Beantwoord

Mijn nieuwe sim met nummerbehoud gaat in terwijl ik in het buitenland zit. Wat nu?

  • 23 December 2021
  • 6 reacties
  • 1744 Bekeken

Hallo,

 

Ik kreeg een SMS van T-mobile dat mijn nummerbehoud ingaat volgende week en ik dus over zal stappen naar T-Mobile. Er stond bij dat als ik in het buitenland zit ik de website moest bekijken. Ik zit in het buitenland, maar kan niks op de website vinden over wat dit voor mij betekend.

 

Kan iemand me heir aub bij helpen?

 

Dankjewel en prettige feestdagen!

Matthew

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 December 2021, 18:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Hi @Matthewdd,

Alvast welkom bij T-Mobile! :tada:

Ik durf even niet te zeggen waar er precies naar welke website wordt verwezen, maar Waqqas heeft hierboven gelijk. Het is op zich geen probleem als je in het buitenland bent wanneer nummerbehoud wordt uitgevoerd, mits alles goed gaat. Als er problemen ontstaan, om welke reden dan ook, dan is het voor ons op afstand heel lastig (vrijwel onmogelijk) om te helpen, omdat je je dan niet op ons netwerk bevindt. In dat geval kunnen we pas weer met je meekijken wanneer je in Nederland bent.

Laten we echter van het positieve uitgaan, dus dat alles goed verloopt! :fingers_crossed:

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten en anders alvast fijne feestdagen! :christmas_tree:

@David 

Bedankt voor de reply en wensen. Ik hoop dat je ook van de feestdagen zal genieten!

 

Oké dat is duidelijk. Hopen dat het goed gaat straks :)

Hieronder het smsje van T-Mobile die mij op de verkeerde spoor heeft gezet. Wellicht een idee om die sms aan te passen of wat uitleg hierover op de website te zetten.

 

"Over een week is het zover! Dan zetten we dit nummer over naar T-Mobile. Dat kan alleen als je in Nederland bent. Ben je dan in het buitenland of heb je vragen? Check t-mobile.nl/nummerbehoud
Groeten, T-Mobile"

 

Groetjes,

Matthew

Reputatie 7

Hi @Matthewdd,

Alvast welkom bij T-Mobile! :tada:

Ik durf even niet te zeggen waar er precies naar welke website wordt verwezen, maar Waqqas heeft hierboven gelijk. Het is op zich geen probleem als je in het buitenland bent wanneer nummerbehoud wordt uitgevoerd, mits alles goed gaat. Als er problemen ontstaan, om welke reden dan ook, dan is het voor ons op afstand heel lastig (vrijwel onmogelijk) om te helpen, omdat je je dan niet op ons netwerk bevindt. In dat geval kunnen we pas weer met je meekijken wanneer je in Nederland bent.

Laten we echter van het positieve uitgaan, dus dat alles goed verloopt! :fingers_crossed:

Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten en anders alvast fijne feestdagen! :christmas_tree:

@Matthewdd

Een prepaid simkaart uit het land waar je bent zou kunnen. Heb je de T-Mobile simkaart mee of niet? Die zou dan ook eerst geactiveerd moeten worden volgens mij.

@Waqqas ik heb de simkaart gewoon mee. Maar omdat ik niet weet waarom T-Mobile mij aanraadde om op de website te kijken als ik in het buitenland zit, begin ik te twijfelen of de simkaart überhaupt vanaf het buitenland geactiveerd kan worden. 

Weet jij dat toevallig?

Reputatie 7
Badge +15

@Matthewdd

Een prepaid simkaart uit het land waar je bent zou kunnen. Heb je de T-Mobile simkaart mee of niet? Die zou dan ook eerst geactiveerd moeten worden volgens mij.

Hallo @Matthewdd 

Gebruik je nu de simkaart van je vorige provider of heb je een prepaid simkaart uit het buitenland? In principe kan nummerbehoud gewoon doorgaan maar bij problemen kan T-Mobile dan niet direct helpen.

Je kan het best gewoon een prepaid simkaart gebruiken en de T-Mobile simkaart wanneer je weer terug bent.

@Waqqas 

Bedankt voor de reply.

Ik gebruik nu een Simyo Abbo. Die zal dus op de datum van overdracht stopgezet worden. Ik wil wel graag kunnen roamen op mijn vakantie. Ik maak me nu zorgen dat dat niet zal lukken en ik tijdelijk zonder nummer zal zitten tot ik terug ben.

 

Mvg,

Matthew

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Matthewdd 

Gebruik je nu de simkaart van je vorige provider of heb je een prepaid simkaart uit het buitenland? In principe kan nummerbehoud gewoon doorgaan maar bij problemen kan T-Mobile dan niet direct helpen.

Je kan het best gewoon een prepaid simkaart gebruiken en de T-Mobile simkaart wanneer je weer terug bent.