Beantwoord

mobiel internet ontvangst


Als ik onderweg ben dan kan ik diverse programma's niet of slecht openen op mijn mobiel. Bijvoorbeeld google maps kan ik wel openen maar dan zie ik maar 50 meter rondom. Terwijl als je aan het fietseb bent wil je weten waar je heen moet gaan. Bij facebook kan ik geen videotjes (hoe kort ook) openen. Hoe los ik dit op

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 11 October 2022, 09:18

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joop van dorp 

Heb je wel goed bereik en laat het toestel zien dat je 4G of 5G hebt?

Werkt internet beter als je je simkaart in een andere toestel plaatst?

Hallo @joop van dorp 

Heb je wel goed bereik en laat het toestel zien dat je 4G of 5G hebt?

Werkt internet beter als je je simkaart in een andere toestel plaatst?

Uitstekend bereik , toestel gaf aan dat ik 5G had (automatisch) en ik heb ook handmatig 4G geprobeerd maar geen verbetering dus terug gezet naar 5G.

Uitstekend bereik. Toestel gaf aan automatisch 5G . Ik heb het handmatig ook op 4G geprobeerd maar dat gaf geen verbetering.

Reputatie 7
Badge +15

@joop van dorp

Misschien is het handig om je simkaart even in een andere toestel te testen indien mogelijk om uit te sluiten of het aan je telefoon ligt of niet.

Reputatie 7
Badge +14

Als je overal en nergens hier last van hebt, dan is het toestel het eerste waar je aan moet denkennqu oorzaak. Het mobiele netwerk is voor alle aansluitingen hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +4

Om wat voor mobiel (merk & type) gaat het? 

Ik heb een iphone 12pro

 

Reputatie 7
Badge +14

Ook een Apple heeft hardware zoals een antenne die defect kan zijn geraakt.

Maar als de antenne defect is dan zou ik geen bereik hebben, maar volgens het signaal heb ik dat wel. Mijn vermoeden is dat er iets aan de instellingen gedaan moet worden. Het probleem begon bij mijn vorige provider in Frankrijk en toen moest ik enige instellingen wijzigen en dat gaf enige verbeteringen

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @joop van dorp, had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Dit wil vaak nog wel eens helpen! Wat je ook nog zou kunnen doen, is de netwerkinstellingen in je telefoon resetten. Bij een Apple iPhone, kun je dit vinden in de 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Laat je me even weten of het is gelukt? 

 

Ik hoor het graag van je!

 

Groetjes, 

Pharwin 

Pharwin,

 

Bedankt voor de laatste tip, Ik moest wel even naar buiten anders draait hij op mijn wifi maar wat ik nu merkt is dat de functies allemaal werken. Ik stond net op het punt een nieuwe iphone te kopen. Scheelt me toch weer een kleine€ 1000,— . Voor zover bedankt.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @joop van dorp heel graag gedaan en superfijn dat het nu weer werkt! Scheelt je inderdaad toch een nieuwe iPhone! 😄

 

Als je nog andere vragen hebt, dan hoor ik het graag van je!

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer