Beantwoord

Heeft iemand wel verbinding in de trein rond station Delft?

  • 24 October 2022
  • 7 reacties
  • 228 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 3 reacties

Op het trein traject valt mijn verbinding altijd volledig weg rond station Delft. Ook net na Delft (richting Leiden) hapert de verbinding altijd en na leiden is er bij het stuk platteland geen verbinding meer. Zowel geen data als spraak. 
Was met mijn iPhone 11 het geval, maar met de 14 hetzelfde liedje. T-mobile heeft een nieuwe simkaart gestuurd, maar dat helpt niks. 
Heeft iedereen met T-Mobile hetzelfde slechte bereik?

icon

Beste antwoord door eric 27 October 2022, 15:42

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Voor de treintunnel door Delft is er een speciaal radio netwerk aangelegd door de drie providers. De dekking zou dus perfect moeten zijn. Je kunt altijd een melding maken via de website van T-Mobile.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ericovk 

Ik zag laatst een topic op een andere forum dat meerdere iPhone 11 gebruikers problemen hebben met de verbinding met het mobiele netwerk, hoe ervaar jij de verbinding op andere locaties?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @ericovk 

Ik zag laatst een topic op een andere forum dat meerdere iPhone 11 gebruikers problemen hebben met de verbinding met het mobiele netwerk, hoe ervaar jij de verbinding op andere locaties?

Dat was bij KPN. Op hun forum is er ook een topic over met > 5000 posts! Deze problemen zijn niet aanwezig bij Vodafone of T-Mobile.

 

De problemen zijn hetzelfde bij iPhone 11 en 14. En andere Sim maakt niet uit. 
De app om problemen te melden bij storingen werkt niet als er geen verbinding is. Dat is dus ook een zoethoudertje. 
 

In de grote steden en onderweg op de snelweg nooit issues. Rond kleine dorpen valt de verbinding wel eens kort weg. Maar dat mag geen naam hebben. Alhoewel echt landelijke dekking is dat natuurlijk ook niet. 
 

KPN forum ga ik nog even checken. Ik vond daar alleen maar 2 jaar oude issues. 
 

Heeft iemand van jullie wel ervaring met de verbinding in station Delft?

Zeer merkwaardig. Met de T-Mobile netwerk app zou ik 40 mbit doen en 25 up moeten hebben. Maar er is geen site (en dus ook geen Speedtest.net) om mee te verbinden.

 

5G geeft wel iets betere verbinding dan 4G, maar de verbinding blijft een gatenkaas. 

Hoop dat ik nog wat aan deze post mag toevoegen.

 

Een jaar later heb ik dit probleem ook (nog steeds).

Ik ga al 5 jaar met de trein over het traject rotterdam-den haag hs en in die tijd is het probleem altijd hetzelfde geweest.

Met verschillende Android telefoons heb ik dit probleem. Zowel met Tele2 (nu Odido) als met Vodafone.

Als je vanaf Rotterdam komt valt de verbinding weg net voor de stations tunnel bik station Delft.

De verbinding komt pas vlakbij Holland Spoor weer terug.

 

Im vergelijking: in de Rotterdam Blaak-Rotterdam Zuid tunnel is er wel altijd verbinding.

 

Helaas werd ik door T-Mobile zakelijk door meerdere medewerkers van het kastje naar de muur gestuurd. Ik moest een meting hier en daar doen. Naïf als ik was heb ik dat ook gedaan. Maar T-Mobile heeft zelf gewoon een vrij gedetailleerde kaart waarop ze kunnen zien waar hun dekking niet goed is. Dat hoorde ik uiteindelijk van een van de medewerkers. Teleurgesteld als ik door deze acties was heb ik mijn abonnement na langer dan 10 jaar tevreden klant te zijn toch opgezegd en ben ik overgestapt naar KPN. Helaas heb ik bij KPN een net iets betere verbinding, maar ook in het station van Delft en op de hele route tussen Amsterdam en Rotterdam op meerdere plekken vaker geen verbinding. Heel soms heb ik de ene dag een betere verbinding dan een andere dag. Ik heb het idee dat het weer hier een grote rol in speelt. Veel bewolking geeft vaak een slechtere verbinding, is mijn conclusie als (inmiddels expert) ervaringsdeskundige. Jammer dat de telefonie dienstverleners dit niet goed onder controle hebben. Hopelijk richten ze zich bij de uitrol van 6G op deze zwakke plekken. In de tussentijd werk ik door in offline modus op de zwakkere plekken. 

Reageer