Beantwoord

Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?

  • 9 November 2013
  • 124 reacties
  • 334874 Bekeken

Reputatie 5
Help! 3G, H, H+, E, 4G, wat betekent dat allemaal?
icon

Beste antwoord door DennisAmeling 9 November 2013, 16:52

Bekijk origineel

124 reacties

----------
Reputatie 5
@hageneesje

"Hoeveel G is er nog nodig om eens een stabiel dekkend netwerk te krijgen, dan hebben we al die G's niet nodig...."

Je hebt zeker geen smartphone? Of gebruikt nooit Internet? Lachen, internetten op GPRS... Dan mag je 3 uur wachten op een "Time-Out error".

Het 3G net is wel degelijk verbetert. Zo heb je nu H+ op Utrecht Centraal waar je eerst HELEMAAL geen bereik had. Dus van je argument klopt niet veel.

Als T-Mobile nu geen 4G introduceert, zeurt over een halfjaar iedereen "Vodafone, KPN en Tele2 hebben wel al 4G! Jullie lopen achter, is dat nou service?!". 'Tis nooit goed of 't deugt niet, is het spreekwoord geloof ik.
Goedemiddag,

Ik heb een vraag over mijn mobiel internet, ik heb een Sony sp. 1000mb internet.
Whatsapp en facebook werkt altijd wel. Maar het is niet mogelijk zonder wifi normaal een website te kunnen openen of mail te kunnen sturen. Bij mijn verbinding staat alleen een g in beeld. Wat houd dit nou in? Ik heb de instellingen opnieuw na gelopen die staan als het goed is allemaal goed.

Wie kan me hier mee helpen? Heb niet voor niets 1000mb internet genomen, de verkoper vertelde mij dat dat weer sneller is dan als je 500mb internet heb.

Groetjes Drea
Reputatie 3
@Drea-88

Welkom op het forum! :)

Heb je dit op elke locatie? Of op 1 bepaalde locatie (thuis). In het geval dat je dit op 1 locatie hebt, wil ik je vragen om eens te kijken op de dekkingskaart hoe het zit met de bedekking op locatie.

Wanneer het overal is, is het geen netwerk-probleem meer, maar moet je meer zoeken in de richting instellingen, sim of toestel. 
Allereerst, staat je toestel wel ingesteld op de juiste modus? Instellingen > Meer.... > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Deze moet staan op WCDMA (voorkeur)/GSM.

Mocht dit allemaal goed staan, dan wil ik je vragen om een simwissel uit te voeren, om te achterhalen of je een probleem hebt met de chip in je toestel of met je simkaart.

Ik hoor het graag. 🙂
Hai,

Ik kwam er gister achter toen ik in de stad was en parkeren voor de auto moest aan zetten en dus niet op de site kon komen.De netwerkmodus stond inderdaad niet goed, is nu ook veranderd maar geen verbertering, Nou kijk ik net bij instellingen>meer>Mobiele netwerken>mobile providers,
HIer staat alleen t-mobile 2g, beschikbaar en actief
kpn 2g niet beschikbaar
kpn 3g niet beschikbaar,
Vodafone 2g niet beschikbaar
Vodafone 3g niet beschkinaar.

Telefoon opnieuw opgestart en alles weer na gekeken. Net komt er t-mobile 3 g bij te staan beschikbaar. Maar als ik die aan vink geeft hij fout melding aan. gaat hij registreren op t-mobile nl en krijg ik een melding geen service, netwerk niet beschikbaar. Vervolgens krijg ik netwerk gevonden met beperkte service, wilt u een netwerkzoekactie starten, vervolgens krijg ik weer het zefde

groetjes

@Drea-88

Welkom op het forum! :)

Heb je dit op elke locatie? Of op 1 bepaalde locatie (thuis). In het geval dat je dit op 1 locatie hebt, wil ik je vragen om eens te kijken op de dekkingskaart hoe het zit met de bedekking op locatie.

Wanneer het overal is, is het geen netwerk-probleem meer, maar moet je meer zoeken in de richting instellingen, sim of toestel.
Allereerst, staat je toestel wel ingesteld op de juiste modus? Instellingen > Meer.... > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus. Deze moet staan op WCDMA (voorkeur)/GSM.

Mocht dit allemaal goed staan, dan wil ik je vragen om een simwissel uit te voeren, om te achterhalen of je een probleem hebt met de chip in je toestel of met je simkaart.

Ik hoor het graag. :)
@Drea-88

In dat geval kun je het beste op de pagina die Roytje87 al doorgaf de dekkingskaart invullen. Ik neem aan dat je de sim al in een ander toestel hebt geprobeerd? Zo kun je een eventueel toestelprobleem uitsluiten.
Aha, dat was het! Dacht al, opeens stond er H+
In laagsoeren ligt tusse eerbeek en dieren is het bereik al jaren heel slecht geld voor alle providers
en ze zegge we zijn altijd bezig om het netwerk te verbeteren ZALLL???
Reputatie 5
@jos56 op je woonlocatie zou het bereik voldoende moeten zijn. Zowel op 3G als 2G. Ervaar je ook een minder 2G bereik?
Reputatie 4
Sinds vandaag ook H+ in Gelderland-Midden! :D
https://forum.t-mobile.nl/attachment.php?attachmentid=1931&stc=1&d=1392651634

Goed werk T-Mobile! :)

@Tom 

Even een vraagje. 
De mast is niet vervangen, hoe kan het dat er nu wel H+ beschikbaar is? 

Groet Leroy, 
Reputatie 5
Pfff, een gat in het midden van de veluwe (:p) heeft H+, en ik kan nog niet eens G ontvangen in m'n woonkamer in een van de betere wijken in Enschede. We hadden als eerste van Nederland Glasvezel, maar telefoonverbinding ho maar...

Ik zeur er al 6 jaar over...

Ik heb bij het raam als ik mazzel heb 1 streepje, en de rest van het huis "Geen Service". Moest laatst Ziggo bellen want de vaste lijn deed het niet... Heb een half uur in de stromende regen gestaan om bereik te hebben! Hoop dat 'k nooit 112 hoef te bellen..
In laagsoeren heb je alleen gprs tom en het belle lukt meestal ook niet zo niet ga je toch een x na die plaats dan kunje het zelf ondervinden.
Reputatie 4
@ShadowLea

Hahaha, ik zag ook al dat mensen in Friesland H+ hebben. 
Wel erg irritant dat je geen service hebt.. 😞
Bij mij staat er geen LTE tussen maar heb wel een 4G toestel
Reputatie 4
Hallo @BeInfected

Om wat voor toestel gaat het? 
Dan kunnen we je verder helpen. :)
Laat maar weten! :)

Groet Leroy,
Hallo @leroy98ecker,

Het gaat om een s4 mini GT-I9195
Hallo @BelnFected, heb je de laatste software update al op je device?
Zou daar eventueel aan kunnen liggen.
Ben dat namelijk al vaker tegengekomen op het forum.
Laatste versie is 4.2.2. Up to Date
Gisteren van Maastricht naar Zaandam met de trein. Dacht ff leuke test. Wat duidelijk is dat er in Maastricht nog allemaal oude masten staan. Er wordt vooral geswitcht tussen 3G en H. Voor de rest nergens 4G gehad of H+. In Zaandam dus duidelijk wel nieuwe masten maar tot m'n stommer verbazing kwam ik in het centrum niet verder dan E.

T-Mobile waar is m'n 4G. Sta op het punt m'n contract te verlengen, maar zonder 4G wordt het waarschijnlijk wat anders en na al die jaren is dat best spijtig....
Reputatie 5
@BeInfected ik heb je in dit topic gevraagd om je IMEI nummer te sturen via een privébericht, zou je dat nog even kunnen doen? Kun je aangeven waar je het toestel hebt aangeschaft?

@PeakP2 wat vreemd dat je geen gebruik kunt maken van 4G. Met die treinverbinding kom je toch ook langs Utrecht en Amsterdam? Heb je daar ook geen enkele keer 4G kunnen ervaren? Ik vermoed dat je dit probleem ervaart vanwege een verouderde simkaart, ik stuur je direct een nieuwe toe. Staat je netwerkmodus wel op LTE?
@tom eigenlijk een rare vraag maar hoe stuur ik een prive bericht?
Reputatie 5
Via deze link kun je mij een privébericht sturen. 🙂
@Tom ik dacht al ik heb geen simkaart besteld, maar kreeg wel een bevestiging binnen. M'n simkaart is erg oud idd, tel staat gewoon op 4G. Ik laat het je meteen weten als ik de nieuwe geprobeerd heb. Bedankt voor het sturen van de sim. Als het werkt kan ik meteen m'n abo verlengen.
Reputatie 5
@PeakP2 geen probleem, hou ons maar even op de hoogte!
Reputatie 1
Na Hilversum krijg je 4G tot bij Schiphol, Ook wisseld H tussen de H+, van de vertraging heb ik geen last met de Samsung Galaxy S4, Nunspeet tot en met Amersfoort is het bereik erg slecht af en toe 3G H of H+, Tussen amersfoort en baarn is het bereik goed 3G naar H+, tussen baarn en hilversum valt het bereik helemaal weg

Reageer