[INFO] Per 1 juni 2021 stopt T-Mobile met 2G

  • 10 November 2018
  • 46 reacties
  • 12811 Bekeken


Toon eerste reactie

46 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Hcblids T-Mobile heeft al jaren geen 2G meer op 900 MHz op een heel enkele mast na draait alles op 1800 MHz. Zie https://4gmasten.nl/nieuws/t-mobile waar je ook de actuele opstelplaatsen van de zendmasten kunt vinden met filtering op 900 en 1800 MHz.

Omdat T-Mobile in november gaat stoppen met 2G adviseer ik je over te stappen naar een provider die van het KPN netwerk gebruik maakt, zij werken vrijwel uitsluitend met 900 MHz en de dekking is prima, weet ik uit eigen ervaring van een gezinslid met Simyo 2G. Het bereik van 900 MHz is gewoon groter en het komt beter door buitenmuren heen. Snelheid is met maximaal EDGE niet van belang. KPN en Vodafone waren historisch gezien eerder op 2G actief dan T-Mobile en daarom heeft TM nooit veel op 900 kunnen doen, de frequenties waren domweg al bezet.

Reputatie 1

 Ik ben nu in Apeldoorn 2G900 is zo live als maar kan,  ook in Elspeet Uddel, ook is er op 4G1800 20Mhz + 10Mhz, Geen spoor meer van 2G1800 en 3G900

In Nunspeet is het nog niet daar nog 2G1800 en 4G1800 20Mhz

 

Reputatie 3

Info is aangepast, het is nu:

Sinds 1 juni 2021 is T-Mobile begonnen met de afbouw van het 2G-netwerk. Daar zul je waarschijnlijk weinig van merken, want de kans is groot dat je een 3G, 4G of 5G telefoon hebt. Maar voor sommigen is deze informatie toch van belang. Zij maken nog gebruik van telefoons die alleen 2G ondersteunen.

En niet meer dat het netwerk gelijk niet meer beschikbaar is op 1 juni.

We zetten ons 2G netwerk uit | T-Mobile

Ik kan op de website niet vinden of mijn mobiel geschikt is voor het 3G netwerk. Er staan wel andere Samsung modellen die niet meer geschikt zijn, maar die van mij staat er net niet bij.

Ik heb een Samsung GT-E1180 met een prepaid simkaart.

Waar kan ik vinden of hij nog geschikt is? In de gebruiksaanwijzing staat het niet vermeld.

 

Reputatie 2

Krijgen klanten dan nog korting op de Alcatel 30.88 die aanbevolen wordt? Heb nu nog de Samsung van T-Mobile met 2G.

Reputatie 7
Badge +14

Als je het abonnement verlengt, dan krijg je inderdaad korting. Je betaald dan € 48,00 euro voor het toestel (€ 2,00 per maand). Los toestel kost bij Amazon zo'n 30% meer.

Reputatie 2

Kunnen prepaid klanten die telefoon ook met korting kopen? Bij verschillende webshops kost die inderdaad ongeveer hetzelfde als bij T-Mobile (zonder korting).

Moet ik nu nieuwe simkaarten halen om de Orange simkaarten te vervangen of blijven die gewoon werken?

Reputatie 7
Badge +14

Voor abonnementen is er een korting. Bij prepaid krijg je de gewone scherpe t-mobile prijs. Daar betaal je €59,00 euro. (+ de verplichte heffing toeslagen

Reputatie 2

Bedankt voor de antwoorden.

De sms van T-Mobile klonk nogal uitnodigend, dan verwacht je korting of een aangename verrassing.

Je moet dus een andere telefoon kopen of het beltegoed opmaken.

Het zou niet mogen gebeuren dit!

Ik heb jaren een toestel met T-Mobile abonnement voor wat te bellen / gebeld worden en SMS, dat is voor mij voldoende en daar dien je het ook voor te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +14

Vooruitgang moet je niet tegenhouden.  Iedereen weet dit al jaren, de kranten hebben er vol van gestaan.

Kennissen van mij hebben daarom bij verlengen bewust voor een telefoon gekozen met 4G

Ook simpelere toestellen maar ze zijn nu wel goed voorbereid.
Iedereen een zonnig weekend 

Vooruitgang moet je niet tegenhouden.

 

Wat mij betreft wel: het is namelijk meestal geen vooruitgang.

Reputatie 3

Nog 1 week en iets minder dan een dag en dan is het 2G netwerk verleden tijd bij T-Mobile, ben erg benieuwd of elke klant er al van op de hoogte is.

 

Het mooie is dat de capaciteit die werd ingezet voor het 2G netwerk nu verder verspreid kan worden naar 3G of 4G/5G.  Het jammere vind ik dat ik nog een T-Mobile kaartje prepaid gebruikte in een nood telefoon, die kan helaas alleen 2G ontvangen.

 

Een einde van een tijdperk.

Reputatie 7
Badge +14

Dit topic bestaat al 2 jaar. Er is een goedkope Alcatel 30.80 als vervanger. Of je vervangt natuurlijk je prepaid sim.

Reputatie 3

Dit topic bestaat al 2 jaar. Er is een goedkope Alcatel 30.80 als vervanger. Of je vervangt natuurlijk je prepaid sim.

Ik ga geen speciale toestel kopen als '’nood'’ toestel.

Daar ging mijn bericht niet om.. maar goed.

@Hcblids T-Mobile heeft al jaren geen 2G meer op 900 MHz op een heel enkele mast na draait alles op 1800 MHz. Zie https://4gmasten.nl/nieuws/t-mobile waar je ook de actuele opstelplaatsen van de zendmasten kunt vinden met filtering op 900 en 1800 MHz.

Omdat T-Mobile in november gaat stoppen met 2G adviseer ik je over te stappen naar een provider die van het KPN netwerk gebruik maakt, zij werken vrijwel uitsluitend met 900 MHz en de dekking is prima, weet ik uit eigen ervaring van een gezinslid met Simyo 2G. Het bereik van 900 MHz is gewoon groter en het komt beter door buitenmuren heen. Snelheid is met maximaal EDGE niet van belang. KPN en Vodafone waren historisch gezien eerder op 2G actief dan T-Mobile en daarom heeft TM nooit veel op 900 kunnen doen, de frequenties waren domweg al bezet.

Mijn slimme meter zit dus niet bij T-Mobile. Hier is het gewoon 900 MHz. Het komt ook beter door HR+ glas heen, hoewel onnodig.

Vooruitgang moet je niet tegenhouden.  Iedereen weet dit al jaren, de kranten hebben er vol van gestaan.

Kennissen van mij hebben daarom bij verlengen bewust voor een telefoon gekozen met 4G

Ook simpelere toestellen maar ze zijn nu wel goed voorbereid.
Iedereen een zonnig weekend 

Bepaalde vooruitgang is niet goed en komt het niet beter door. Komen vaak erg laat achter dan, met gevolgen.

 

T-Mobile website verkoopt niet het toestel wat ik zou en rest zijn gewoon duur, met opties die (wij) niet nodig hebben. Er is geen e-mail contact optie om deze vragen eens te bespreken met een een medewerker. Dien ik nog naar een winkel te gaan en afvragen of ik daar wel voldoende geholpen kan worden.

 

Reputatie 7
Badge +14

In de t-mobile winkel verkopen ze dezelfde telefoons als op de website. Voor een groter aanbod en keuze zijn er vele retailers en etailers. Denk aan Mediamarkt, belsimpel.nl , mobiel.nl, gsmweb.nl etc.

Reputatie 7

Hi @flame,

Ik heb gelijk even met je meegekeken en ook jouw toestel zal niet meer bruikbaar zijn vanaf 1 juni 2021, in verband met het uitschakelen van 2G. Deze staat in het overzicht onder de noemer e1180

In jouw geval zul je dus ook even moeten bedenken wat je stap wordt in de komende maanden en als we daarbij kunnen helpen horen we het graag van je!

Bedankt voor je reactie David. Ik had inmiddels al van Samsung gehoord dat het toestel niet geschikt is voor 3G..

Ik vermoedde het zelf al, maar wat mij in de war bracht is dat ik, voordat ik mijn bericht hier plaatste T-mobile heb gebeld en degene die ik toen aan de lijn had zei dat mijn toestel wel geschikt was. Op zo'n telefonisch contact kun je dus niet echt vertrouwen.

Ik zal overigens geen nieuw toestel aanschaffen. Ik hoop dat de simkaart nog wel werkt in Huawei Mobile Wifi, want daar heb ik hem voor aangeschaft. Ik had hem, als ik hem daarin niet nodig had, in de telefoon om geen sns-jes van jullie te missen, want daar had ik al 2 simkaarten mee verspeeld omdat ik niet op tijd opwaardeerde.

Ik ben dus niet echt blij met jullie besluit.

Reageer