Beantwoord

IPv6 support

  • 11 November 2021
  • 2 reacties
  • 1869 Bekeken

Mobiel is er nog geen enkele IPv6 ondersteuning.

Het niet toegankelijk maken van een deel van het internet is volgens de wet verboden, maar toch kan ik alle IPv6 diensten niet bereiken.

Lijkt me toch handig als jullie IPv6 eens uit gaan rollen.

icon

Beste antwoord door Anonymous 11 November 2021, 19:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Mobiel is er nog geen enkele IPv6 ondersteuning.

 

Ook op T-Mobile Thuis is IPv6 niet beschikbaar.

Er is helaas nog niet bekend of en wanneer dit zal komen.

 

Het niet toegankelijk maken van een deel van het internet is volgens de wet verboden, maar toch kan ik alle IPv6 diensten niet bereiken.

 

T-Mobile maakt iets niet “niet toegankelijk”, ze bieden gewoon geen IPv6 en dit is ook geen wettelijke verplichting, ook niet vanuit het EU-beleid aangaande netneutraliteit waarop je waarschijnlijk doelt.

Netneutraliteit houdt in dat diensten niet mogen worden geblokkeerd of vertraagd, niet dat een provider verplicht is om IPv6 aan te bieden. Dit kan door gebrek aan wetgeving zelfs niet worden afgedwongen.

 

Lijkt me toch handig als jullie IPv6 eens uit gaan rollen.

Daar ben ik het inderdaad mee eens, zelf gebruik ik Tunnelbroker op mijn T-Mobile Thuis verbinding om toch nog een beetje gebruik te kunnen maken van IPv6 maar eigenlijk is dit onwenselijk en zou je anno 2021 mogen verwachten dat IPv6 per default wordt aangeboden.

Voor IPv6 op mijn mobiel gebruik ik eventueel een VPN naar mij thuis of mijn Dedicated Servers, maar in principe is er niets meer bereikbaar via IPv6 dan met IPv4.

Reputatie 2

Ik zou zeggen, zoek een ISP die ipv6 wél serieus neemt. Implementatie van ipv6 kost geldt wat veel providers niet bereid zijn uit te geven. Sommige providers (ik zal geen reclame maken) nemen ipv6 en dus de gebruiker wél serieus. Stem met je voeten!