Beantwoord

Port forwarding @work tablet 4G abbonement

  • 9 July 2021
  • 5 reacties
  • 458 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste allemaal,

Mijn abbonement is vorig jaar overgenomen door T-Mobile en was voorheen tele2. Nu heb ik poort forwarding geconfigureerd op mijn Fritzbox LTE router alleen werkt dit niet.

Nu lees ik hier en daar dat het niet mogelijk is om port forwarding in te stellen voor zakelijk 4G abbonement omdat deze achter de NAT van T-Mobile zitten. Ik lees ook wat verhalen over het instellen van het apn-fms alleen ook weer dat dit niet werkt voor het @work tablet abbonement.

 

Zojuist 3 medewerkers gesproken en niemand kan mij helaas antwoord geven dus ik probeer het even hier. Wie o wie kan mijn vraag beantwoorden?

Bedankt!

icon

Beste antwoord door eric 9 July 2021, 14:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @RHG , welkom op het forum. De @work tablet abonnementen kennen een dynamisch publiek IP adres, elke keer als je jouw talet/router aanzet wijzigt dat adres. Het forwarden van poorten, ook door de NAT die T-Mobile toepast, heeft dus eigenlijk weinig toegevoegde waarde. De APN die jij benoemt wordt toegepast bij “4 voor thuis” abonnementen.

T-Mobile zakelijk verkoopt een spraak/data sim voor in de mobiele telefoon of een data sim voor in een Tablet, Mifi of laptop. Voor routers is dit product eigenlijk niet bedoeld. In de tijd van Tele2 was in dat netwerk ook een NAT van toepassing.

Hallo @RHG , welkom op het forum. De @work tablet abonnementen kennen een dynamisch publiek IP adres, elke keer als je jouw talet/router aanzet wijzigt dat adres. Het forwarden van poorten, ook door de NAT die T-Mobile toepast, heeft dus eigenlijk weinig toegevoegde waarde. De APN die jij benoemt wordt toegepast bij “4 voor thuis” abonnementen.

T-Mobile zakelijk verkoopt een spraak/data sim voor in de mobiele telefoon of een data sim voor in een Tablet, Mifi of laptop. Voor routers is dit product eigenlijk niet bedoeld. In de tijd van Tele2 was in dat netwerk ook een NAT van toepassing.

Bedankt voor je snelle antwoord Eric! Conclusie: @work tablet abbonement opzeggen en een 4G voor thuis abbonement aansluiten, correct?

Reputatie 7
Badge +14

Ik weet niet wat je toepassing achter de router is. Een 4G voor thuis abonnement is door de grote databundels ook niet overal in Nederland beschikbaar. Als jouw adres door de postcode checker heenkomt, dan kan het. Er is ook een simonly versie beschikbaar.

Ik weet niet wat je toepassing achter de router is. Een 4G voor thuis abonnement is door de grote databundels ook niet overal in Nederland beschikbaar. Als jouw adres door de postcode checker heenkomt, dan kan het. Er is ook een simonly versie beschikbaar.

Ik heb een externe werkplaats en heb daar wat apparatuur beschikbaar welke ik of via SSL/HTTP/SSH wil kunnen benaderen als ik er even niet ben. Ik heb zojuist gekeken en de 4G voor thuis is inderdaad beschikbaar op mijn adres. Thanks!

Reputatie 7
Badge +14

Graag gedaan. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben over 4G voor thuis, dan horen we dat van je hier op het forum!

Reageer