Beantwoord

Niet meer bereikbaar

  • 26 July 2021
  • 6 reacties
  • 2898 Bekeken

Hallo,

Sinds gisteren kan ik niet meer gebeld worden en zelf

ook niet bellen. Ik heb mijn telefoon geupdate maar het probleem is nog steeds. Als ik mijn toestel opnieuw opstart dan is het even weg maar komt daarna weer terug.

 

Ook valt mijn 4G internet verbinding heel vaak weg terwijl ik gewoon in gebied zit met ‘bereik’.
 

Hoe kan dit? En hoe kan dit opgelost worden? Ik zou graag weer bereikbaar willen zijn. Mijn toestel is een Iphone 11 Pro Max

 

Met vriendelijke groet,

 

Sascha van Gulik

icon

Beste antwoord door Waqqas 26 July 2021, 13:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Saschavg 

Heb je een Esim of een fysieke simkaart?

Als je een fysieke simkaart hebt zou je de simkaart eens in een andere toestel kunnen plaatsen om te kijken of de problemen daar ook voorkomen.

Zo weet je ook meteen of het aan de simkaart ligt of aan het toestel.

Ik heb een fysieke simkaart. In mijn oude toestel kan ik wel bellen.

 

Het ligt dus inderdaad aan mijn toestel. Hoe kan ik dit dan oplossen?

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +15

@Saschavg

Als je op je iPhone naar instellingen gaat > mobiele netwerk > opties mobiele data > mobieledatanetwerk > stel opnieuw in > dan worden de simkaart instellingen opnieuw ingeladen.

En indien het niet helpt was het probleem ontstaan na een wijziging of update?

Ik ga dat eerste even proberen.

 

Ik heb naar mijn weten niks gewijzigd of geupdate. Dit heb ik erna pas gedaan omdat dat ook het probleem kon zijn

Reputatie 7
Badge +15

Bij de optie fabrieksinstellingen staat ook de optie netwerkinstellingen resetten wat je ook eens kan proberen.

Mocht er niks helpen dan zou je eens kunnen kijken of het helpt om de fabrieksinstellingen te resetten en zorg er dan voor dat je van alles eerst een goede back-up maakt.

Ik kan sinds bijna twee weken niet meer gebeld worden door anderen dan t mobile gebruikers. Tenminste ,ik denk twee weken maar kan ook langer zijn maar ik krijg pas sinds deze tijd opmerkingen dat ik niet bereikbaar ben.  Omdat ik zelf wel kan bellen is mij dit niet eerder opgevallen Ik zit al jaren bij t mobile , heb geen andere telefoon dus waar het zit, ik weet het niet.  Mensen met een t mobile abonnement kunnen mij bellen. Mensen met bijv kpn of Vodafone als provider krijgen te horen dat dit nummer nu niet bereikbaar is.  Ik krijg ook geen gemiste oproep in beeld en geen voicemail. Ik ben voor mijn kinderen nu dus ook niet bereikbaar maar het belangrijkste, het ziekenhuis waar mijn moeder ligt kan mij ook niet bereiken.  Die moeten nu aan bezoek vragen of ze willen doorgeven of ik terug kan bellen.  Uitgaand bellen lukt dus wel Contact gehad met klantenservice en die geven aan dat het onderzocht wordt maar dat dit 10 werkdagen duurt.  Dit is toch niet meer van deze tijd waarin iedereen afhankelijk is van een mobile telefoon. Iemand die dit ook heeft gehad en misschien een oplossing weet? 

Reageer