Beantwoord

Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?

  • 9 November 2013
  • 124 reacties
  • 334994 Bekeken


Toon eerste reactie

124 reacties

Laatste versie is 4.2.2. Up to Date
Gisteren van Maastricht naar Zaandam met de trein. Dacht ff leuke test. Wat duidelijk is dat er in Maastricht nog allemaal oude masten staan. Er wordt vooral geswitcht tussen 3G en H. Voor de rest nergens 4G gehad of H+. In Zaandam dus duidelijk wel nieuwe masten maar tot m'n stommer verbazing kwam ik in het centrum niet verder dan E.

T-Mobile waar is m'n 4G. Sta op het punt m'n contract te verlengen, maar zonder 4G wordt het waarschijnlijk wat anders en na al die jaren is dat best spijtig....
Reputatie 5
@BeInfected ik heb je in dit topic gevraagd om je IMEI nummer te sturen via een privébericht, zou je dat nog even kunnen doen? Kun je aangeven waar je het toestel hebt aangeschaft?

@PeakP2 wat vreemd dat je geen gebruik kunt maken van 4G. Met die treinverbinding kom je toch ook langs Utrecht en Amsterdam? Heb je daar ook geen enkele keer 4G kunnen ervaren? Ik vermoed dat je dit probleem ervaart vanwege een verouderde simkaart, ik stuur je direct een nieuwe toe. Staat je netwerkmodus wel op LTE?
@tom eigenlijk een rare vraag maar hoe stuur ik een prive bericht?
Reputatie 5
Via deze link kun je mij een privébericht sturen. 🙂
@Tom ik dacht al ik heb geen simkaart besteld, maar kreeg wel een bevestiging binnen. M'n simkaart is erg oud idd, tel staat gewoon op 4G. Ik laat het je meteen weten als ik de nieuwe geprobeerd heb. Bedankt voor het sturen van de sim. Als het werkt kan ik meteen m'n abo verlengen.
Reputatie 5
@PeakP2 geen probleem, hou ons maar even op de hoogte!
Reputatie 1
Na Hilversum krijg je 4G tot bij Schiphol, Ook wisseld H tussen de H+, van de vertraging heb ik geen last met de Samsung Galaxy S4, Nunspeet tot en met Amersfoort is het bereik erg slecht af en toe 3G H of H+, Tussen amersfoort en baarn is het bereik goed 3G naar H+, tussen baarn en hilversum valt het bereik helemaal weg

Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?

Ik heb dus een HD voice en VOLTE enabled toestel, maar de internetsnelheid gaat omlaag naar UMTS/EDGE bij tijd en wijle. Er staat wel H+ in de statusbalk. Rara hoe kan dat? Het is een Google Android. Beetje vreemd voor een duur 4G+ apparaat en een nog duurder netwerk (T-mobile). Ik kan niet roamen in het binnenland of wel?

Maar dan ga ik alleen achteruit de laatste tijd. Want sinds jan/feb staat soms bijna heel de dag een E op mn scherm terwijl er eerst altijd 3g, H of H+ stond 😞
@Tom nog geen sim binnen.

Merkte gisteren dat het in Zaandam slecht gesteld is met het netwerk. Iets anders dan Edge heb ik hier niet, en dan heb ik het over het centrum en net er naast.
Reputatie 3
@ XriccardoX

Nog niet overal hebben we onze nieuwe masten uitgerold. Hierdoor zijn er trajecten waar je een verminderde tot geen internetverbinding kan ervaren. Binnen enkele maanden zijn de gebieden waar je nu problemen ondervindt aan de beurt voor vernieuwing van het netwerk en de uitrol van 4G. Houd er wel rekening met dat het in bosgebieden heel moeilijk is om een volledige dekking te realiseren.

@ Dany Ghantous

Vervelend om te horen dat je alleen nog maar een E in het scherm hebt. Heb je deze problemen overal of alleen op bepaalde locaties? Heb je je toestel al een keer uit en aan gezet? Ik ben erg benieuwd naar je antwoord.

@ PeakP2

Op dit moment is in het centrum van Zaandam 4G nog niet helemaal uitgerold. Dit verklaart waarom je op dit moment alleen nog maar Edge dekking hebt. Op dit moment werken we hard aan de modernisatie van ons netwerk(inclusief de uitrol van 4G) in Zaandam. In 2 maanden zul je verbetering merken.
@ Jordy01

Beetje vreemde gang van zaken. Volgens de dekkings kaart had ik een maand geleden al 4G moeten hebben. Afgelopen maand ok een paar keer de postcodecheck gedaan. En nu wil jij zeggen dat ik nog 2 maanden aan Edge vast zit?
Reputatie 3
@Jordy01

Weet jij misschien ook waarom Alphen centrum nog geen 4G (of Edge) dekking heeft? Waar de rest van Alphen min of meer omgebouwd is? Vodafone heeft hetzelfde probleem op deze locatie, alleen KPN en het Tele2 testnetwerk lijken hier dekking te bieden.
Reputatie 3
@ PeakP2 @Iwan_HTC

Sommige masten kunnen door omstandigheden niet tegelijkertijd met de andere masten binnen een gebied worden omgebouwd. Hierdoor ontstaan er gaten in het 4G netwerk. Ik heb jullie vragen neergelegd bij onze netwerkafdeling. Zodra ik meer informatie heb kom ik bij jullie terug.
Reputatie 3
Thanks, ik ben benieuwd, de mast is wel zo'n 8 uur down geweest tijdens eerdere werkzaamheden, de mast is ook nog niet vervangen door een nieuw exemplaar alhoewel ik betwijfel of dat wel nodig is gezien de mast nog geen 9 maanden geleden vervangen is.
Reputatie 2
Sinds vandaag ook H+ in Gelderland-Midden! :D
https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1931&stc=1&d=1392651634

Goed werk T-Mobile! :)

@Tom 

Even een vraagje. 
De mast is niet vervangen, hoe kan het dat er nu wel H+ beschikbaar is? 

Groet Leroy, 

dat vraag ik mij ook af. want heb ook ineens H+ maar hier is ook geen zendmast omgebouwd? (FRIESLAND, JOURE (SNEEK)

Alleen ik de heerenveen voetbalstadion heb ik alleen 3G (geen H of H+ of LTE) ik beeld staan. maar is echt super super supertraag!!! kan daar ook wat aan gedaan worden?
Reputatie 3
@ PeakP2

Vanaf 30 april zal het laatste deel van het netwerk in Zaandam worden gemoderniseerd. Het betreft hier 1 specifieke mast welke eerst gesloopt moet worden alvorens er een nieuwe mast met 4G geplaatst kan worden.


@Iwan_HTC

Op dit moment is de modernisatie van het netwerk in Alphen aan de Rijn in volle gang. Hierdoor kan je soms problemen ervaren omdat masten uitgeschakeld worden voordat eraan gewerkt wordt. Over de uitrol van 4G in jouw woonplaats is op dit moment nog niets bekend.

@ harmentiem

De omzetting naar H+ is vermoedelijk meteen uitgevoerd bij een capaciteitsuitbreiding van de masten in Joure. Onze engineers kiezen ervoor zulke werkzaamheden in een keer uit te voeren om de overlast welke ontstaat door het uitschakelen van de mast te beperken.

Dat het internet in het Heerenveenstation traag is komt doordat er tijdens een wedstrijd veel mensen in een keer gebruik willen maken van de ene mast in het station. Hierdoor ontstaat een een file op die mast en wordt het internet traag. T-Mobile werkt aan een speciale oplossing voor voetbalstadions een soortgelijke locaties. Zodra deze oplossing uitgerold gaat worden is ook het Heereveenstation aan de beurt.

Hoi moamar, wat is je vraag?

Ik lees geen vraag.

Reputatie 3
@Jordy01 

Ah jammer dat je niet meer weet, ik weet dat de ombouw in volle gang is, de vorige week vrijdag is er naast mijn huis nog een mast vervangen en over 2 weken komt ook de laatste mast in Alphen Noord aan de beurt. Wat ik alleen een beetje vreemd vind is dat er wel 8 uur downtime is geweest hier in het centrum in de weken voor dat 4G geactiveerd werd maar dat er blijkbaar geen nieuw basestation is geplaatst. Dit merk ik omdat die hier ook in het centrum op GPRS overgaat. 
Uit hobby maar even de huidige dekking op de kaart gezet in Alphen, http://www.sensorly.com/map/4G/NL/Netherlands/T-Mobile/lte_20416 wel het toestel op 4G geforced dus de automatische handover naar 3G bleef dan even uit, anders zou de dekking nog ietswat minder aangegeven staan. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben 🙂
@Jordy01 en @Tom

Net een nieuwe sim gehaald bij de t-mobile shop. Deze werkte meteen en ik zag ook een 4G verschijnen :)

@Tom

Heb nog geprobeerd je een pb te sturen maar je inbox zit vol. De nieuwe sim is dus niet meer nodig. Thanks
Reputatie 3
@ PeakP2

Fijn om te horen dat je probleem is opgelost. Veel plezier met je 4G verbinding 🙂
Reputatie 2
@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/peakp2-199094/"

Vanaf 30 april zal het laatste deel van het netwerk in Zaandam worden gemoderniseerd. Het betreft hier 1 specifieke mast welke eerst gesloopt moet worden alvorens er een nieuwe mast met 4G geplaatst kan worden.


@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/iwan_htc-139273/"

Op dit moment is de modernisatie van het netwerk in Alphen aan de Rijn in volle gang. Hierdoor kan je soms problemen ervaren omdat masten uitgeschakeld worden voordat eraan gewerkt wordt. Over de uitrol van 4G in jouw woonplaats is op dit moment nog niets bekend.

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/harmentiem-262601/"

De omzetting naar H+ is vermoedelijk meteen uitgevoerd bij een capaciteitsuitbreiding van de masten in Joure. Onze engineers kiezen ervoor zulke werkzaamheden in een keer uit te voeren om de overlast welke ontstaat door het uitschakelen van de mast te beperken.

Dat het internet in het Heerenveenstation traag is komt doordat er tijdens een wedstrijd veel mensen in een keer gebruik willen maken van de ene mast in het station. Hierdoor ontstaat een een file op die mast en wordt het internet traag. T-Mobile werkt aan een speciale oplossing voor voetbalstadions een soortgelijke locaties. Zodra deze oplossing uitgerold gaat worden is ook het Heereveenstation aan de beurt.

Gellukig 😉 maar kan wel merken dat op sommige plekken geen H+ is maar H maar dit zijn ook echt de oudste zendmasten die je ziet. voor de rest is het beter dan het eerst was.
Hallo, ik ontvang ineens geen 4g meer, zelfs geen 3g, Alleen maar H. Ik heb een nieuwe HTC One en er zijn Geen instellingen op mijn toestel gewijzigd. Waa r Kan dit aan liggen?
Reputatie 4
Hallo @tomerson

Welkom op de T-Mobile Community! :)

Dat je H ontvangt in plaats van 3G klopt. Dit komt door de nieuwe apparatuur.
Zou je naar instellingen willen gaan> Mobiele gegevens> Netwerk modus> staat deze op LTE/WCDMA/GSM? 

Laat maar weten of het gelukt is! :)

Groet Leroy, 

Reageer