Beantwoord

Ik zit in Uruguay en Mijn telefoonnummer is weg/niet meer geregistreerd

  • 10 May 2021
  • 7 reacties
  • 142 Bekeken

Ik zit in Uruguay. Ik heb hier een lokalesimkaart voor internet. Voor belangrijke zaken (banken, verzekering, overheid ed) gebruik ik mijn Nederlandse nummer. Ik sta geregistreerd met mijn nederlandse nummer. En om inteloggen of een wachtwoord weiziging, krijg ik een SMS bericht op dit nummer.

Nu is dit niet meer zo. De sms'jes komen niet meer bij mij aan. Dit is een heel groot probleem. Nummerbehoud aanvragen werkt niet (wordt niet geaccepteerd) is er een mogelijkheid dat mijn nummer opnieuw geactiveerd wordt?

 

Het is voor mij hier van levensbelang. 

Ik wil mijn Nederlands nummer gebruiken en behouden voor dit soort zaken. Kunnen jullie hiermee helpen?

Mvg,

Steffen 

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 11 May 2021, 10:22

Bekijk origineel

7 reacties

Whatsapp is wel actief op mijn nederlandse nummer. Maar bijvoorbeeld een nieuw instagram account aanmaken (geregistreerd op het zelfde nummer) is niet mogelijk omdat het smsje met een verificatienummer niet aankomt. Dit zelfde geld voor voor belangrijke zaken als mijn financiën ook! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hola1234567891011121314151617 

Waarschijnlijk gaat het hier om een PrePaid simkaart? Zo ja, dan moet je die 1 keer in de 6 maanden gebruiken om je simkaart actief te houden. Dat doe je door te bellen, sms’en of tegoed opwaarderen. Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum en adres? Dan kijk ik wat er mogelijk is.

Hoi Hajar, 

 

Ik zit nog steeds met het zelfde probleem. Ik heb het opnieuw gepost omdat ik jou niet meer kon spreken (ik kon het niet terug vinden) helaas heeft Dennis deze zonder oplossing verwijderd. Ik heb echt een oplossing nodig. Eentje die ik hier in Uruguay kan uitvoeren. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hola1234567891011121314151617 

Van welk toestel maak jij gebruik? Als je in je toestel naar instellingen> mobiel netwerk gaat en dan klikt op netwerkselectie dan kun je als het goed is andere providers selecteren. In Uruguay zou je bereik moeten hebben met de providers Antel en Claro. Je kan ze beide testen en controleren of je dan wel bereik hebt. 

Laat je even weten of het lukt?

Hoi Hajar,

ik heb bij meerdere provider, claro, antel en Movistar op zowel 2G, 3G en 4G, geprobeerd contact te maken maar het werkt niet. Ik heb dit zowel op mijn oude Sony (daar waar ik de laatste jaren deze sim heb gebruikt) geprobeerd als op mijn nieuwe HUAWEI. Met dezelfde sim maar helaas krijg ik bij beiden geen connectie met deze simkaart.

Is er aub een andere oplossing? Het zal toch niet zo mogen zijn dat ik nu gewoon pech heb. Het is echt heel belangrijk.

Ik wil niet al mijn gegevens af laten hangen van mijn telefoonnummer hier in Uruguay. Dat vertrouw ik niet. 

Is er iets anders dat geprobeerd kan worden? 

 

Dank, 

Steffen 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hola1234567891011121314151617 

Heb je een abonnement of een prepaid simkaart?

Indien het een prepaid simkaart is heb je hier gebruik van gemaakt in de afgelopen 6 maanden zoals bellen, sms'en of internetten?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Hola1234567891011121314151617 

Kun je jouw T-Mobile PrePaid simkaart ook in een ander toestel testen en controleren of het dan wel werkt? Je simkaart is nog actief dus het zou wel moeten werken als je bent verbonden met een netwerk. Als je simkaart wel in een ander toestel werkt dan ligt het aan je toestel. Als het niet werkt dan zou je ervoor kunnen kiezen om een nieuwe simkaart te bestellen. Die wordt verstuurd naar het adres in Nederland dat bekend bij ons is en dan zou je een kennis of familielid kunnen vragen om die naar je op te sturen in Uruguay. 

Laat je even weten of het werkt met je simkaart in een ander toestel?

Reageer