Beantwoord

Online SMS

  • 28 October 2022
  • 4 reacties
  • 281 Bekeken

Het komt mijn inziens steeds vaker voor, dat mensen wel internet hebben maar geen gsm bereik.

Vooral in mijn situatie, loop ik in ieder geval steeds vaker tegen het volgende probleem aan: 2FA icm sms, maar geen gsm netwerk beschikbaar.

Mijn situatie: langere perioden op zee.

Daarom gebruik ik wanneer mogelijk 2FA icm een authenticator-app, maar dat is niet altijd mogelijk in te stellen.

Ik weet niet hoe ingrijpend het is om deze dienst te kunnen verlenen, maar zou het niet een idee zijn om via de online omgeving (web of app) van my.t-mobile ook sms te kunnen uitlezen van het mobiele abonnement?

icon

Beste antwoord door Hajar van Odido 2 November 2022, 09:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JeroenAJ 

Wij kunnen je verzoek vanwege de privacy wetgeving niet toepassen, want wij mogen de inhoud van sms’jes niet inzien en kunnen ze daardoor niet in een persoonlijke My T-Mobile omgeving van de klant zetten. Ik hoop dat je zo meer informatie hebt. 

Dat is inderdaad jammer, maar tegelijkertijd wel begrijpelijk.

Heb ik eigenlijk wel nog een vraag omtrent SMS, hoe lang blijft deze “in de lucht” na verzenden, wanneer het ontvangend nummer zonder bereik zit?

Ik ervaar namelijk dat de verificatie SMS niet meer aankomt als ik kort na verstuurd verbinding maak met het netwerk.

Reputatie 7
Badge +14

Dat kan de verzender van de SMS aangeven. Minimaal 1 minuut en Maximaal 7 dagen.

Ok duidelijk!

Dank jullie wel 👍🏻

Reageer