Beantwoord

Mobiel internet Italië

  • 13 August 2021
  • 5 reacties
  • 1229 Bekeken






I TIM: Slecht bereik, de enige die 3g en 4g heeft als je geluk hebt. Verbindt vaak wel voor telefoon, en ook 3g of 4g Internet maar nauwelijks bereik en nauwelijks tot geen data.

Vodafone IT: hier valt de telefoon soms op terug. Echter, enkel EGPRS mogelijk als internet. Dat is 2g+ en is in de praktijk géén internet. Doet dus niets. Bijzonder dat het bereik goed is dus blijkbaar mag T-mobile NL in Italië alleen gebruikmaken van dit netwerk als 2g! Klopt dit?

WINDTRE: Automatisch wordt dit netwerk nooit gekozen. Ik mag er wel handmatig mee verbinden. Overal waar ik kom is dit het netwerk met het beste bereik. Ook worst 4g op z'n snelst aangeboden. Echter, na zo'n 40 seconden verbreekt deze altijd weer de internetverbinding. Even op de vliegtuigstand en weer aan en hij doet het opnieuw voor zo'n 40 seconden. Het is me volledig onduidelijk waarom dit gebeurt. Blijkbaar heeft T-mobile hiermee enkel de  afspraak gemaakt dat je heel even mag internetten. Hoe zit dit?

22299 / ILIAD: De simkaart staat het niet toe dat hiermee verbinding wordt gemaakt.

Graag antwoorden en liever nog: maak t mogelijk dat de internetverbinding van het 4g netwerk van WINDTRE het langer doet dan 40 seconden. Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 August 2021, 10:18

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ralphssg 

T-Mobile heeft in Italië afspraken met de providers TIM, Vodafone en Wind Tre, T-Mobile had wat problemen daar met het mobiele netwerk dus misschien is het nog niet opgelost.

Dat is geen antwoord op mijn vragen.Vodafone is maximaal E. Oftewel EGPRS. 2G Internet. Waarom geen 3g en waarom geen 4g? En Windtre blijft maximaal 40 seconden verbonden met 4g. Waarom? 

Reputatie 7
Badge +15

Ervaar je dit alleen op je eigen toestel of ook met andere toestellen? Dus gewoon als test even je simkaart in een andere toestel plaatsen.

Ik had één telefoon bij me en ik ben inmiddels weer in Nederland. Uiteraard kan het aan de telefoon liggen en daarom heb ik alles geprobeerd; alle instellingen nagelopen, gewijzigd en geëxperimenteerd. Echter veranderde het niets aan het probleem. Ik heb het probleem ook destijds 2x telefonisch besproken, maar helaas kon er geen antwoord gegeven op dit probleem. Met name het stukje dat WINDTRE letterlijk na het uitschakelen van vliegtuigmodus 40 seconden met 4G verbond, dan 2 seconden omsloeg naar 3G, vervolgens nog een seconde of 10 zonder internet verbonden bleef met het netwerk waarna de gehele verbinding met het telefoonnetwerk verbrak is raadselachtig. We zullen het blijkbaar nooit te weten komen.

Ik kan me niet registreren op Wind Tre, Vodafone slechts 2G Internet. Alleen TIM 2G/3G.

Dat betekent dat internet zeer langzaam is. Zelfde instelling bij mijn man en daar werkt het goed.

Hoe kan dat ?

Reageer