Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal


Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie).
Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.
Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.
Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).
Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
icon

Beste antwoord door Sam- 18 September 2018, 18:05

Bekijk origineel

188 reacties

Vandaag 2-8-2018 10:16 wederom 2x sms aangevraagd en niet ontvangen.

Op tweakers loopt hier ook een onderwerp over: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1860991
Het is dus een algemeen probleem wat al maanden loopt.

Kan er een indicatie gegeven worden wanneer dit opgelost is ?
Het is natuurlijk te gek voor woorden dat PayPal en T-mobile elkaar de schuld geven, en er vervolgens maandenlang niks gebeurt. In aanmerking nemende dat er bij andere providers geen problemen zijn, moet het ook niet erg moeilijk zijn om de oorzaak te ontdekken. En dat het dan wel aan PayPal zal liggen klinkt dan bovendien weinig geloofwaardig.
Voordat ik overstapte naar T-mobile had ik geen problemen met 2FA van PayPal; sindsdien wel. Dat geeft op zijn minst te denken.
net dit topic gevonden, problemen zijn al een aantal weken bij mijn account. Geen ontvangst van sms verificatiecodes.
Alle andere 2fa accounts werken prima. Sms berichten worden gewoon ontvangen. Alleen Paypal niet.
Net nogmaals niet ontvangen bij aanvraag om 21:07 en herhaling om 21:08. Paypal geeft status verzonden.
Graag duidelijkheid, en geen alternatieven om 2fa uit te zetten. Dit wordt niet voor de lol gebruikt!
Reputatie 7
Badge +3
Vandaag, 4 augustus 20:56 een betaling met PayPal uitgevoerd. SMS kwam nooit, betaling alsnog geverifieerd door mijzelf te laten bellen, dat werkt wel prima, binnen 5 seconden ging de telefoon over, ditmaal een +44 nummer. Ik zal nooit 2FA uitzetten.

Overige SMS verificatie zoals ING (TAN code) en DigiD werkt perfect. Paypal SMS werkte tot een maand of 2 a 3 terug nog goed.
Reputatie 1
Het probleem speelt nog steeds. De helpdesk medewerker van T-Mobile die ik gesproken heb gaf dit ook toe en ook dat die er zelf ook problemen mee heeft.
De helpdesk medewerker zegt echter dat dit probleem bij PayPal en Google ligt. Echter is daar niets bekend, sterker nog die zeggen dat het een routeringsproblemen is bij mijn provider en lijkt het probleem alleen betrekking te hebben op T-Mobile en Tele2. Dit probleem duurt nu al vanaf juni. Het is nu augustus. Kan dit niet een keer opgelost worden? Heel irritant dat dat inloggen en verificatie van je account nu zo moeizaam gaat. Alternatieve methoden bestaan er niet voor alles.
Is overstappen op een KPN of Vodafone de enige oplossing?
Ik kan me aansluiten bij dit probleem. Sinds in het ieder geval een kleine week ditzelfde probleem.

Maar ook met een buitenlandse bank (westpac / Australië) heb ik dit probleem. En mijn partner ook.

Dus het is iets dat zeer breed speelt en zeker niet alleen bij geporteerde nummers voorkomt.

Helaas trek je al klant wel aan het kortste eind, want een oplossing wordt niet geboden, aan en uitzetten van toestel helpt niets. En alle betrokkenen partijen wijzen naar elkaar.
Reputatie 2
Ook bij mij privé en mijn broertje zakelijk hetzelfde gezeur 🤨

Hoop dat er snel een oplossing komt! Ons abonnement loopt af dus desnoods gaan we bij de concurent.
Reputatie 1
Ik vindt dit ook iets dat de provider in dit geval T-Mobile dit behoort op te lossen. SMS berichten in hun netwerk worden niet bezorgd. Dit is een probleem die hun netwerk groot is en SMS berichten van meerdere partijen waaronder grote bedrijven zoals Google, PayPal en zoals ik lees ook van banken niet bezorgd wordt binnen hun netwerk. Dit duurt al maanden zonder enig vooruitzicht op een oplossing.
Als ik op dit moment kon overstappen zou ik ook zeker kijken naar de mogelijkheden. Maar dan niet alleen voor mij zelf maar dan gaat uiteraard de hele familie over zodat de onderlingen korting blijft.
Zolang er geen oplossing vanuit T-Mobile komt en het probleem niet serieus genomen wordt zullen klanten overstappen naar een aantrekkelijke aanbiedingen waar ze hun abonnement bijvoorbeeld ook kunnen combineren met hun OV-chipkaart of TV abonnement.
Waarom moet dit zolang duren?
Reputatie 7
Badge +3
Ook bij mij privé en mijn broertje zakelijk hetzelfde gezeur 🤨

Hoop dat er snel een oplossing komt! Ons abonnement loopt af dus desnoods gaan we bij de concurent.


Hier heb je wat, daar krijg je wat. Elke provider heeft wel eens een probleem ergens mee.
Reputatie 7
Badge +3
Het lijkt wel een probleem van buitenlandse SMSjes, Paypal sms komt nooit uit NL, soms uit Cyprus, dan weer uit het VK.

ING TAN codes en DigiD 2FA codes komen bij mij altijd binnen 5 seconden binnen. Paypal komt niet binnen.
Reputatie 1

Ook bij mij privé en mijn broertje zakelijk hetzelfde gezeur 🤨

Hoop dat er snel een oplossing komt! Ons abonnement loopt af dus desnoods gaan we bij de concurent.
Hier heb je wat, daar krijg je wat. Elke provider heeft wel eens een probleem ergens mee.


Klopt, elke provider heeft wel eens wat. Maar niet elke provider laat het laat het maanden duren en schuift het dan nog op alle andere die het probleem zijn.
Dit probleem duurt nu al vanaf juni. Het is nu Augustus.
De T-Mobile helpdesk kan alleen vertellen dat het een bekend probleem is en PayPal, Google, buitenlandse banken en nog een aantal zeer grote bedrijven die hebben allemaal moment een storing waarbij sms berichten van al deze partijen toevallig alleen niet bij het T-Mobile netwerk bezorgd kunnen worden. En inderdaad het duurt lang.
Een storing van een aantal uur, dagen of een week vind ik helemaal geen probleem. Maar als het maanden wordt en nog niets lijkt te gebeuren vindt ik het een heel ander verhaal.
Reputatie 1
Beste T-Mobile,

Heb zelf altijd aangelogd met Paypal inc. dubbele authenticatie doormiddel van een sms.
Echter, tot 2 weken geleden heb ik er problemen ermee dat ik GEEN smsjes meer krijg vanuit Paypal.com om de verficatie te voltooien zodat ik kan inloggen binnen Paypal.com

Met de team van Paypal contact opgenomen, zij bevestigen dat er problemen zijn ALLEEN de kant van T-mobile.

Paypal heeft aangeven in de mailwisseling dat 't probleem is van T-mobile.

Mijn vraag;

  • Hoelang gaat dit duren totdat dit opgelost is?
  • Hoe kan 't zo zijn dat dit tot 2 weken geleden wel gewerkt heeft?
  • Is er een tegenmoet/vergoeding hiervan waardoor ik nu NIET in Paypal kan inloggen?

Bijlage;

Mail bevestiging van Paypal.com
  • https://we.tl/y6ZuCAFWSw
Mensen van T-mobile, zouden jullie niet eens even gaan checken of jullie gehacked worden. Beetje vreemd dat alleen verificatie smsjes niet doorkomen. Of was dat lampje al gaan branden bij jullie?

Het probleem breidt zich nu namelijk ook uit naar verificatie van andere platformen.
Reputatie 1
Het probleem is dat de smsjes WEL verzonden wordt via Paypal, échter laat T-mobile ze niet door pushen tot 2 weken geleden.

Aan de kant van Paypal werkt alles, aan de kant van T-Mobile loopt de zaak stroefjes.
Als dit lang op zich laat wachten, dan stap ik over.
Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.
Reputatie 1
Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.

Klopt, hier heb je wel 'n punt in. Er kan een middle man tussen zitten die dus alles aftapt. Helemaal mee eens.

Dat Paypal wel verstuurd en T-mobile niet pushed, kan er juist op duiden dat er een partij in het midden info zit af te tappen.Klopt, hier heb je wel 'n punt in. Er kan een middle man tussen zitten die dus alles aftapt. Helemaal mee eens.


Ah complot theorieën! Hackers, alles!

Paypal gebruikt (net zoals ieder ander bedrijf) een SMS-dienst om de smsjes te versturen, heeft niks met aftappen te maken, zo werkt het gewoon...

Hier overigens hetzelfde probleem en het begint enorm vervelend te worden.. Nieuwsbericht bij tweakers.net ingezonden.. misschien dat een beetje druk op de ketel helpt.
Paypal zou gewoon eens van zijn gat af moeten komen en gewoon een 2-Stap verificatie mogelijk ICM Authy of Google Authenticator moeten uitbrengen dan is dit gezeik ook meteen afgelopen.

Ik moet nu ondertussen al 4 weken ofzo inloggen met een omzeilingsmethode om op me paypal te moeten komen, ronduit irritant!
Reputatie 7
Badge +3
Paypal zou gewoon eens van zijn gat af moeten komen en gewoon een 2-Stap verificatie mogelijk ICM Authy of Google Authenticator moeten uitbrengen dan is dit gezeik ook meteen afgelopen.

Ik moet nu ondertussen al 4 weken ofzo inloggen met een omzeilingsmethode om op me paypal te moeten komen, ronduit irritant!


Klopt, een authenticator is veiliger ook dan sms. SMS optie kunnen ze bewaren voor mensen zonder smartphone. FreeOTP is ook een handig klein appje.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!

Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.

Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!
Feit alleen, kpn klanten hebben er ok last blijkt.
De sms komt via buitenlandse partij, gaat via tussenweg naar de providers. Kpn en T-Mobile voor zover ik weer hebben er problemen mee.

Waar gaat het fout? Tis super vervelend namelijk.
Het ligt aan Paypal en zoals ik al eerder zei: als die lui gewoon eens 2-Step Auth voor Authy zouden uitbrengen in de Benelux is het gezeik afgelopen
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.
Het ligt aan Paypal en zoals ik al eerder zei: als die lui gewoon eens 2-Step Auth voor Authy zouden uitbrengen in de Benelux is het gezeik afgelopen
Amerika heeft het al een tijdje maar wij moeten weer eens 2 jaar wachten.


Het ligt waarschijnlijk niet aan Paypal, maar aan de 3e partij die gebruikt word om SMS-jes te versturen (een Twillio bijvoorbeeld). Also.. heel leuk, dat "2-Step Auth voor Authy", maar wat hebben we daar nu aan? Inderdaad, helemaal niks.. Er zijn mensen die momenteel hun account helemaal niet meer in komen; zie het topic op Tweakers.
Dat mensen hun account nu niet meer in kunnen is hun eigen fout. Ik kan ondanks die SMSjes gewoon me paypal account nog in MBV geheime vragen en antwoorden.

Die Authy meuk help hier nu niet mee maar als dit uitgebracht was toen ze het voor de VS uitbrachten hadden we dit gezeik met die SMS dienst nu niet, Think about it...
Beste T-Mobile,

Graag zou ik van jullie willen weten of er enig zicht is op een oplossing voor dit probleem. Als ik dit forum topic bekijken zijn er toch redelijk wat klanten die al geruime tijd problemen ervaren. De sms berichten komen overigens wel binnen op mijn zakelijke nummer welke niet bij T-mobile zit maar bij Vodafone.

Hierbij voor de goede orde 2 voorbeelden:
10-08-2018 om 21:45
10-08-2018 om 21:47

Reageer