Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal



Toon eerste reactie

188 reacties

Reputatie 6

Hi @banzi

Excuses voor dit ongemak, natuurlijk zoeken we dit tot de bodem uit! Ervaar je dit alleen met PayPal of ook andere organisaties? Ik start uiteraard een onderzoek voor je, hiervoor ontvang ik graag de volgende gegevens: 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam. Met alleen een datum kan hij geen onderzoek uitvoeren, dus het exacte tijdstip is hierin erg belangrijk.

Zodra ik de gegevens binnen heb, ga ik gelijk voor je aan de slag! :smile:

Ook ik heb gegoogled en kwam hier terecht.

Het telefoonnr wat ik heb, heb ik al heel lang, dus moet ongetwijfeld wel een paar keer geporteerd zijn.

Ja, als het goed is, sta ik in het bel-me-niet-register

 

Deze verificatie problemen ondervind ik al maanden (zo niet jaren! eigenlijk niet zo erg bij gehouden)

Reputatie 7
Badge +3

Staat jouw nummer in het bel me niet register?

Jazeker

Staat jouw nummer in het bel me niet register?

Reputatie 7
Badge +3

Bij inlog verificatie via sms krijg ik de code binnen vijf seconden binnen. Kan helaas niet achterhalen vanuit welk land de sms komt, staat enkel de naam PayPal i.p.v. een telefoonnummer.

Heb gezocht op dit probleem en kwam hier terecht. Heb hetzelfde probleem, krijg geen sms om mijn telefoonnummer te verifiëren.

Hi @Larsioso 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. 


Hallo Hajar,

Exacte tijdstippen wordt wat lastig want ik heb 6-4-2020 tussen 21-22u meermaals geprobeerd mijn nummer te bevestigen, uiteindelijk werd mijn nummer vanuit Paypal zelfs tijdelijk geblokkeerd omdat ik het zo vaak opnieuw geprobeerd heb. Ook op 7-4 is het geprobeerd maar niet gelukt. Na mijn teleurstellende contact met de T-Mobile klantenservice heb ik contact opgenomen met PayPal, om te kijken of er een alternatieve mogelijkheid was en of zij mij konden helpen omdat ik nu dus geen aankopen kon doen via ITunes. Die film op maandag ging dus niet door. Paypal heeft mij vervolgens gisteren gebeld en hebben in mijn plaats mijn nummer bevestigt (ze hebben mij immers gebeld). Dus mijn praktische probleem is opgelost, namelijk dat ik weer mijn betalingen aan iTunes via Paypal kan doen. Helaas niet dankzij een werkende verificatie sms. Ik heb nu Voorlopig ook niet meer nodig. 
Paypal beaamde dat T-mobile een soort spamfilter heeft voor hun sms’jes. Jammer dat dit na zo’n lange tijd niet opgelost is. Voor mij is het niet meer relevant, mogelijk in de toekomst wel weer. 
 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Larsioso 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. 

Reputatie 7
Badge +15

@Larsioso

Heb je een nummer van T-mobile of is deze mee genomen met nummerbehoud?

Bij een nummer van T-mobile zou het gewoon moeten werken en bij een geporteerd nummer kan het zo zijn dat de sms'jes ergens blijven haken.

Wellicht kan T-mobile een onderzoek voor je starten en kijk en waar het precies mis gaat.

Hoi allemaal,

Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen. We zijn op dit moment ontzettend hard bezig met een oplossing voor de PayPal sms’jes! De meldingen waarin jullie hebben aangeven dat het om meerdere diensten gaat, zijn natuurlijk direct doorgezet. Hier wordt dan ook zéker naar gekeken. Omdat het probleem ingewikkelder is dan in eerste instantie gedacht, heb ik hieronder twee workarounds beschreven. Zie het als een tijdelijke oplossing waardoor jullie alsnog veilig gebruik kunnen maken van PayPal.

Workaround 1
Je vult in dit geval eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens kies je voor "stuur mij de sms" om een sms-bericht te ontvangen. Deze komt op dit moment niet aan, maar de optie "Heeft u uw telefoon niet bij de hand? Een andere manier proberen" wordt nu ook getoond. Wanneer je hierop klikt, kun je ervoor kiezen om gebeld te worden door PayPal of in te loggen door het beantwoorden van de beveiligingsvragen.

Workaround 2
Werkt bovenstaande niet, dan kun je ervoor kiezen om niet je telefoonnummer, maar een andere beveiligingssleuteltoken in te stellen in je account, namelijk de VIP Access app van Symantec (vergelijkbaar met Google Authenticator).
Als je (via een pc) ingelogd bent in je PayPal-account, kan je via instellingen > beveiligingssleutels beheren kiezen voor "Activeer een nieuwe beveiligingssleuteltoken". Door de VIP Access app (iOS/Android) van Symantec te installeren, kun je dan een verificatiecode zien die je kan gebruiken om in te loggen.
Om de app te registreren, heb je een serienummer en twee 6-cijferige codes uit de app nodig. Het serienummer begint met "SYMZ" en 6-cijferige codes worden iedere 30 seconden in de app getoond.

Excuses voor het ongemak! Weet dat we er achter de schermen alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mochten er nieuwe updates zijn dan zal ik dit uiteraard weer met jullie delen!

Hoi Jaimy, 

 

Inmiddels zitten we in 2020 en is het probleem nog altijd niet opgelost. Workaround 1 bestaat niet meer en workaround 2 is misschien mogelijk als het alleen zou gaan om een tweetrapsverificatie, maar Paypal wil dat ik mijn mobiele nummer verifier en dat kan alleen met een sms die ik niet ontvang. 
Ik heb de T-Mobile klantenservice gebeld maar de medewerker in kwestie wist niet wat PayPal was en vertelde mij dat mijn instellingen allemaal goed staan. Ondanks dat dit een bekend probleem is, in ieder geval sinds 2018, had de medewerker geen enkel benul. Jammer… want nu kan ik dus geen aankopen doen via mijn iTunes account. Dat ging jaren prima en nu kan ik mijn account niet verifiëren. 
 

Is er inmiddels een oplossing? 
 

 

Ik krijg nog altijd helemaal niks binnen.....en Paypal zit wel iedere keer te zeuren dat ik mijn telefoonnummer moet bevestigen. Ontzettend irritant dat het nog steeds niet werkt....hoeveel jaar is er nog nodig voor een oplossing? 😞
Yes, I now also believe it is their fault. I've done some further checks meanwhile. I do generally receive them. From the bank for example works fine, or friends. These are basically the ones that I am aware of. 🙂 I'll push with mijnhypotheekonline.nl for a fix, but they did ask me to check with my provider also, to see that everything is ok with my settings at the provider. So I have checked that I do not have anything blocked in My T-mobile which was not.
Thanks for the quick reply!
Reputatie 7
Hi Florin2,

I'm sorry to read you're having troubles receiving these codes via sms! Do you only have this problem with mijnhypotheekonline.nl or also with other services? My colleague Issam explained how this sometimes happens so I will try to translate that a little!

Companies use other services to send these codes through text messages. It depends on the technique they use, if these texts are arriving on our network. So it may be that mijnhypotheekonline.nl is now using a text service that doesn't work well with the network. Of course if you can't receive codes through sms at all, it is probably due to another problem, so in that case please let us know so we can look into this further!

Let me know if you have any other questions. I'm here to help!
I have the same problem with mijnhypotheekonline.nl . Do not receive the SMS codes.
Reputatie 5
Hoi allen,

Allereerst bedankt voor het delen van jullie ervaringen en nogmaals onze excuses voor het ongemak. We hebben inmiddels een update ontvangen van de afdeling die zich hier dagelijks mee bezig houdt. Het is nog niet de oplossing, maar er wordt wel hard aan gewerkt:

Sommige T-Mobile klanten ervaren af en toe problemen met het ontvangen van PayPal verificatie-sms’jes. Een vervelend probleem, dat helaas voorkomt bij providers wereldwijd. De oorsprong ervan is complex en heeft met name te maken met de wijze waarop bedrijven sms’jes versturen aan hun klanten. Hiervoor bestaan speciale diensten, die er op ingericht zijn bedrijven zoals banken en andere dienstverleners sms-berichten naar onze gezamenlijke klanten te kunnen laten sturen. Voor het verzenden van die sms’jes maken veel bedrijven gebruik van aparte leveranciers. Afhankelijk van de technieken die zij hierbij gebruiken, kan het in bepaalde situaties voorkomen dat sms-berichten niet aankomen bij de ontvanger. We zijn hierover met PayPal in gesprek. T-Mobile werkt voortdurend aan een veilig en plezierig gebruik van ons netwerk voor al onze klanten.
Reputatie 2
Ook ik heb hier nog steeds last van. Geen reactie van T-Mobile. Geen indicatie of het ooit nog opgelost gaat worden. Compleet waardeloos.
Goedenavond,

Ik heb er nog wel steeds last van. Vorige week duurde het echt wel heel lang voordat de SMS'jes binnenkwamen, maar nu krijg ik helemaal niets binnen van PayPal.

En van andere instanties ontvang ik wel gewoon sms'jes.
Is er nog een probleem of ligt dit nu bij mij?
Reputatie 1
Zeg T-Mobile, komen jullie nog met een verklaring?

@Issam (niks persoonlijks hoor Issam, alleen maar een mention aan een modje)
Ook hier werkt het zowaar weer. Ik hoop dat het nu definitief opgelost is 🙂
Reputatie 1
Ja, hier werkt het ook weer. Ben benieuwd voor hoe lang.

Bijzonder raar dat er geen moderator reageert op de laatste berichten. Ze zullen wel een verbod hebben gekregen van bovenaf. Slecht hoor, T-Mobile.👎🏼
De smsjes komen hier weer binnen. Ik hoop dat het nu permanent opgelost is.
Gaat t-mobile hier nog antwoorden? Of gaan we het via het ACN spelen? Eerst ons beetje voorliegen over een technisch probleem. Uiteindelijk blijkt het om euro's te gaan.
"De medewerker wist mij wel te vertellen dat er geen problemen waren bij andere providers, ook niet bij providers die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile."

Ik zit bij Simpel, die gebruik maken van het netwerk van T-mobile, en ook daar sinds juni dezelfde problemen. Tot die tijd werkte het prima. Dus die opmerking van de Paypal medewerker is niet correct. Zolang is thuis ben en achter de pc zit is het niet zo'n probleem, want dan laat ik ze gewoon op mijn vaste telefoon bellen met de code. Maar als ik onderweg ben is het een ander verhaal. Ik haal de verificatiebeveiliging per sms er niet uit, want onlangs zijn er bij mij schimmige creditcardbetalingen gedaan vanuit China, en het probleem ligt m waarschijnlijk bij Paypal. Gelukkig heb ik een oplettende bank.

Ik hoor graag wanneer dit probleem nu eens opgelost wordt, want het duurt al veel te lang.
Als het aangehaalde Twitterbericht klopt dan gaat deze hele zaak zo langzamerhand toch wel richting het belachelijke. Niet alleen beledigt T-Mobile dan nu al zo'n twee maanden actief de intelligentie van haar betalende klanten via o.m. de (blijkbaar leugenachtige) berichten in dit topic, men meent kennelijk ook voor te mogen schrijven welke SMS-berichten deze klanten ontvangen. Ik vraag me overigens af in hoeverre dat laatste überhaupt legaal is...

Beste T-Mobile, graag zie ik nu per ommegaande een antwoord op de vraag of het aangehaalde Twitterbericht correct is. Zo ja, staat deze praktijk vermeld in jullie 'kleine lettertjes'? Welke zaken blokkeren jullie nog meer zonder dat klanten daarom vragen?

Ervan uitgaande dat het bericht inderdaad klopt denk ik dat het nu toch echt de hoogste tijd begint te worden om hierin maar eens wat meer de aandacht op te gaan zoeken buiten dit forum. Immers, het lijkt me dat een breder publiek het recht heeft om op z'n minst op de hoogte te zijn van deze praktijken.
Ik had ook al een redelijke lange tijd last van dat ik geen SMS ontving, maar ik had altijd de mogelijkheid om dan code verificatie telefonisch te doen, en ineens had ik die mogelijkheid ook niet meer, nu had ik nog niet de behoefte om hier over iets te melden, denk wellicht komt die optie van paypal nog wel terug.

Maar daar leek weinig van iets mee aan de hand te zijn, kortom dacht ik aan het feit.. ja.. de browser, ik ben echt zo trouwe google chrome gebruiker, dus ik dacht laat ik Edge eens gaan gebruiken. En ja hoor de alternatieve manier werd ineens gewoon getoond.

Kortom, wil je telefonisch je code doorgeven, wellicht ff kijken of het niet aan je browser ligt.

Hopelijk help ik hier iemand mee uit het ongemak..

Reageer