Beantwoord

Mobiele dataverbruik ondanks wifi

  • 7 January 2022
  • 1 reactie
  • 248 Bekeken

Al 3dgn probeer ik klantenservice te bereiken, maar dat lukt niet vanwege een storing (wat je pas aan het einde hoort als je een heel keuzemenu hebt doorlopen).

Ik ben al jaren klant van T-mobile en nooit problemen gehad.

Echter op 5 januari kreeg ik een sms dat ik 80% van mijn bundel heb verbruikt, terwijl op 1 jan een nieuwe bundel is ingegaan van 5GB. Mijn gemiddelde verbruik is 2-3GB per maand, dus is het heel vreemd dat in 4dgn ik 4GB verbruikt heb.

Daarbij was ik gewoon thuis gebruikmakend van mijn wifi netwerk. Dus is het sowieso raar dat er mobiele data verbruikt wordt. 

Wifi-assistentie staat uit, ook verversen op de achtergrond staat uit, iCloud en updates alleen bij wifi verbinding, recent geen nieuwe apps gedownload etc. 

Ik kreeg de melding in de ochtend van de 80% verbruik. Van 1-4jan had ik 304MB gebruikt, wat betekent dat ik in de nacht van 4 op 5jan 3,77GB verbruikt heb. Hoe dan? Ik sliep en iPhone maakte gebruik van wifi netwerk. En zelfs als voor wat voor reden dan ook de wifi uit was geweest, is het een bijzonder hoog verbruik voor een telefoon die op een nachtkastje ligt.

Ik weet dat velen zullen zeggen dat er apps op de achtergrond draaien die veel data verbruiken etc etc, maar dat zou toch niet uit moeten maken als ik gebruik maak van een wifi netwerk thuis (geen t-mobile trouwens maar KPN). En nee, hij springt niet op 4G, want heb overal goed wifi bereik in huis. 

En het blijft vreemd dat dit ‘probleem’ ineens optreedt, terwijl er niets verandert is qua instellingen of apps.

 

Kan iemand dit mysterie verklaren en oplossen??

 

Gr TdB

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 January 2022, 12:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TdB1978 

Ik heb zelf een Samsung dus weet niet precies hoe het zit op de iPhone, kan je in de instellingen achterhalen waraan het mobiele data is verbruikt? Stond de WiFi toevallig niet uit?

Op de Samsung heb je een functie die standaard aan staat waarmee je automatisch op 4G overgaat hij een instabiele verbinding, heeft de iPhone ook zoiets?