Beantwoord

NAT D bij mobiel hotspot

  • 4 November 2022
  • 1 reactie
  • 243 Bekeken

Hoi!  Ik heb een Nintendo Switch welke ik verbind met mijn mobiele hotspot. Bij sommige games krijg ik een foutmelding als ik online wil multiplayen. Dat komt omdat mijn mobiele hotspot type NAT - D heeft.
In mijn mobiel kan ik niet switchen van NAT (Bijvoorbeeld van D naar A of C), tenzij ik een router app neem; bijvoorbeeld Speedify waarbij een betaald abonnement vereist is om er gebruik van te kunnen maken. 

Nu las ik dat een andere internetprovider de mogelijkheid heeft om de NAT verbinding van mobiel internet te veranderen voor de klant. Kunnen jullie dit ook?
Zo niet, hebben jullie tips? 

(Ik heb onlangs mijn T-mobile thuis opgezegd omdat mijn download snelheid laag bleef en dit ook niet opgelost werd, ondanks meerdere bezoekjes van monteurs e.d.
Om die reden heb ik nu T-mobile Unlimited en heb ik internet thuis via mobiele hotspot. Ben dus niet van plan om weer T-mobile Thuis te nemen.)

icon

Beste antwoord door eric 10 November 2022, 16:21

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt jouw mobiele aansluiting achter de provider NAT vandaan halen, maar dan stel je jouw mobiele device wel “open” voor portscanners en hackers!

Als je dat risico wilt nemen, kijk dan onder mobiele netwerken / toegangspunten/ en voeg een nieuwe APN toe te voegen met als APN naam “internet”.   Er zal er nu 1 staan die heet smartsites.t-mobile

Nogmaals, een mobiele wifi hotspot is leuk voor incidenteel gebruik maar geen vervanging voor een vaste internet verbinding als je dit soort requirements hebt.

Reageer