Beantwoord

Mobiel bellen werkt niet meer

  • 30 August 2021
  • 15 reacties
  • 360 Bekeken

Sinds eergisteren is 2G uitgezet bij ons in de buurt hoorde ik via de helpdesk die ik gebeld heb met de mobiel van mijn zoon omdat de mijne niet meer kan bellen. Ik heb een nog vrij nieuwe LG V40 ThinQ en de optie voLTE staat aan. Volgens de meneer en volgens de website van T-Mobile zou elke 4G smartphone moeten werken. Mooi niet! Mobiele data werkt perfect net als sms versturen en ontvangen. Mobiel heeft de nieuwste firmware etc. 

Met bellen echter blijft de lijn morsdood. Als mensen mij bellen krijgen ze direct de voicemail alsof mijn mobiel uit staat. Heel vervelend. 

Ik heb al diverse malen de mobiel uit gehad en weer aan. Simkaart in andere oude mobiele smartphone van 5 jaar oud, werkt ook niet. Dit zou toch niet mogen gebeuren. Op de website staat dat alleen oude Nokia's met alleen maar 2G niet meer gaan werken…

Heeft iemand een oplossing want ik heb totaal geen zin om hiervoor een nieuwe mobiel te moeten aanschaffen.

icon

Beste antwoord door Wildjem 30 August 2021, 22:30

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Cobro60 

Kan je eens op de Dekkingskaart kijken hoe de dekking is in jouw buurt en heb je binnen als buiten hetzelfde probleem?

Misschien kan je anders ook een melding maken op de dekkingskaart over het slechte bereik.

Ik heb sinds vanavond precies hetzelfde probleem. Ik kan in ene niet meer bellen met mij LG V40. En volgens de dekkingskaart moet alles top zijn. SIM kaart doet het gewoon alleen ik kan niet bellen met deze telefoon.

Weet iemand anders nog een oplossing? Behalve harde reset

@Waqqas de dekking is het probleem niet. 4G voluit en sms werkt ook. Het heeft ook altijd perfect gewerkt. 

 

@Marchlo hier dus precies hetzelfde. Bij de helpdesk stonden ze voor een raadsel want als je voLTE aan hebt staan zou het moeten werken zei hij. Hij is drie kwartier met me bezig geweest en in vele databases gekeken maar kon niets vinden. Harde reset werkt ook niet helaas. Ik ben benieuwd of dit alleen een LG V40 kwestie is of dat meerdere merken/typen hier last van hebben.

Bedankt trouwens voor je reactie. Ik ben dus gelukkig/helaas niet de enige.

@Cobro60  ik vind het wel raar. Ik gebruik deze telefoon al ruim 2 jaar en nooit problemen. Gisteren nog gewoon gebeld en nu niks meer.

Wel toevallig dat het bij meerdere mensen tegelijk gebeurd 😕

Reputatie 7
Badge +15

@Cobro60 

Heb hier een Samsung Galaxy S9 maar geen problemen hier met bellen.

@Waqqas  ik heb ook een LG V40 en kan ook niet bellen. Heb de SIM kaart in een samsung A3 gedaan en kon wel bellen.

@Marchlo hmmm misschien dus toch een LG probleem met het wegvallen van de 2G. Zo'n geavanceerd toestel en dan toch alleen 2G gebruiken om te bellen grrr

@Cobro60  ik ga morgen ook wel ff contact opnemen en kijken wat ze zeggen. Want dit kan niet

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb ook sinds vandaag (of gisteren want ik bel weinig) exact hetzelfde probleem. Kan niet meer gebeld worden en bellen. Als ik bel staat er in beeld: kiezen. Internet werkt wel.  Alle mogelijke hulpsuggesties via internet al geprobeerd, opnieuw opstarten, simkaart controleren etc.

Heb ook de LG v40 Thinq

@Wildjem @Cobro60 als ik het zo zie ben ik toch bang dat het aan de V40 ligt en dat we een andere telefoon moeten aanschaffen/gebruiken.

Reputatie 1

Dat zou raar zijn. Ik gebruik al jaren LG telefoons en mijn moeder belt prima met het vorige oude model. Denk dat hier misschien het antwoord zit...https://www.bleepingcomputer.com/news/google/google-app-bug-blocks-android-users-from-receiving-making-calls/

Reputatie 1

ja, dat is de oplossing. update de Google app!

Het werkt echt😁 Super bedankt!

@Wildjem je bent geweldig!! Enorm bedankt hiervoor en ik ben blij dat ik het hier gepost heb.  Ik kan weer bellen.

Reputatie 1

Graag gedaan! Ja bizar dat een app dat kan veroorzaken. En denk dat wij automatisch updaten niet standaard aan hebben staan en daarom het probleem kregen. Was na het bezoek hier is gaan Googlen naar het probleem gespecificeerd op de LGV40 in ‘Nieuws’ en dat bracht de oplossing :)

Reageer