Beantwoord

MB-Aanvuller via mobiele verbinding aanschaffen

  • 27 March 2023
  • 9 reacties
  • 1570 Bekeken

Het afgelopen jaar heb ik verschillende keren gehad dat mijn databundel op was voor het einde van de maandelijkse periode. Drie opmerkingen/vragen daarover:

  • Ik heb geen sms gekregen op het moment dat de databundel voor 80% verbruikt was. Ik ga er van uit dat bij T-Mobile mijn telefoonnummer bekend is. Is er een instelling waarmee deze melding kan worden uit- en aangezet?
  • Ik was in de veronderstelling dat de data die via de T-Mobile app voor dit soort zaken wordt gebruikt 'datavrij’ is en MB-aanvullers via mobiele data kunnen worden aangeschaft, ook als de bundel op is. Dat lukt telkens niet en er is eerst een wifi-verbinding nodig om dit te kunnen aanschaffen. Klopt dit of is dit ook iets waar ik iets aan kan doen?
  • Zodra de bundel op was, was het ook niet mogelijk om Whatsapp-berichten te verzenden en te ontvangen. Ik dacht dat er wel nog steeds een internetverbinding via 4G/5G bleef bestaan, maar op een lage snelheid waardoor er wel Whatsapp-berichten (alleen tekst) zouden kunnen worden verstuurd. Zit ik er hier ook naast?
icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 31 March 2023, 14:59

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Pharwin en @Hajar Hebben jullie hier de juiste antwoorden op? Thanks alvast voor de hulp!

Ik heb inmiddels in de app een slider gevonden om i.p.v. geen data te hebben wanneer de bundel op is, gratis traag internet te krijgen. Raar dat dit standaard uitgeschakeld is en ‘verstopt’ is. Dus dit beantwoordt mijn laatste vraag. 

Reputatie 6
Badge +6

Het afgelopen jaar heb ik verschillende keren gehad dat mijn databundel op was voor het einde van de maandelijkse periode. Drie opmerkingen/vragen daarover:

  • Ik heb geen sms gekregen op het moment dat de databundel voor 80% verbruikt was. Ik ga er van uit dat bij T-Mobile mijn telefoonnummer bekend is. Is er een instelling waarmee deze melding kan worden uit- en aangezet?
  • Ik was in de veronderstelling dat de data die via de T-Mobile app voor dit soort zaken wordt gebruikt 'datavrij’ is en MB-aanvullers via mobiele data kunnen worden aangeschaft, ook als de bundel op is. Dat lukt telkens niet en er is eerst een wifi-verbinding nodig om dit te kunnen aanschaffen. Klopt dit of is dit ook iets waar ik iets aan kan doen?
  • Zodra de bundel op was, was het ook niet mogelijk om Whatsapp-berichten te verzenden en te ontvangen. Ik dacht dat er wel nog steeds een internetverbinding via 4G/5G bleef bestaan, maar op een lage snelheid waardoor er wel Whatsapp-berichten (alleen tekst) zouden kunnen worden verstuurd. Zit ik er hier ook naast?

 

Goedemiddag @Gijsschep

Goed dat je hier navraag over doet, ik geef je graag meer duidelijkheid! Wat gek dat je deze sms niet hebt ontvangen, dat zou wel moeten! We sturen je altijd een sms wanneer je 80% en ook wanneer je de bundel 100% hebt verbuikt. Als je in de instellingen van je Mijn Odido account hebt uitgeschakeld dat je geen sms'jes van ons wil ontvangen, wordt deze sms daarom ook niet verstuurd. Je kunt dit gemakkelijk controleren in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/gegevens. Het zou natuurlijk ook kunnen, dat er een storing of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor de sms niet bij je is aan gekomen. Dit kun je checken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking.

Het klopt wat je zegt bij je tweede opmerking. Als je databundel op is, kun je altijd terecht in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/aanvullers om een nieuwe MB-aanvuller aan te schaffen. Ook is de link in de sms toegankelijk zonder internet. Hierdoor kun je altijd nieuwe MB-aanvullers aanschaffen, zodat je weer bereikbaar bent. Echter, dient je MB-aanvuller wel helemaal verbruikt te zijn, voordat je een nieuwe kunt aanschaffen in je Mijn Odido account. Is het inmiddels gelukt om een MB-aanvuller aan te schaffen? Mocht dat niet het geval zijn of als je problemen ervaart met het aanschaffen van een MB-aanvuller, stuur mij dan gerust een privéberichtje met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie. Dan kijk ik gelijk met je mee! 

Om nog even terug te komen op het laatste puntje; het klopt dat er een optie wordt aangeboden om door te internetten op lage snelheid. Echter, wordt deze niet automatisch geactiveerd, omdat we klanten zelf de keuze willen geven. Zodra je internetbundel op is, kun je ervoor kiezen om kosteloos door te internetten op een lage snelheid of een nieuwe MB-aanvuller aan te schaffen. Beide opties zijn ook terug te vinden in je My T-Mobile account. Wat ik wel alvast wil meegeven, internetten op een lage snelheid is niet al te best. Hierdoor kun je veel opties op je telefoon niet doen en duurt het bijvoorbeeld heel lang voordat er een berichtje is verstuurd via WhatsApp of een bericht op Facebook is geladen. Ook hierom hebben we deze optie niet automatisch aan staan en laten we de keus zelf over aan onze klanten! 

Wil je dat ik nog even met je meekijk in je account? Stuur me dan gerust een privéberichtje met de gevraagde gegevens, zodat ik met je mee kan kijken! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

[Screenshot verwijderd door moderator, want mobiele nummer is zichtbaar]

Bedankt voor uw reactie. Ik blijf er toch wel bij dat ik het vreemd vind dat die ‘traag internet’ optie standaard uit staat. Daarnaast ben ik er achter gekomen dat de optie om mijn telefoonnummer van het abonnement toe te wijzen aan de functie om een sms te ontvangen wanneer een bundel voor 80% of 100% gebruikt is, standaard niet actief is. (Zie foto) en deze keuze ook niet in de app beschikbaar is. En als je dus geen sms ontvangt door deze opt-in die niet zichtbaar is in de app en waardoor deze optie niet zichtbaar is, gebeurt dus bovenstaande, waarbij het onmogelijk is om data bij te kopen wanneer je niet op een wifinetwerk bent aangesloten en je bundel 100% verbruikt is. Advies: opt-out voor zowel waarschuwings-sms als traag internet, i.p.v. opt-in. 

Mijn ervaring is ook dat ik zowel in de app als in een browser geen bundel kan kopen. Ik moet ook op zoek naar WiFi. Heel irritant.

Daarnaast, nadat ik WiFi heb gevonden om het “langzame internet” aan te zetten, doet het alsnog niets. Whatsapp, maps, browser, en de t-mobile app, niets werkt. Langzaam internet=geen internet?

Reputatie 7
Badge +9

HI @Gijsschep 

Bedankt voor je feedback ik ga dit doorzetten naar de app ontwikkelaars. Heb je de sms optie nu wel aangezet zodat dit in de toekomst voorkomen kan worden? Mocht het niet lukken dan help ik je daar ook graag bij. Ik heb daarvoor wel je gegevens nodig dus je kan mij dan een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN ter controle. Ik help je dan graag verder! 

@CynthiaN Gaat het bij jou om een mobiel abonnement? Als je MB’s op zijn en je wilt een MB-aanvuller activeren zorg dan eerst dat je wifi uit staat. Dan herkennen we je mobiele nummer en ben je direct ingelogd! Staat je wifi al uit? Dan staat netwerkherkenning misschien uit voor dit telefoonnummer. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord, daarna zet je netwerkherkenning weer aan via 'Gegevens en Instellingen'. Heb je een iPhone? Misschien is de functie Privédoorgifte ingeschakeld. Om verder te gaan dien je in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Of schakel Privédoorgifte uit bij je instellingen op je iPhone.

Wij kunnen met de optie traag internet geen optimale verbinding garanderen en dus kun je inderdaad een mindere ervaring hebben met bijvoorbeeld Whatsapp. Je kan in dat geval proberen je toestel opnieuw te starten om te zien of de verbinding iets beter wordt, maar we adviseren toch een MB-aanvuller zodat je optimaal gebruik kan maken van ons netwerk. 

Ik hoop dat je zo verder komt. Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten! 

De instellingen staan nu goed voor wat bertreft sms-notificaties en ‘traag internet’. We gaan het zien. Bedankt voor jullie reacties. 

Het afgelopen jaar heb ik verschillende keren gehad dat mijn databundel op was voor het einde van de maandelijkse periode. Drie opmerkingen/vragen daarover:

  • Ik heb geen sms gekregen op het moment dat de databundel voor 80% verbruikt was. Ik ga er van uit dat bij T-Mobile mijn telefoonnummer bekend is. Is er een instelling waarmee deze melding kan worden uit- en aangezet?
  • Ik was in de veronderstelling dat de data die via de T-Mobile app voor dit soort zaken wordt gebruikt 'datavrij’ is en MB-aanvullers via mobiele data kunnen worden aangeschaft, ook als de bundel op is. Dat lukt telkens niet en er is eerst een wifi-verbinding nodig om dit te kunnen aanschaffen. Klopt dit of is dit ook iets waar ik iets aan kan doen?
  • Zodra de bundel op was, was het ook niet mogelijk om Whatsapp-berichten te verzenden en te ontvangen. Ik dacht dat er wel nog steeds een internetverbinding via 4G/5G bleef bestaan, maar op een lage snelheid waardoor er wel Whatsapp-berichten (alleen tekst) zouden kunnen worden verstuurd. Zit ik er hier ook naast?

De links in dit bericht werken niet meer in odido kunnen deze vernieuwd worden?

Reputatie 6
Badge +6

Het afgelopen jaar heb ik verschillende keren gehad dat mijn databundel op was voor het einde van de maandelijkse periode. Drie opmerkingen/vragen daarover:

  • Ik heb geen sms gekregen op het moment dat de databundel voor 80% verbruikt was. Ik ga er van uit dat bij T-Mobile mijn telefoonnummer bekend is. Is er een instelling waarmee deze melding kan worden uit- en aangezet?
  • Ik was in de veronderstelling dat de data die via de T-Mobile app voor dit soort zaken wordt gebruikt 'datavrij’ is en MB-aanvullers via mobiele data kunnen worden aangeschaft, ook als de bundel op is. Dat lukt telkens niet en er is eerst een wifi-verbinding nodig om dit te kunnen aanschaffen. Klopt dit of is dit ook iets waar ik iets aan kan doen?
  • Zodra de bundel op was, was het ook niet mogelijk om Whatsapp-berichten te verzenden en te ontvangen. Ik dacht dat er wel nog steeds een internetverbinding via 4G/5G bleef bestaan, maar op een lage snelheid waardoor er wel Whatsapp-berichten (alleen tekst) zouden kunnen worden verstuurd. Zit ik er hier ook naast?

De links in dit bericht werken niet meer in odido kunnen deze vernieuwd worden?

Hallo @Ellenbroks, je hebt helemaal gelijk! Dit Topic was nog van voor de naamsverandering, vandaar dat er nog oude linkjes in stonden. Dank voor de scherpte en ik heb ze gelijk aangepast! 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer