
Badge +14

Is het verschil niet dat je zoon een ander, wel compatible, toestel heeft?

Nee, eerder andersom. Hij een Huawei (dus verwacht problemen in US) en ik een Samsung S22+.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Het schijnt inderdaad een bekend probleem te zijn en onze technische afdeling is druk bezig met oplossingen. Zouden jullie voor nu het volgende kunnen proberen:

  • 4G en VoLTE bellen uit te schakelen in de toestelinstelling. Voor Android bekijk deze pagina en voor iOs deze pagina voor instructies. Ook moet je in de toestelinstellingen 3G netwerk selecteren en zorg ervoor dat je wifi uitstaat. 

Als dit niet werkt dan wil ik graag jullie simkaart opnieuw aanmelden. Jullie kunnen mij daarvoor een bericht sturen met jullie 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN. 

Ik hoor graag van jullie!

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wel contact tmobile netwerk en geen 4g of data. Heb unlimited data usa in mijn abonnement. Graag advies want de tups hierboven werken niet. 
mvg Otoo

Zelfde probleem hier 2 dagen geleden bundel aangepast om onbeperkt in NL EU en USA bereikbaar te zijn. Niets werkt, behalve als ok op wifi zit. Klantenservice gaf de tip om de instellingen te checken, ook deze staan goed. Waardeloos dit.

Ik heb zelf zitten puzzelen en het werkt nu, gebruik deze Amerikaanse settings: https://www.t-mobile.com/support/devices/not-sold-by-t-mobile/byod-t-mobile-data-and-apn-settings

Settings > connections > mobile networks > access point names

Huidige een andere naam geven en opslaan en daarna een toevoegen door eerst naam in te vullen (T-Mobile), opslaan. En daarna weer terug om een voor een de velden invullen en steeds op opslaan drukken, anders sprint alles weg op het eind. Als het gelukt is. Deze APN aan zetten en daarna telefoon herstarten.

 

Wel met de Nederlandse

MMC: 204

MNC: 16

 

Zo heb ik het voor android ingesteld:

Name: T-Mobile

APN: Fast.t-mobile.com 

Proxy: <Not set>

Port: <Not set>

Username: <Not set>

Password: <Not set>

Server: <Not set>

MMSC: http://mms.msg.eng.t-mobile.com/mms/wapenc

MMS proxy: <Not set>

MMS port: <Not set>

MMS protocol: WAP 2.0 (hebben niet alle telefoons meer, wanneer het er niet staat, dit negeren)

MCC: 204

MNC: 16

Authentication Type: <Not set>

APN Type: default,supl,mms

APN Protocol: IPv4/IPv6

APN roaming protocol: IPv4 (wanneer je al in het buitenland bent)

Turn APN on/off: Grayed out unless there are multiple APNs

Bearer: Unspecified

 

Sinds vanmorgen (Pacific time) heb ik verbinding met m'n NL Tmobile SIM! 

Ik heb zelf niets veranderd en heb nu wel verbinding.

Hoop dat dat zo blijft de resterende twee dagen.

Hi @Dangerclose 

Excuses voor de latere reactie. Ik kijk graag met je mee! Zou je je toestel opnieuw kunnen starten en controleren met welk netwerk je bent verbonden en indien nodig handmatig het netwerk T-Mobile USA selecteren? Je verbinding in de VS werkt alleen met het T-Mobile USA netwerk. Ik heb ook gecontroleerd of je blokkades hebt, maar dat is niet het geval. In het buitenland ben je natuurlijk ook afhankelijk van de dekking daar. 

Ik hoor graag of het lukt met deze tip. 

Ik heb ook last van slecht/geen bereik maar dan in USA

Heb ik gedaan geeft niet echt verbetering. Raar datum wel 4g heb maar niet kan bellen. 

Reputatie 7
Badge +9

@Lileen Bedankt voor deze tip! Hoop dat het nu goed werkt. 

@Dangerclose Heel fijn dat je weer verbinding hebt hoop dat het zo blijft. 

@Marc A Zou je mij een privebericht kunnen sturen en antwoord geven op deze vragen? Dan zet ik het door naar de technische afdeling. 

Toestel/telefoon

Bellende partij

Gebelde partij

Tijdstip

Datum

Land

Provider USA:

Error/wat was de ervaring

 

Met alle tips die ik heb gelezen is het nog altijd niet gelukt om gebruik te maken van het t-mobile netwerk USA. Hij vindt hem wel maar ik kan niet bellen en ontvang geen mobiele data.
Heb de nieuwste iphone 13 en de instellingen wijzigen hadden niet het gewenste resultaat.
 

 

@Hajar Ik ben momenteel in de VS met hetzelfde probleem, op een plek waar T-Mobile volledige dekking zou moeten hebben. Uiteindelijk selecteerde ik handmatig AT&T als netwerk. Er verscheen een "sign in to network" notificatie, wat me naar de roaming status pagina van T-Mobile.nl bracht. Daar heb ik een M-pas gekocht voor 14,99 en zat ik direct op het 4G netwerk van AT&T. Toen die eenmaal op was, selecteerde ik weer T-Mobile als netwerk en zat ik ineens wel op hun 4G netwerk. Dat heeft een paar uur gewerkt en daarna kwam ik niet meer op het netwerk. Ik heb nu weer internet met een M-pas op het AT&T netwerk. Een beetje zonde om steeds passen te kopen als je met je abonnement gewoon hier verbinding zou moeten hebben. Bellen en gebeld worden lukt mij overigens niet op het AT&T netwerk..

Ik heb een Motorola G 9 plus met Unlimited data & bellen

Reputatie 7
Badge +9

Hi @chr_chr 

Ben je nog een langere tijd in de VS? Dan kan ik je case doorzetten naar de technische afdeling dan gaan zij dit verder onderzoeken. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? En daarbij ook onderstaande kunnen invullen?

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

Ik help je dan graag verder!