Beantwoord

Koppeling van twee wifi netwerken

  • 27 September 2022
  • 5 reacties
  • 106 Bekeken

Mijn netwerk van t-mobile wil ik graag verbinden met het netwerk van mijn Apple Airport Time Capsule. (die tevens router is) De data op de TC zijn alleen via het TC-wifinetwerk te benaderen. Mijn muziek staat daarop en wil ik graag kunnen afspelen met mijn sonos speaker. 

icon

Beste antwoord door Seccie 5 October 2022, 12:15

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Welke opties heb je om de TC in te zetten? Ik heb hier een set-up inclusief TM router die al een poosje met 2 airports probleemloos werkt. Ik krijg een beetje het gevoel dat je twee losse netwerken hebt? Waarom koppel je ze niet aan elkaar? 
 

 

Beste Seccie,

Dat klopt, er zijn twee netwerken. Ik zou ze graag aan elkaar koppelen, maar ik weet niet hoe.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @AnnemiekeJ

Welkom op de T-Mobile Community! Fijn dat het in ieder geval werkt bij @Seccie. @Seccie heb jij tips voor @AnnemiekeJ hoe zij er ook voor kan zorgen dat het bij haar gaat werken? Thanks voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @AnnemiekeJ Ik ga proberen om met je mee te denken, maar omdat het hier al een poosje probleemloos draait, moet ik er ook weer echt even induiken. Heb je de Apple AirPort app al geïnstalleerd op je devices? 

Ik moet daarbij aangeven dat ik helaas niet de beschikking heb over een Sonos apparaat.
Laten we dus zien hoe ver we gaan komen. Ik denk dat we even terug naar het begin moeten en de Apple AirPort opnieuw moeten gaan instellen. 


Gaat het hier om windows of een mac omgeving? Ik hoor het graag van je.
Zodat we er samen verder in kunnen duiken. Tot snel? 

Hierbij mijn setup:

Het modem van T-Mobile is leidend in dit netwerk, dus beide AirPorts staan in de brugmodus en hebben dus geen router functie. 

Officieel worden AirPorts niet meer ondersteund door Apple, maar omdat het bij ons al jaren probleemloos draait, zie ik niet direct de noodzaak om apparatuur te vervangen.

Beste Secci, hartelijk dank. Ik heb een Mac omgeving. Ik heb echter de T-mobile netwerkomgeving verlaten en ga over op KPN. In principe maakt dat geen verschil. Maar ik moet even wachten tot KPN draait. Ik meld me weer volgende week. Dank zover!

Reageer