Beantwoord

klachten, verscheidene keren contact gehad


Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb al meerdere malen een klacht ingediend maar het wordt alleen maar erger i.p.v. beter.

Ten eerste ben ik al jaren klant van T-Mobile maar zeker de afgelopen 6maand werkt het niet zoals beloofd.

Ik heb een internet kaart onbeperkt internet, maar na 15 minuten Netflix kijken werkt internet niet meer en blijft bufferen. 

Ik heb een telefoon abbonement met zeer slecht bereik, en vaak data al heel snel op. Nu was er de laatste x gezegd dat ik iemand aan telefoon had dat er wel erg veel fout ging. Zogenaamd waren mn simkaarten niet goed. Kreeg 2 nieuwe die ik niet kon activeren. Na 2 x de klantenservice gebeld te hebben en blijkbaar mensen aan de lijn gehad die niks kunnen werd ik eindelijk doorverbonden met iemand die wel de aimkaaryen kon activeren.. maar helaas, er waren verkeerde simkaarten gestuurd. Simkaarten voor een Tele2 netwerk. Ook stond er bij dat ik een Tele2 netwerk zou hebben. 1 of andere idioot heeft dat zo ingesteld.

De instellingen waren nu goed gezet en er zouden 2 nieuwe simkaarten komen .... maar helaas, ook deze zijn niet te activeren. 

Maar weer gebeld, dat ik degene wou spreken die me de vorige x had geholpen. Deze man had beloofd dat er een credit nota gestuurd zou worden van 25 euro. Vervolgens wordt er rond de 25 euro en 35 euro van mn rekening afgetrokken. Ook zou ik voor mn telefoon een unlimited internet en 120 belminuten krijgen. Mn belminuten waren op unlimited gezet want dat kon volgens de vorige persoon niet.

Deze persoon melde dat dat wel degelijk kon. De 25 euro restitutie, de 120 belminuten heb ik nog steeds niet ontvangen.

 

Zo krijg ik op zondagmiddag een sms dat ik Duitsland in rij terwijl ik gewoin thuis op de bank zit. De 2 simkaarten nog steeds niet geactiveerd, wordt niet terug gebeld door de peraoon die me toen geholpen heeft. Maar weer een mail erachteraan gestuurd. 

Nou wordt het helemaal mooi, wordt er wederom gezegd dat ik een Tele2 contract heb. Zucht weer blijkbaar iemand met zn klauwen aan de instellingen gezeten. Maar deze maakt het nog bonter. Ik moet overleggen met degene die het contract heeft afgesloten .... Dus m.a.w. moet ik eerst met mezelf overleggen?? Of beweren jullie nu dat mijn 2 abonnementen door iemand anders zijn afgealoten... prima incasseer de facturen dan ook niet meer van mijn bankrekening.

Zaterdag was ik aan het werk, ben vrachtwagen chauffeuse dus heb mn mobiel ook nodig zodat ik altijd bereikbaar ben en mn navigatie. Vanaf een uur of 10 helemaal geen netwerk meer. Noppes nada, kan niet bellen, geen internet helemaal niks meer.

Ik werk vanaf 2:15 tot 15:00 uur en moest daarna nog zon kut T-mobile zaak opzoeken waar ze een andere simkaart in zette en in ieder geval mn mobiel weer werkte. 

Thuis gekomen op andere netwerk kaart zeer trage internet wat nog steeds niet werkt.... ook in het buitenland werkt mobiel 9 van de 10 x niet. Ik ga dan over op hotspot van mn vriend die heeft budget mobiel... gek genoeg werkt die altijd en overal en nog een stuk goedkoper ook.

 

Ik ben er klaar nee, ga maandag naar juridisch loket om contract op te zeggen wegens dat ik niet krijg waarvoor ik betaal. Geen restitutie heb ontvangen en zo ineens mobiel netwerk weg is als ik op de vrachtwagen zit en mn mobiel altijd moet werken.

Tevens stuur ik een brief naar kassa en consumentenbond. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 March 2022, 18:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 1

@eric weer zoeen die niet het hele verhaal leest, zucht moe van die mensen die niet lezen... Lees eerst eens waarom ik elke x Tele 2 simkaart krijg terwijl ik T-Mobile heb, en elke x als ik bel dat er beweerd wordt dat ik ook Tele 2 netwerk heb.... ik heb nooit Tele2 gehad. T-Mobile heeft zelf al toegegeven dat de fout elke x bij hun zat.  Daarbij heb ik 2 abonnementen 1 voor de modwm en 1 voor de foon. En nee het ligt niet aan de telefoon 

Reputatie 1

Ik heb al een officiele klacht ingediend

Reputatie 1

@Doornekamp33 Dat is onzin, mn vriend heeft budget mobile en heeft overal bereik, meestal ga ik dan via zijn hotspot internet op.

 

Ik weet wel wat plekjes waar je vriend ook geen bereik heeft, de dekking is echt geen 100% in NL, alleen sommigen hebben net een beter bereik op de plekken waar je komt.

@Doornekamp33 Dat is onzin, mn vriend heeft budget mobile en heeft overal bereik, meestal ga ik dan via zijn hotspot internet op.

Geen enkele provider heeft overal bereik, getuige ook de klachten van mensen die bij KPN en Vodafone - en zelfs andere providers - zitten. Zelfs de dekkingskaart biedt geen garanties daar iedere woning en telefoon anders is. Zoals je kunt lezen bij Budget Mobiel maken ze gebruik van het KPN Netwerk, en kijkende naar het forum aldaar zijn er legio aan klachten rondom de dekking die “overal” dus tegenspreken.

Dat je vriend dus geen dekkingsproblemen ervaart komt misschien omdat hij niet in iedere uithoek van Nederland is geweest, niet continue op zijn smartphone zit te kijken en er dus niet op let. Maar serieus, geen enkele provider biedt overal dekking.

De reden waarom dit overigens niet kan heeft o.a. te maken met de plaatsing van de masten maar ook hoe deze worden gericht, daarnaast speelt ook nog eens mee hoe goed (of slecht) een woning geïsoleerd is etc. lang niet overal kunnen de drie providers hun masten gezamenlijk plaatsen. Dit is dan dus ook één van de redenen waarom de ene mobiele provider ergens een betere dekking biedt dan de ander..

Wil je echt overal dekking is het geen @Doornekamp33 aanhaalt dus een oplossing, of een speciaal op transport en logistiek gerichte provider die een 3 provider op 1 simkaart aanbiedt en anders een satelliet telefoon.

 

Ik weet wel wat plekjes waar je vriend ook geen bereik heeft, de dekking is echt geen 100% in NL, alleen sommigen hebben net een beter bereik op de plekken waar je komt.

Idem, ken wel wat plekjes in Dordrecht, Zwijndrecht, Coevorden en Westerbork.

Reputatie 7
Badge +1

Dat mobiele ontvangst niet overal optimaal is dat is bekend,  ik woon zelf in de Achterhoek en ook daar lees wel eens dat op bepaalde plaatsen de ontvangst slecht tot matig is.

Hier hoort wel een kanttekening bij je leest ook vaak dat de provider(s) dit graag willen oplossen echter dan begint op eens een groot deel bezwaren in te dienen omdat men geen mast in de buurt wil hebben, maar wel klagen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @ernar welkom bij de community.

Iets wat ik zeker weet is dat:  “Ook zou ik voor mn telefoon een unlimited internet en 120 belminuten krijgen" niet kan en ook nooit een aanbod van T-Mobile is geweest. Bij T-mobile kost unlimited data en unlimited bellen €35,- (als je geen vast internet hebt van T-mobile) of €25,- bij Tele2. 

Wat voor bedrag is er de eerste 6 maanden afgeschreven? 

 

Ik weet wel als je mobiel altijd moet werken, je wel bij alle providers en netwerken een abbo mag nemen, mobiel is nooit 100% gegarandeerd dat je ontvangst hebt, het blijft natuurlijk een draadloos geheel.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @ernar 

Goed dat je dit aangeeft! Dit is niet de ervaring die wij voor ogen hebben. Ik wil ook graag dat jij gebruik kan maken van een optimale netwerk ervaring. Ik wil dit dan ook graag voor je uitzoeken. Je geeft ook aan dat je een minder bereik hebt. Ervaar je dat overal of op een specifieke locatie? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres, en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN). Dan ga ik dit direct voor je uitzoeken. 

Reputatie 1

@Doornekamp33 we zijn nog niet overal geweest??? Denk dat we verder komen dan de meesten hier op t forum. Maar doet er niet toe. Ik heb thuis al geen bereik en mn mobiele internet buffert na 15 minuten terwijl we bij een Mast wonen van T-Mobile. Verder zijn we in alle uithoeken wel geweest op de motor en zelfs uithoeken in Hongarije krijgt hij bereik. Ik krijg pas een bericht dat ik de duitse grens over rij als ik al 2 weken in Hongarije zit.... Maar zoals ik al zei heb ook 2 keer een Tele 2 netwerk simkaart ontvangen terwijl ik geen tele 2 netwerk heb. En als je belt beginnen ze er weer over. Op een normale plekken heb ik al geen bereik dus dat heeft niks te maken met dat je daar geen dekking kunt hebben. En als je maar 15 minuten  netflix kunt kijken en je internet gaat bufferen heeft niks met bereik te maken, T-Mobile heeft zelf ooj al toevegeven dat het daar niet aan mag liggen, want er staat een mast in de buurt. Modem en mobiel niet bereikbaar, en nee ligt niet aan de instellingen want ook dat hebben ze allang doorgegekeken.

Reputatie 7
Badge +14

Als je “overal” slechte dekking ervaart dan kan dat echt niet aan het mobiele netwerk liggen. T-Mobile heeft meer dan 7 miljoen klanten, en die maken van datzelfde netwerk gebruik. 

Mijn vermoeden is dat jouw telefoon het probleem is, een belangrijke schakel in de ontvangst/zender bij een mobiele verbinding. Probeer dus je simkaart eens in een ander toestel, en dan niet alleen thuis waar natuurlijk zo ie zo een “whitespot” kan zijn. Maar niet heel Nederland is een whitespot.