Geen verbinding in USA

  • 4 August 2022
  • 46 reacties
  • 3421 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een Sim Only Unlimited NL+EU 17.1 abonnement en al lang tevreden klant.

Ik wil bereikbaar zijn op mijn NL nummer in USA maar kan dit niet.

Data heb ik geregeld via een T-Mobile USA SIM (tip!).

De data werkt prima via de T-Mobile USA SIM,

Ik ben niet bereikbaar voor SMS, of bellen op mijn Nederlandse nummer. Heeft nooit gewerkt en ik ontvang zelfs niet het welkom SMSje.

Ik probeer handmatig te schakelen naar het T-mobile netwerk maar dat werkt niet (terwijl het T-Mobile netwerk wel beschikbaar is).

Ik ben aan het roadtripping en vraag mij af of ik dan elke keer als ik van mast wissel handmatig het netwerk moet selecteren.

 

Oh, en ik kan dus niet even bellen naar de klantenservice zoals de chatbot adviseert (kip-ei)

 

Dank!


This topic has been closed for comments

46 reacties

Gisterenavond aangekomen in de USA en maak hetzelfde probleem mee als de gebruikers in deze thread. Vanwege grote problemen op de luchthaven JFK was het echt zo onhandig om deze internetoptie niet te hebben. Gelukkig een alternatieve sim mee die het wel doet. De oplossing van Lileen hierboven om een alternatieve APN aan te maken is het enige dat min of meer werkt. Na het activeren van de alternatieve APN springt mijn toestel ineens van Edge naar 4G (goed signaal) en internetdata werkt. Maar na een periode van seconden tot minuten springt de verbinding terug naar Edge en data nada. Als ik dan vliegstand aan en uit zet is de verbinding weer even terug. Ik hoop dat T-Mobile snel met een oplossing komt!

Vanochtend de sim in een andere telefoon geprobeerd (Oneplus Nord) waar dezelfde problemen optraden. Na terugplaatsing van de sim in mijn werktelefoon (Samsung Galaxy S10) doet de verbinding het een half uur wel. Nu weer een melding “geselecteerd netwerk (T-Mobile) niet beschikbaar” en alleen noodoproepen mogelijk. Als ik automatische netwerkselectie selecteer wordt AT&T als netwerk geselecteerd maar dan is datagebruik niet mogelijk en moet er een dure datapas worden aangeschaft. Heel frustrerend dit!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ajvanamerongen 

Ben jij ook nog een langere tijd in de VS? Dan kan ik je case doorzetten naar de technische afdeling dan gaan zij dit verder onderzoeken. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? En daarbij ook onderstaande kunnen invullen?

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

Ik help je dan graag verder!

Inmiddels ben ik wat verder gekomen met dit probleem. Het probleem bij mij lijkt hem specifiek in 4G te zitten.

Als ik bij de diep verstopte instellingen mijn telefoon zo instel dat deze niet verbindt op 4G dan krijg ik een stabiele verbinding zonder errors. Maar slechts op 2G en op sommige locaties 3G.

Zodra ik 4G weer toesta als verbindingstype dan gaat het meteen mis en verschijnen de foutmeldingen die iedereen in deze thread beschrijft. 

Maar goed, 2G is nauwelijks bruikbaar om te internetten en 3G is bij T-Mobile inmiddels bijna overal uitgeschakeld.

Hopelijk lukt het de T-Mobile wizards om het probleem nu goed te duiden en op te lossen.

Update na een week af en toe proberen. En na een verwachtingsmanagement bericht van T-Mobile community management dat de verwachting is dat het probleem niet snel verholpen is.

Mobiel internet op mijn zakelijke T-mobile sim nog steeds ruk. Heel af en toe een paar minuutjes snel 4g internet, dan weer terugval naar 2g en einde oefening feitelijk.

Als backup gebruik ik een bundeltje van het Britse Three. Prima stabiel en snel 4g mobiel internet via AT&T. Tot er noodgedwongen geschakeld wordt naar T-Mobile. Zelfde ellende als met de zakelijke T-Mobile sim. Dus kennelijk hebben meer buitenlandse simmetjes problemen met T-Mobile USA

Zelfde probleem hier, zowel ik als mij vriendin hebben een tmobile abonnement, vanaf aankomst in Las Vegas maar heel beperkt verbinding, vaak wel 4G en 4streepjes indicatie op een iPhone maar geen data of bel verbinding. Soms even data verbinding maar bellen lukt niet. Nu in California lijkt het nog slechter. We kunnen allen via wifi in hotels verbinding maken. We zijn bij een tmobile shop geweest, zij vertelden dat tmobile in USA en Europa andere bedrijven zijn en ze dit probleem meer gehoord hebben. We hebben uiteindelijk maar een amerikaanse SIM gekocht en het probleem was opgelost. 
Kennelijk is een NL tmobile SIM niet echt geschikt voor de USA, jammer……

 

Gisterenavond aangekomen in Florida. Werktelefoon aan en meteen een prima en stabiele verbinding via 4G op het netwerk van T-Mobile. Dus “afkloppen op ongelakt hout”, hopelijk blijft dit zo!

Sinds Mei verblijf ik in New York. De eerste maanden geen enkel probleem ervaren en nu sinds een week ervaar ik dezelfde problemen als anderen op dit forum. Ik heb alles al geprobeerd zoals beschreven in dit forum en geadviseerd. Alsmede ook handmatig selecteren netwerk, uitzetten 4G. Niets helpt. Ik heb wel volledige 4 streepjes indicatie maar krijg de hele tijd de melding "netwerk niet beschikbaar" en bellen of gebeld worden gaat niet, ook maakt hij geen verbinding met internet. Ook ik heb een speciale bundel voor de VS.  En ik heb zelfs een travel en surf pas bijgekocht om te kijken of dat zou helpen, maar ook die gebruikt hij niet en maakt geen connectie. Ik heb geprobeerd de APN instellingen te wijzigen zoals een van de forum gebruikers adviseerd. Hierdoor heb ik nu heel af en toe weer bereik en kan ik heel af en toe bellen, maar de verbinding is dan heel slecht. En internet doet het dan niet. De tips die ik tot op heden van t mobile klantenservice heb ontvangen werken helaas niet. Ik heb een 2de toestel meegenomen vanuit Amsterdam, daar zit een Amerikaanse sim in van tmobile. Die doet het wel goed. En dat toestel is ouder dan mijn gsm waar mijn nl simkaart inzit. Ik ben hier nog voor langere tijd. Dus ik zou graag assistentie willen. Dank u wel!

Reputatie 7
Badge +9

@Lvs Het is bij ons bekend dat er problemen zijn met roaming in de VS. Onze technische afdeling is druk bezig met het onderzoeken van dit probleem. Zou je mij ook een privebericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? En daarbij ook onderstaande kunnen invullen? Dan kan ik je case doorzetten naar de technische afdeling en dan kunnen zij je van een terugkoppeling voorzien als er een oplossing bekend is. 

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

Ik zie je bericht graag tegemoet.

Aanvulling. Ook de t-mobile Sim kaart welke wij hier in de USA als alternatief hebben gekocht begon na 1 dag problemen te geven. Soms wel, soms geen verbinding en erg traag. Wat ik ook gemerkt heb is dat als je je toestel uitschakelt en weer inschakelt er even verbinding mogelijk is maar dit is maar tijdelijk.

Ik kom vaker in de USA en dit is de eerste keer dat ik dit zo meemaak. Het lijkt alsof er recent wat met roaming veranderd is. 

Reputatie 7
Badge +14

Aanvulling. Ook de t-mobile Sim kaart welke wij hier in de USA als alternatief hebben gekocht begon na 1 dag problemen te geven. Soms wel, soms geen verbinding en erg traag. Wat ik ook gemerkt heb is dat als je je toestel uitschakelt en weer inschakelt er even verbinding mogelijk is maar dit is maar tijdelijk.

Ik kom vaker in de USA en dit is de eerste keer dat ik dit zo meemaak. Het lijkt alsof er recent wat met roaming veranderd is. 

Als je dit ook met een lokale simkaart hebt, dan ligt het zeker niet aan roaming maar aan het lokale netwerk in combinatie met jouw toestel. Niet alle toestellen ondersteunen alle Amerikaanse frequenties.  Als zo'n provider bepaalde technologie op andere frequenties aanbiedt,  dan zou het dus kunnen dat een EU telefoon deze maar deels ondersteund en kunnen problemen ontstaan. Let dus goed op de ondersteuning van roaming frequenties van je toestel als je naar Asia of (zuid) america gaat. Zeker goedkopere toestellen kunnen besparen op radio modules en antennes.

Aanvullende observatie na een aantal dagen in Florida. Op enkele haperingen na werkt 4G icm met mijn Nederlandse zakelijke T-Mobile abonnement behoorlijk goed. Af en toe een hapering en ik heb de Samsung S10 zo moeten instellen dat deze alleen verbindt via het 4g-netwerk omdat er anders een 2g-verbinding wordt opgezet. 

Zelfde probleem met 4G in De USA, heb (voor mij) een oplossing gevonden: probleem zit hem volgens mij in het wisselen van een WIFI netwerk naar een 4G verbinding. Als je  bv uit het hotel moet overgaan op 4G: zet WIFI uit, zet je telefoon kort in vliegtuigmodus, vervolgens terug aan en zet gelijk de WiFi weer terug uit mocht deze aan gaan na het ui de vliegtuigmodus halen, nu verbind hij met 4G en behoud hij zijn verbinding. Bij mij werkt dit :)

Hallo @Hajar 

Ik heb meerdere malen via privé bericht geprobeerd je te contacteren maar heb helaas tot op heden nog geen reply ontvangen. Misschien dat er iets mis gaat? Ik ervaar nog steeds problemen met het netwerk van Tmobile.  De tip van BRF lijkt af en toe wel te helpen. En als ik die opvolg lijkt hij wel te connecten maar vaak kan ik nog steeds niet bellen of is het bereik erg slecht. Ik hoor graag van jullie. Met vriendelijke groet, Liselotte

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Lvs @Hajar is er even niet vandaar geen antwoord.

Een andere moderator kan je misschien verder helpen. Ik zal vragen of ze kunnen reageren zodra ze tijd hebben.

Groetjes

Hartelijk dank @CrisTien!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Lvs Hajar is momenteel vrij en ik help je graag verder! Had je toevallig en geprobeerd om de netwerkinstellingen in je toestel te resetten? Dit is vaak te vinden in de instellingen van je toestel, maar mmdat ik nu even niet weet over welk toestel je beschikt, raad ik je aan dit even te Googelen met de volgende tekst '’netwerkinstellingen resetten merk + type toestel'’. Heb je daarnaast ook al een kruistest uitgevoerd met je Nederlandse simkaart? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Is de software van je toestel up-to-date? 

Zou je voor mij de ingevulde APN-naam kunnen checken? Deze moet één van deze zijn:

- smartsites.t-mobile;
- internet.
 
Bij een typfout in de APN-naam kan je namelijk niet in het buitenland internetten. 

Het is bij ons bekend dat er problemen zijn met roaming in de VS. Onze technische afdeling is druk bezig met het onderzoeken van dit probleem. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? En daarbij ook onderstaande punten kunnen invullen? Dan kan ik je case doorzetten naar de technische afdeling en dan kunnen zij je van een terugkoppeling voorzien als er een oplossing bekend is. Kun je mij ook laten weten wat je allemaal al hebt geprobeerd? Dan weten we in ieder geval in welke richting 

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

Ik zie je bericht graag tegemoet!

 

Groetjes, 

Pharwin

Beste, 

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn Nederlandse prepaid simkaart en ik woon in een dichtbevolkt gebied waar ik ook een T-mobile USA abonnement heb zonder netwerk problemen. Eens in de zoveel tijd stop ik mijn Nederlandse prepaid sim kaart in mijn telefoon om te controleren of ik oproepen heb gemist, om sms’jes te ontvangen om bank- of overheidszaken te regelen, en om het Nederlandse nummer actief te houden. Dit gaat al een geruime tijd goed tot afgelopen week. Ik heb alle tips uit vorige berichten al geprobeerd maar ik krijg geen “welkom in Amerika” sms, ik kan niet bellen of gebeld worden en geen sms verzenden of ontvangen. Ik zou hier ook graag hulp bij willen! 

 

Reputatie 7
Badge +14

Zet je wel altijd minimaal elke 6 maanden je telefoon aan en gebruik je die actief? B.v. verzenden van een SMS of het voeren van een uitgaand telefoongesprek? Als je dit slot mist wordt de simkaart definitief buiten werking gestelt. C.q. 'ge-deprovisioned' en dat kan niet teruggedraaid worden.

Zet je wel altijd minimaal elke 6 maanden je telefoon aan en gebruik je die actief? B.v. verzenden van een SMS of het voeren van een uitgaand telefoongesprek? Als je dit slot mist wordt de simkaart definitief buiten werking gestelt. C.q. 'ge-deprovisioned' en dat kan niet teruggedraaid worden.

Ja ook dat. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AnnaVo 

Ik kijk graag met je mee, Van welk toestel maak jij gebruik? Is deze voorzien van de laatste software update? Heb je toevallig en geprobeerd om de netwerkinstellingen in je toestel te resetten? Heb je ook geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren? Heb je met een andere simkaart in je toestel wel goed bereik? Zou je je Nederlandse simkaart ook in een ander toestel kunnen testen? Dan kunnen we controleren of het aan de simkaart of toestel ligt. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? En daarbij ook onderstaande punten kunnen invullen? Dan kan ik controleren wat de status van je simkaart is en indien nodig kan ik je case doorzetten naar de technische afdeling en dan kunnen zij je van een terugkoppeling voorzien als er een oplossing bekend is.

  • Toestel/telefoon
  • Tijdstip
  • Datum
  • Land
  • Provider USA:
  • Error/wat was de ervaring

Ik zie je bericht graag tegemoet!