Beantwoord

Nieuwe vorm van SPAM - Indiërs die bellen voor bankgegevens

  • 24 July 2021
  • 3 reacties
  • 245 Bekeken

Sinds twee weken wordt er via mijn T-Mobile nummer dagelijks minimaal 6-8 keer gebeld door Indiërs die me spammen over participatie in crypto currency. Daarbij vragen ze uiteraard bankgegevens.

Uiteraard draait het om mijn telefoonnummer welke ergens is gedeeld. T-Mobile kan daar niets aan doen. De nummers waarmee wordt gebeld zijn steeds nieuwe, Nederlandse mobiele én vaste nummers. De wijze waarop ik ze herken, is dat op mijn telefoon normaliter ‘spaties’  staan bij onbekende nummers. De nummers die zij gebruiken, hebben deze ‘spaties’ niet. 

 

Ik vraag me af of T-Mobile een mogelijkheid om deze nummers te of spammers te blokkeren. Het is hoogst irritant en ik heb geen mogelijkheid ze allemaal te blokkeren omdat ze steeds andere nummers gebruiken:

 

 

icon

Beste antwoord door eric 24 July 2021, 17:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @DirkvanGestel 

Dit is inderdaad een heel vervelend verschijnsel. Het is helaas geen mogelijkheid om op netwerk niveau, en gebaseerd op Anummers om voor elk abonnement anders om nummers te blokkeren.

Het is niet wenselijk om generiek, gebaseerd op een spatie tussen een anummer een blokkade in te voeren. T-Mobile heeft meer dan 6 miljoen abonnees, daar kunnen andere aansluiten weer last van krijgen.

Een echte oplossing is er dus niet, behalve dat jij zelf nummers kunt blokkeren op je telefoon en de algemene waarschuwing om geen gemiste gesprekken zomaar terug te bellen.

Oké dus de enige mogelijkheid is mijn nummer opzeggen? Of accepteren dat ik 6 keer per dag word gebeld? Ik kan ook niet voortijdig onder het contract uit dus dat wordt nog 6 maanden genieten. 

Reputatie 7
Badge +14

Oké dus de enige mogelijkheid is mijn nummer opzeggen? Of accepteren dat ik 6 keer per dag word gebeld? Ik kan ook niet voortijdig onder het contract uit dus dat wordt nog 6 maanden genieten. 

Op dat punt is er wel wat te doen. Je kunt namelijk op je bestaande abonnement een nieuw nummer aanvragen. Zie deze pagina.

Reageer