Sticky

[Nieuws] 5G - Dit is pas het begin


Reputatie 7

Het netwerk van Odido is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van Odido! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin.

  

We bouwen een baanbrekend netwerk 

Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft Odido het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. Odido zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. 

 

Klaar voor de toekomst 

Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, cloud gamen op je smartphone en augmented reality in je huiskamer. 5G van Odido is klaar voor deze en nog veel meer innovatieve toepassingen. 

 

VEELGESTELDE VRAGEN 

Wat is 5G?  

5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je in de toekomst ongekende snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. 5G van Odido gaat je leven makkelijker, leuker en veiliger maken.

 

Hoe snel is 5G? 

We zitten nu nog in de beginfase. Voorlopig zijn de snelheden eerst nog gelijk aan die van 4G. Maar in de komende twee jaar gaat dat veranderen. Met 5G van Odido profiteer je straks van snelheden die je niet voor mogelijk hield.

 

Wanneer is het 5G-netwerk landelijk dekkend? 

Direct bij de activatie van ons 5G-netwerk is al in het grootste gedeelte van Nederland 5G-dekking. Eind 2020 bieden we een landelijk dekkend 5G-netwerk.

 

Welk abonnement heb ik nodig?

Ook als je al mobiele klant bent bij Odido kan je gebruik maken van ons 5G-netwerk. Als je een Unlimited abonnement hebt dan activeren wij 5G voor je, dit zit namelijk standaard in je abonnement. Heb je een ander mobiel abonnement? Dan kun je de 5G-bundel activeren via Mijn Odido en voor € 2,- per maand extra gebruik maken van het 5G-netwerk. Log hiervoor in op Mijn Odido om de bundel te activeren: Mijn Odido. Prepaid heeft vooralsnog geen toegang tot 5G. 

 

Waar staat 5G voor? 

Simpel gezegd is het 5G-netwerk straks nog slimmer en dynamischer dan het 4G-netwerk. Technologie van een nieuwe generatie, die mobiel internet efficiënter maakt waardoor je een snellere en stabielere netwerkervaring krijgt. Er gaat een wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open. En Odido zorgt dat je altijd en overal een veilige en stabiele verbinding hebt.  

 

Wat kan ik met 5G? 

Een betere vraag zou zijn: wat kan ik niet met 5G? Want de mogelijkheden zijn eindeloos. Denk aan cloud gamen, augmented reality of je slimme woning bedienen … allemaal met je smartphone. En dit is pas het begin. 

 

Is mijn smartphone geschikt voor 5G? 

In onze webshop kan je via een filter zoeken naar mobiele telefoons die geschikt zijn voor het 5G-netwerk. Alle toestellen die wij nu verkopen voor 5G zijn geschikt voor alle toekomstige frequentiebanden. Klik hier: Alle telefoons

 

Heb ik in het buitenland ook 5G? 

Als 5G-netwerken actief worden over de grens, gaan we met buitenlandse providers in gesprek over samenwerking. Tot deze afspraken gaan gelden, maak je gewoon gebruik van 4G of 3G, afhankelijk van de dekking op de plaats van bestemming en de huidige afspraken. Waar je ook bent, je toestel zal zelf de best beschikbare verbinding zoeken.

 

Is 5G veilig voor mijn gezondheid? 

De Nederlandse overheid stelt strenge normen en voorschriften aan het verstrekken van vergunningen voor de aanleg van een radionetwerk. We blijven met ons netwerk altijd ruim binnen de stralingsnormen die gesteld zijn door de overheid. Je leest meer over 5G en gezondheid op onze Mobiele Telecommunicatie en Gezondheid-pagina.

 

Wordt 4G vervangen door 5G? 

5G gaat 4G voorlopig niet vervangen. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je gewoon verbonden via ons meest bekroonde 4G-netwerk. 

 

Meer informatie vind je op onze website.


44 reacties

Oke, wel vaag allemaal. Heb vandaag twee keer aan de lijn gezeten met de helpdesk. De eerste keer zou ik aan unlimited alleen niet genoeg hebben en moest ik unlimited plus aanzetten en dan mijn telefoon herstarten. Dat werkte niet. Opnieuw gebeld en toen zouden ze alles resetten en moest ik wederom mijn toestel opnieuw opstarten, maar helaas nog steeds geen 5g... Dus nu zit ik met een onnodig duurder abonnement en geen 5g. Heb zelfs mijn toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar zonder resultaat... Morgen maar weer eens bellen met de helpdesk. Wel knap waardeloos zo.

Reputatie 7
Badge +15

@1halkes

Unlimited of unlimited plus maakt niet uit, beide zijn geschikt voor 5G. Was het enkel een bundel wijziging? Anders kunnen de moderators het morgen voor je terugdraaien.

Misschien is er in jouw postcode gebied nog geen 5G?

@1halkes

Unlimited of unlimited plus maakt niet uit, beide zijn geschikt voor 5G. Was het enkel een bundel wijziging? Anders kunnen de moderators het morgen voor je terugdraaien.

Misschien is er in jouw postcode gebied nog geen 5G?

Het is opgelost! Ik had twee simkaarten erin zitten en dat trekt de Oneplus in combinatie met 5g nog niet. Alleen single sim werkt 5g. Heb contact gehad met de helpdesk en het abonnement is teruggezet. Eind goed, al goed. #berichtgetiktopeen5gverbinding

@Sander vraagje gaan alle bestaande t mobile masten aangepast worden naar 5G? dit om landelijke dekking te garanderen.

ik zit namelijk in de buurt van de t mobile mast met Locatienummer: 15483 daar zie ik nog geen 5g opties bij staan. 

gr

nee,er komen 5G antennes erbij staan,om zo ook het 4G als 5G te kunnen uitzenden. 

Oke, wel vaag allemaal. Heb vandaag twee keer aan de lijn gezeten met de helpdesk. De eerste keer zou ik aan unlimited alleen niet genoeg hebben en moest ik unlimited plus aanzetten en dan mijn telefoon herstarten. Dat werkte niet. Opnieuw gebeld en toen zouden ze alles resetten en moest ik wederom mijn toestel opnieuw opstarten, maar helaas nog steeds geen 5g... Dus nu zit ik met een onnodig duurder abonnement en geen 5g. Heb zelfs mijn toestel teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar zonder resultaat... Morgen maar weer eens bellen met de helpdesk. Wel knap waardeloos zo.

inderdaad,het 5G netwerk van T.mobile is op heden zwaar waardeloos.

heb zelf sinds 29 juni 5G abonnement en heb al 3 mobile toestellen met 5G ondersteuning en men krijgt geen 5G internet snelheid ( gebaseerd op t.mobile site 865 mbps) met een oppo reno 5G behaald.

Zelf een nieuwe oppo find X2 met 5G ondersteuning en ook geen 5G snelheid ( minimaal 500 mbps) 

 

Heb oneplus 7 pro 12/256 deze mobile geeft 2 X zoveel meer download snelheid dan de oppo zou moeten geven.

De oneplus komt op 400/450 mbps uit.

@Sander vraagje gaan alle bestaande t mobile masten aangepast worden naar 5G? dit om landelijke dekking te garanderen.

ik zit namelijk in de buurt van de t mobile mast met Locatienummer: 15483 daar zie ik nog geen 5g opties bij staan. 

gr

kan ook niet,sinds juni 2020 is er een 5G antenne erbij geplaatst in Grave bij de brandweer en waar de providers hun antennes hebben staan.,en eerlijk is eerlijk,het 5G netwerk werkt niet van t.mobile.

@1halkes

Unlimited of unlimited plus maakt niet uit, beide zijn geschikt voor 5G. Was het enkel een bundel wijziging? Anders kunnen de moderators het morgen voor je terugdraaien.

Misschien is er in jouw postcode gebied nog geen 5G?

hoe kan ik met een moderator in contact komen ?

heb zelf een oppo find x2 met 5G ondersteuning en dit is ook te zien in mijn scherm,maar als ik een speedtest uitvoer,zie ik tot mijn verbazing maar 150 mbps op 5G.terwijl de mobile er reddy voor is. 

Reputatie 7
Badge +14

Het huidige 5g zorgt niet voor heel veel meer snelheid. Dat komt omdat er maar beperkt frequentie spectrum is geveild. Pas in 2022 zal de overheid in de 3.5ghz band spectrum veilen waarmee snelheden groter dan 1 gbps mogelijk wordt. Op dit moment biedt 5g in de 700 mhz vooral dekkings verbetering.

Het netwerk van T-Mobile is het meest bekroonde 4G-netwerk van Nederland. En nu gaan we zelfs nog een stap verder. Met trots presenteren wij: 5G van T-Mobile! Met ons gloednieuwe 5G-netwerk blijf jij verbonden met de mogelijkheden van nu en van straks. En dit is pas het begin.

  

We bouwen een baanbrekend netwerk 

Smartphones worden elke dag slimmer, we verbruiken meer en meer data, en we verbinden steeds meer apparaten met elkaar. Dat vraagt nogal wat van een netwerk. Daarom blijft T-Mobile het netwerk continu verbeteren en uitbreiden met nieuwe technologieën. Zodat ons nieuwe 5G-netwerk al die data straks moeiteloos kan verwerken. T-Mobile zorgt dat je altijd en overal kunt blijven rekenen op een veilige en stabiele verbinding. 

 

Klaar voor de toekomst 

Of het nu gaat om videobellen, je thermostaat bedienen of je drone besturen: met 5G breken we straks technologische limieten waar we ons nu nog geen voorstelling van kunnen maken. Er gaat een wereld voor je open. De wereld van zelfrijdende auto’s, cloud gamen op je smartphone en augmented reality in je huiskamer. 5G van T-Mobile is klaar voor deze en nog veel meer innovatieve toepassingen. 

 

VEELGESTELDE VRAGEN 

Wat is 5G?  

5G is de opvolger van 4G. Het 5G-netwerk biedt je in de toekomst ongekende snelheden, eindeloze mogelijkheden en een nóg betere netwerkervaring. 5G van T-Mobile gaat je leven makkelijker, leuker en veiliger maken.

 

Hoe snel is 5G? 

We zitten nu nog in de beginfase. Voorlopig zijn de snelheden eerst nog gelijk aan die van 4G. Maar in de komende twee jaar gaat dat veranderen. Met 5G van T-Mobile profiteer je straks van snelheden die je niet voor mogelijk hield.

 

Wanneer is het 5G-netwerk landelijk dekkend? 

Direct bij de activatie van ons 5G-netwerk is al in het grootste gedeelte van Nederland 5G-dekking. Eind 2020 bieden we een landelijk dekkend 5G-netwerk.

 

Welk abonnement heb ik nodig?

Ook als je al mobiele klant bent bij T-Mobile kan je gebruik maken van ons 5G-netwerk. Als je een Unlimited abonnement hebt dan activeren wij 5G voor je, dit zit namelijk standaard in je abonnement. Heb je een ander mobiel abonnement? Dan kun je de 5G-bundel activeren via My T-Mobile en voor € 2,- per maand extra gebruik maken van het 5G-netwerk. Log hiervoor in op My T-Mobile om de bundel te activeren: My T-Mobile. Prepaid heeft vooralsnog geen toegang tot 5G. 

 

Waar staat 5G voor? 

Simpel gezegd is het 5G-netwerk straks nog slimmer en dynamischer dan het 4G-netwerk. Technologie van een nieuwe generatie, die mobiel internet efficiënter maakt waardoor je een snellere en stabielere netwerkervaring krijgt. Er gaat een wereld van nieuwe mogelijkheden voor je open. En T-Mobile zorgt dat je altijd en overal een veilige en stabiele verbinding hebt.  

 

Wat kan ik met 5G? 

Een betere vraag zou zijn: wat kan ik niet met 5G? Want de mogelijkheden zijn eindeloos. Denk aan cloud gamen, augmented reality of je slimme woning bedienen … allemaal met je smartphone. En dit is pas het begin. 

 

Is mijn smartphone geschikt voor 5G? 

In onze webshop kan je via een filter zoeken naar mobiele telefoons die geschikt zijn voor het 5G-netwerk. Alle toestellen die wij nu verkopen voor 5G zijn geschikt voor alle toekomstige frequentiebanden. Klik hier: Alle telefoons

 

Heb ik in het buitenland ook 5G? 

Als 5G-netwerken actief worden over de grens, gaan we met buitenlandse providers in gesprek over samenwerking. Tot deze afspraken gaan gelden, maak je gewoon gebruik van 4G of 3G, afhankelijk van de dekking op de plaats van bestemming en de huidige afspraken. Waar je ook bent, je toestel zal zelf de best beschikbare verbinding zoeken.

 

Is 5G veilig voor mijn gezondheid? 

De Nederlandse overheid stelt strenge normen en voorschriften aan het verstrekken van vergunningen voor de aanleg van een radionetwerk. We blijven met ons netwerk altijd ruim binnen de stralingsnormen die gesteld zijn door de overheid. Je leest meer over 5G en gezondheid op onze Mobiele Telecommunicatie en Gezondheid-pagina.

 

Wordt 4G vervangen door 5G? 

5G gaat 4G voorlopig niet vervangen. Als je geen gebruik maakt van 5G, blijf je gewoon verbonden via ons meest bekroonde 4G-netwerk. 

 

Meer informatie vind je op onze website.

Beste Sander,

 

Kunt u mij helpen,heb een unlimited plus abonnement plus abonnement en heb een oppo find X5G redy,en krijg geen 5G netwerk in beeld,bij het automatische netwerk niet als bij de handmatige toevoeging niet,ik zie alleen maar 4G bij netwerk en er hoort te staan 5G boven de 4G.

T.mobile geeft aan,dat het 5G netwerk geactiveerd is op mijn abonnement,de mast/antenne staat 2 km van mijn woning af.

 

Kunt u mij helpen ? zodat ik ook van mijn 5G plus abonnement gebruik kan maken.

 

 

Groetjes,

Hans 

Reputatie 5

De vraag is of de antenne bij jou in de buurt al een upgrade heeft gehad naar 5G. Het netwerk is namelijk nog niet landelijk dekkend. Indien je dual-sim gebruikt, probeer het eens met 1 simkaart in de telefoon.

Deze 5G antennes zijn net nieuw,dan ga ik er vanuit dat het geen upgrade nodig heeft.

Ik weet dat t.mobile op verschillende plaatsen,waar ik mij frequent bevind,dat er 5G antennes geplaatst zijn.

Dit ook vernomen van een organisatie die zich daarmee bezig houd,om te kijken waar de antennes worden geplaatst.

Info@antennes.nl 

 

Ik heb net een oppo fond X2 5G nieuw gekocht, speciaal voor het gebruik van het 5G netwerk van t.mobile en is maar met enkel sim.

Weet iemand wanneer het 5G netwerk in postcodegebied 2402 te Alphen aan den Rijn wordt geactiveerd? Er staan nu namelijk nog hele oude zendmasten.

Gaan ze deze dan ook vervangen?

Reputatie 5

Weet iemand wanneer het 5G netwerk in postcodegebied 2402 te Alphen aan den Rijn wordt geactiveerd? Er staan nu namelijk nog hele oude zendmasten.

Gaan ze deze dan ook vervangen?

Uiteindelijk wel, de belofte is om uiterlijk eind 2020 een landelijk dekkend 5G netwerk te hebben.

Wanneer wordt de daglimiet verhoogd om op een lijn te zitten met de verhoogde snelheden en dus het versneld verbruik?

Reputatie 5

Wanneer wordt de daglimiet verhoogd om op een lijn te zitten met de verhoogde snelheden en dus het versneld verbruik?

Je bedoelt de 5GB voor de Unlimited abonnementen? Dat is een ander onderwerp dan dit topic, maar wat is er mis mee? Alle providers passen dit toe en 5GB op een mobiele telefoon is best veel.

Wanneer wordt de daglimiet verhoogd om op een lijn te zitten met de verhoogde snelheden en dus het versneld verbruik?

Je bedoelt de 5GB voor de Unlimited abonnementen? Dat is een ander onderwerp dan dit topic, maar wat is er mis mee? Alle providers passen dit toe en 5GB op een mobiele telefoon is best veel.

Ik werd hiernaartoe gericht van een vraag die daar specifiek over ging dus daarom vrieg ik dat hier.

 

Maar ja, ik weet dat de bedoeling van die 5gb limiet tenmaken heeft met dat je niet ineens via je mobiel internet een grote website gaat hosten of zo en daardoor de netwerk belasten. Dat snap ik. Alleen ik kijk al lang Netflix via mijn 4G, wat prima ging, en ik snapte dat ik na een aantal afleveringen aanvullers moest gaan aanzetten.

 

Nu heb ik een 5G telefoon aangeschaft met een betere scherm - QHD met HDR10 en zo. Alles werkt sneller, alles ziet er ook beter uit! Behalve dat, dit verbruikt sneller meer data dan gewoon HD op 4G.

 

Bij TikTok was ik al gewend supersnel door mijn 4G heen te zijn maar nu gaat alles zo snel. Ik wil mijn kwaliteit niet omlaag zetten want daarvoor heb ik juist deze telefoon gekocht.

 

Maar goed, met 4G kon ik maximaal 40Mb download krijgen. Hiermee heb ik 160Mb gemeten, dus dat is 4x zo snel uit eindelijk. Daar is weliswaar remming vanuit Netflix want QHD is nog geen 4K dus ik vernoed dat niet de volledige potentieel van 5G wordt benut, of 4K dat uberhaupt kan want 5G is best wel heel snel ookal nog zonder mmWave.

 

Maar goed ik zou het liefst hebben dat ik iets van 10GB starthoeveelheid zou hebben en ophoogen met 2. En zelfs dat vermeerderen naar mate 5G echt op gang komt en de netwerk echt meer aan kan.

 

Wat vinden jullie hiervan?

Reputatie 5

Tja ik ben niet van T-Mobile, maar dat nieuwe toestellen hogere resoluties aankunnen, wil niet zeggen dat:

  1. De netwerken het ook allemaal aankunnen, de echte snelheidswinst en capaciteitsuitbreiding komt pas met het ‘echte’ 5G op de nieuwe frequenties die pas over 2 jaar geveild worden.
  2. Providers er blij mee zijn als veel klanten thuis ook aan 10GB per dag genoeg hebben en dan hun vaste internet kunnen gaan opzeggen.

4K kijken op een klein telefoon schermpje is leuk en op WiFi kan dat heel lang, maar bij een mobiel abonnement nu eenmaal (nog) niet.

Reputatie 5

Wat is eigenlijk de reden dat je 2euro per maand moet betalen voor 5G (als je geen unlimited hebt)? Als er meer mensen gebruik maken van 5G is dat toch juist een manier om efficiënter gebruik te maken van het mobiele netwerk? Niet dat ik het nodig heb met mijn abonnement met databundel, maar was benieuwd wat de overweging is bij T-Mobile om het op dit moment niet aan iedereen aan te bieden. Begrijp me niet verkeerd, met een bundel X GB per maand heb je die snelheid niet nodig en het 4G netwerk is helemaal prima, ben ook benieuwd of er klanten met een databundel zijn die 24euro per jaar betalen voor 5G.

I don’t believe anything that is written in this article. I purchased T-Mobile Sim Card to receive a decent internet. But this is the result. 1.52 Mbit internet. So this is the best internet and most awarded internet??? I called T-Mobile couple of times and talked with them for dozens of hours. But nothing changed. The brilliant advices like restarting your iphone, of course, didn’t work. I am tired of trying to solve this by calling them. Now I have 2 years contract with this 1.5 Mbit internet

 

Reageer