Beantwoord

Hoe kan je een simkaart resetten?

  • 17 July 2021
  • 2 reacties
  • 1586 Bekeken

Hallo,

 

Ik had een klein vraagje, namelijk hoe kan je een simkaart resetten?  En wat ik bedoel met "resetten" is alle contacten verwijderen en de instellingen van de simkaart naar fabrieksgegevens herstellen. Laat me graag weten of dit mogelijk is!

 

Groet Joe Doe

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 July 2021, 22:34

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joedoe 

Van welke telefoon maak je gebruik?

Volgens mij kan je de contacten opgeslagen op je simkaart gewoon verwijderen in je telefoon en bij namen toegangspunten kan je alle instellingen verwijderen, bij het opnieuw opstarten zouden automatisch de goede instellingen geladen moeten worden.

Reputatie 7
Badge +14

Hi @joedoe ,

 

Een simkaart is eigenlijk een soort van folder/file opslag. Sommige folders kun je overschrijven via je telefoon en andere juist niet.

Denk b.v. aan de sim PIN die je wijzigen maar de PUK code niet. Files die je hebt gewijzigd of gevuld zijn niet te resetten naar een soort standaard. Dus opgeslagen sms berichten of contacten op je sim kun je alleen weghalen door deze te vullen met 'leeg' via je telefoon.  Deze laatste twee zaken worden eigenlijk alleen nog maar door hele eenvoudige telefoons gebruikt voor opslag, smartphones gebruiken hun interne geheugen.

Misschien kan ik je nog wat meer detail info geven als je aangeeft wat je precies wilt verwijderen/veranderen op je simkaart.

Reageer