Beantwoord

niet voor iedereen bereikbaar


Ik ben niet voor iedereen bereikbaar. Het wisselt. Ik wil weten hoe dat komt en dat het opgelost wordt. Ik heb net gebeld maar heb na 12 minuten in de wacht opgehangen, nadeel aan prepaid en beltegoed aan er dan snel doorheen gaat. Mijn nummer: XXXX

 

Moderator edit: plaats geen persoonlijke gegevens in een openbaar bericht, alsjeblieft.

icon

Beste antwoord door eric 17 June 2022, 15:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @evelinebosman Welkom!

Dit is een openbare community 

Zet daarom liever geen privé gegevens online. 
De moderator zal je nummer verwijderen.

Fijn weekend 

Ok ik zal daar rekening mee houden. Kan je me ook helpen met mijn vraag?

Reputatie 7
Badge +14

@evelinebosman  Niet echt! Het kan te maken hebben met je Sim-kaart of de kamer waar je bent. 
Heeft je toestel de laatste update?

Hoelang heb je dit probleem al? 
Heb je Hier al gekeken? Ga anders even langs een TM shop in je woonplaats hopelijk hebben ze een goed advies voor je!

Het gaat over onbereikbaarheid vanuit specifieke personen. Een aantal mensen kunnen mij gewoon bellen. Een aantal mensen krijgen de toon dat het nummer dat ze bellen onbereikbaar is. Het ligt dus niet aan waar ik ben of dat mijn Sim het niet doet. Misschien ligt het eraan dat bepaalde providers mij niet kunnen bereiken? Zou er een instelling niet goed kunnen staan? 

Reputatie 7
Badge +14

@evelinebosman Dat denk ik niet maar is moeilijk te bepalen van hieruit. Ga daarom even langs een TM shop.

Komen ze allemaal van dezelfde provider? Heb je al in je blokkades gekeken of er per ongeluk nummer zijn geblokkeerd? 
Kunnen ze je wel bellen als jullie samen zijn?

 

Reputatie 7
Badge +14

Dit zou het gevolg kunnen zijn van een nummer wat je geporteerd hebt en wat 1 van de providers dan niet goed in hun database (automatisch) heeft verwerkt.

Het snelste los je dat op door diegene die jou probeert te bellen bij zijn/haar provider een klacht in te laten dienen dat ze jou niet kunnen bereiken, en vanaf andere providers wel. Zodra deze provider hun database fout heeft opgelost ben je direct voor alle aansluitingen van die provider bereikbaar. Niet iedereen die jou niet kan bereiken hoeft dus de fout bij hun provider te melden, zolang het dezelfde provider betreft. In de praktijk is dat er eigenlijk altijd maar 1 die even een IT issue had...

Nee ze kunnen me niet bellen, ook niet als ze bij me in de kamer zijn. 1 persoon is namelijk mijn echtgenoot :) Ik verwacht dat het wel van 1 provider afkomt. 2 van de 3 personen waarvan ik het nu ben tegengekomen weet ik dat 2 daarvan bij dezelfde provider zitten, namelijk KPN

Dit zou het gevolg kunnen zijn van een nummer wat je geporteerd hebt en wat 1 van de providers dan niet goed in hun database (automatisch) heeft verwerkt.

Het snelste los je dat op door diegene die jou probeert te bellen bij zijn/haar provider een klacht in te laten dienen dat ze jou niet kunnen bereiken, en vanaf andere providers wel. Zodra deze provider hun database fout heeft opgelost ben je direct voor alle aansluitingen van die provider bereikbaar. Niet iedereen die jou niet kan bereiken hoeft dus de fout bij hun provider te melden, zolang het dezelfde provider betreft. In de praktijk is dat er eigenlijk altijd maar 1 die even een IT issue had...

Ok Eric, bedankt, ik zal het doorgeven

Reputatie 7
Badge +14

Wanneer heb je jouw nummer naar deze T-Mobile prepaid simkaart laten porteren? En zat jij dan tot voorheen ook bij KPN?

Wanneer heb je jouw nummer naar deze T-Mobile prepaid simkaart laten porteren? En zat jij dan tot voorheen ook bij KPN?

Nee, ik ben van T-mobile (zakelijk via mijn werk) naar T-Mobile prepaid gegaan. Per 1 juni ben ik overgestapt. Waar kan dat mis gaan?