Beantwoord

Internet in het buitenland

  • 12 May 2022
  • 2 reacties
  • 202 Bekeken

Ik kreeg per SMS een waarschuwing dat ik in het buitenland meer dataverkeer had gebruikt dan in Nederland. Gebeld met 1200 en ik moet meer dataverkeer genereren in Nederland, maar ik heb T-mobile thuis en moet dan dat abonnement negeren en mobiel gaan internetten. Ook bij T-mobile vonden ze dit krom en konden niet direct een antwoord geven. Snap ik. Ik zou teruggebeld worden, nee dus. Snap ik niet. Ik heb al een nieuw abonnement bij de concurrent Vodafone uitgekozen, maar ben toch benieuwd naar een antwoord. Misschien is dat er helemaal niet. Ik wacht nog een paar dagen en dan vertrek ik na jarenlang meerdere T-mobile abonnementen te hebben.

icon

Beste antwoord door eric 12 May 2022, 21:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hi @hslagter. Welkom bij de community.

De voorwaarden van het 'roam like home' gebruik van data in het buitenland is aan regels gebonden. De wetgever beschermd hier de EU providers door te voorkomen dat er oneigenlijk gebruik van wordt gemaakt. Bij het afsluiten van je T-Mobile abonnement heb je de voorwaarden gekregen waarin dit staat beschreven. Die voorwaarden heb je bij elke provider. Als je voornamelijk data in het buitenland gebruikt wordt je aanbevolen om een simkaart uit dat land aan te schaffen.

Reputatie 7
Badge +4

Of je kunt natuurlijk een e-sim overwegen (mits je toestel daarvoor ondersteuning heeft)