Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal


Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie).
Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.
Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.
Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).
Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
icon

Beste antwoord door Sam- 18 September 2018, 18:05

Bekijk origineel

188 reacties

Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!

Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.

Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!


Beste Jaimy,
Bedankt voor de update.
Ik heb u in een privébericht de details gestuurd van een bericht dat niet is aangekomen. Ik hoop dat het jullie kan helpen.
Ik werd vrijdag gebeld door een medewerker van de technische dienst, deze had een heel verhaal met mogelijke oorzaken etc. Echter het kwam erop neer dat ik zelf PayPal nog maar eens moest bellen omdat PayPal klachten 'vaker naast zich neer legt'. Heel apart dat ik als klant ineens actie moet ondernemen voor iets dat T-mobile en PayPal samen moeten uitzoeken.
Reputatie 1
Ik werd vrijdag gebeld door een medewerker van de technische dienst, deze had een heel verhaal met mogelijke oorzaken etc. Echter het kwam erop neer dat ik zelf PayPal nog maar eens moest bellen omdat PayPal klachten 'vaker naast zich neer legt'. Heel apart dat ik als klant ineens actie moet ondernemen voor iets dat T-mobile en PayPal samen moeten uitzoeken.

Ja ik vindt de service van T-Mobile ook echt erg slecht hierin. Als klant moet je maar een oplossing gaan zoeken bij alle mogelijke sms diensten om een netwerk breed probleem van T-Mobile zelf op te lossen.
Eigenlijk vindt ik dit een niet geleverde dienst en daarmee contractbreuk. Zeker over de periode dat dit probleem nu al speelt zonder enig zicht op een oplossing.

Beste T-Mobile wat willen jullie aan dit probleem gaan doen? Of mag iedereen met dit probleem vrij overstappen binnen de contract periode?
Net even test gedaan met DigiD daar krijg ik de sms gewoon van binnen. De verificatie van paypal kan ik helaas niet doen want daar komt de sms niet van binnen.
Ik kan ook geen 2FA aanvragen bij Paypal en ook niet bij Patreon. Erg frustrerend dit.
Reputatie 7
@MichaelW1998 @bshogeman T Mobile is alleen de postbode.
als je een rekening niet heb gekregen dan kan je ook niet a aan PostNL vragen dit op te lossen.
Reputatie 1
@MichaelW1998 @bshogeman T Mobile is alleen de postbode.
als je een rekening niet heb gekregen dan kan je ook niet a aan PostNL vragen dit op te lossen.


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.
Maar ook dat kan je blijkbaar niet van ze verwachten. Nu is hier ook nog een paal van T-Mobile uitgevallen waardoor binnenshuis geen bereik meer is. Dit wordt binnen 43 dagen opgelost. Maar daar zouden ze volgens jouw dan ook niet over gaan. Want het is immers de 'postbode'. Ook van een postbode wordt verwacht dat deze de brieven en pakketjes bezorgt. Daar wordt hij immers voor betaald en dat is ook zijn beroep. Dat is in geval van T-Mobile ook zo. Daar verwacht je ook van dat een dienst geleverd wordt en niet alleen geld geïncasseerd wordt. Dat zou neerkomen op dat je naar de supermarkt gaat met je boodschappenlijstje en je met een lege winkelwagen bij de kassa komt en je toch 150 euro moet afrekenen voor wat op je lijstje stond. Morgen kan je terug komen dan is het wel op voorraad maar kost het je opnieuw 150 euro. Maar dat is dan blijkbaar normaal. Ik zou niet betalen als ik niets kreeg. Maar blijkbaar denkt hier niet iedereen zo over.
Reputatie 7


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.


Klopt helemaal! maar als het niet binnen komt op hun netwerk... Je moet het probleem bij de bron aanpakken en dan kijken waar het mis gaat. niet andersom. Je heb het over een netwerk breed probleem met het ontvangen van smsjes van Paypal... dus wij met zijn allen kunnen geen sms ontvangen van 1 PayPal, het is dus helemaal geen rare gedachten om met zijn allen bij PayPal te gaan klagen.
Reputatie 1


@hidden.nld T-Mobile is niet de postbode. T-Mobile is de network operator. Hun moeten zorgen dat de routering van berichten en telefoongesprekken goed verloopt. Dit is immers 1 van hun diensten die ze verkopen.
Klopt helemaal! maar als het niet binnen komt op hun netwerk... Je moet het probleem bij de bron aanpakken en dan kijken waar het mis gaat. niet andersom. Je heb het over een netwerk breed probleem met het ontvangen van smsjes van Paypal... dus wij met zijn allen kunnen geen sms ontvangen van 1 PayPal, het is dus helemaal geen rare gedachten om met zijn allen bij PayPal te gaan klagen.

Het is niet alleen van PayPal. Maar ook van Google niet en vele verificatie diensten. Ook apps die sms verificatie vereisen kunnen nu niet geactiveerd worden. 2FA van buitenlandse banken en vast nog vele andere diensten.
Dat het een netwerk breed probleem is verwacht je juist wat actie en bekendmaking van een probleem wat blijkbaar alle of het merendeel van de klanten treft.
Echter schuiven ze het af als je ze belt. Het ligt aan alle andere partijen.
Als klant boeit het mij niet waar het probleem ligt. Als ik een berichtje verstuur en daarvoor betaal verwacht ik dat die afgeleverd wordt. Sluit ik een abonnement af waarbij staat dat dit voor x minuten bellen, gebeld worden, x GB data, x SMS bundel en ontvangen en staan hier verder geen beperkingen genoemd dan ga ik er vanuit dat ik dat ook krijg.
Met een supermarkt die leveringsproblemen heeft (of dat echt leveringsproblemen of onderhandelingen zijn over de prijs boeit niet, het product is tijdelijk niet beschikbaar) heb je geen contract. Je heb niet afgesproken en een contract ondertekend dat die supermarkt altijd voor jouw dat bepaalde type en merk melk voor jouw op voorraad heeft. Daarnaast ook al heb je geen contract zorgen ze altijd dat er een vervangend en vergelijkbaar product wel in de schappen ligt. Ligt dat er niet is het er morgen of kan je naar een andere supermarkt. Bij T-Mobile ben je wel gebonden met een contract en ook overeengekomen datje bepaalde diensten afneemt. Echter worden die op dit moment niet volwaardig geleverd maar betaal je wel hiervoor. Is een trein toelaat krijg je geld terug. Ook al ben je wel op je bestemming gekomen. Valt je TV of vaste internet verbinding weg krijg je een vergoeding en bij langdurige problemen een alternatief aangeboden. Bij T-Mobile krijg je het antwoord dat het aan al die andere ligt in combinatie met toevallig hun netwerk.
Hier hetzelfde probleem, ik krijg ook geen berichten van Paypal binnen!
Dit probleem is breder dan alleen PayPal; het speelt voor mij in ieder geval ook voor andere buitenlandse verificatieberichten uit o.m. de VS. Als gevolg hiervan kom ik inmiddels een maand enkele van mijn accounts niet in. Voorheen werkte dit alles prima.

Het advies om maar gewoon contact op te nemen met PayPal is (zeker ook gezien de eerdere reactie van T-Mobile in deze thread) compleet misplaatst en eigenlijk ronduit beledigend.

T-Mobile, wanneer is er een oplossing waardoor deze toch redelijk basale functionaliteit weer gewoon beschikbaar is zoals het hoort?
Reputatie 1
Ook ik ben inmiddels door een techneut van T-Mobile gebeld mbt tot dit probleem. Volgens hem moest ik wederom contact opnemen met PayPal om te vragen of mijn nummer in een andere database geplaatst kon worden, zodat de verificatie-sms via een andere route op het T-Mobile netwerk zou binnenkomen.
Zo gezegd zo gedaan, maar de PayPal medewerker die ik zojuist heb gesproken moest hier wat om lachen en zei dat dit helemaal niet mogelijk is en benadrukte nogmaals dat dit probleem ontstaan is doordat T-Mobile instellingen in de firewall heeft aangepast. Fijn kastje naar de muur verhaal dus... 😕
Reputatie 2
Ik vind het ronduit belachelijk dat T-Mobile verantwoordelijkheid bij haar klanten neerlegt om maar even met Paypal te bellen en te laten zeggen wat er volgens T-Mobile gedaan moet worden.
Reputatie 2
Echt bizar dat dit nog steeds niet opgelost is, het was een goed werkend verificatie systeem wat 100 % werkte. Ergens is iets fout gegaan, bij PayPal of bij T-Mobile maakt niet uit maar los het op !!!🤔

Zojuist met PayPal contact gehad, die leggen het probleem bij T-Mobile op het bordje . De sms die zij versturen wordt niet via T-Mobile netwerk doorgegeven.

Een optie die gegeven wordt is om de verificatie via SMS eraf te halen ????, ja wat is dit nu weer voor iets belachelijks, dat is een inbreker de sleutel van je voordeur geven en zeggen niet naar binnen gaan 🤢
Hoi allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties en tips wat betreft mogelijke oorzaken. Bij deze wil ik jullie updaten over de huidige situatie!

Ik kan jullie verzekeren dat wij hier ontzettend hard mee bezig zijn, maar het is nog steeds lastig te zeggen waar het probleem precies door wordt veroorzaakt. Er zijn wel verschillende vermoedens, maar uitsluitsel kan nog niet geboden worden. Dit komt onder andere doordat de sms’jes niet (altijd) op ons netwerk binnenkomen, waardoor onderzoek lastig is. Om deze reden is het belangrijk dat we samenwerken met de partij waar de sms’jes vandaan komen, echter gaat dat soms wat stroef – wat het onderzoeken lastig maakt. Vooral omdat we hierdoor niet goed weten via welke weg de sms’jes verzonden worden.

Ondertussen blijven wij ieder voorbeeld wat wij van jullie binnenkrijgen onderzoeken en proberen wij zo goed mogelijk te schakelen met de betrokken partijen. Zodra wij weer een update hebben, zullen we die uiteraard meteen met jullie delen!


Jaimy, wat zijn mijn opties betreffende het ontbinden van mijn contract? Dit probleem duurt nu al veelste lang en ik krijg simpelweg niet hetgeen waar ik voor betaal.. En ga alsjeblieft niet Paypal de schuld geven, het zijn ondertussen meerdere diensten die niet meer werken (zoals besproken in dit topic).
Reputatie 1
Ik krijg door dit meerdere services niet aan de praat vanwege de 2FA van Paypal nu niet geverifieerd wordt.
Dit probleem duurt mij veelste lang, ik wordt nu volledig belemmerd door T-Mobile. Paypal verstuurt netjes de smsjes, echter gaat 't mis bij de routering van de smsjes naar de ontvanger.

Hoe je went of keert T-mobile handelt hier niet aduacaat in. Als dit probleem NIET binnen 5 dagen opgelost wordt, stap ik direct over!

Het kastje muur verhaal ben ik nu helemaal zat!
Goed, heb zojuist PayPal maar weer eens geprobeerd, wederom zonder succes.

Ook een andere diensten vertonen zoals ik eerder al aangaf dit probleem. Ook hier nog altijd geen SMS; in dit specifieke geval wordt er gebruik gemaakt van Twilio als backend, de berichten komen uit Zweden.

Nogmaals: dit probleem is breder dan alleen PayPal.

De vrijblijvendheid waarmee T-Mobile hiermee om gaat is bijzonder ergerlijk: dit speelt nu al ruim een maand, de laatste officiële reactie in deze thread is van dagen geleden. Volgens mij betreft het hier toch echt geen vriendendienst, tenzij ik me vergis en T-Mobile toch geen maandelijks bedrag hiervoor incasseert.

Als mijn indruk klopt en het T-Mobile inderdaad werkelijk geen klap interesseert dat betalende klanten hier nu al ruim een maand last van hebben, soms met vrij vervelende gevolgen (het gaat hier immers om beveiliging van/toegang tot mogelijk belangrijke accounts) dan zou op z'n minst een verklaring langs deze lijn op z'n plaats zijn.
Wellicht kan bijvoorbeeld PayPal dan bewogen worden om iets van een disclaimer te plaatsen...
Reputatie 2
Dag,

Ik vraag me af wanneer er nu eindelijk iets aan gedaan wordt, ik kan nu vanuit de App Store niet eens apps downloaden omdat ik een Paypal verificatie SMS nodig heb. Zelfs gratis apps kan ik niet downloaden. Ik vind het zo langzamerhand een beetje te gek voor woorden worden met hoe lang dit duurt zonder concrete informatie over wat er nu precies allemaal gedaan wordt achter de schermen.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen. We zijn op dit moment ontzettend hard bezig met een oplossing voor de PayPal sms’jes! De meldingen waarin jullie hebben aangeven dat het om meerdere diensten gaat, zijn natuurlijk direct doorgezet. Hier wordt dan ook zéker naar gekeken. Omdat het probleem ingewikkelder is dan in eerste instantie gedacht, heb ik hieronder twee workarounds beschreven. Zie het als een tijdelijke oplossing waardoor jullie alsnog veilig gebruik kunnen maken van PayPal.

Workaround 1
Je vult in dit geval eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens kies je voor "stuur mij de sms" om een sms-bericht te ontvangen. Deze komt op dit moment niet aan, maar de optie "Heeft u uw telefoon niet bij de hand? Een andere manier proberen" wordt nu ook getoond. Wanneer je hierop klikt, kun je ervoor kiezen om gebeld te worden door PayPal of in te loggen door het beantwoorden van de beveiligingsvragen.

Workaround 2
Werkt bovenstaande niet, dan kun je ervoor kiezen om niet je telefoonnummer, maar een andere beveiligingssleuteltoken in te stellen in je account, namelijk de VIP Access app van Symantec (vergelijkbaar met Google Authenticator).
Als je (via een pc) ingelogd bent in je PayPal-account, kan je via instellingen > beveiligingssleutels beheren kiezen voor "Activeer een nieuwe beveiligingssleuteltoken". Door de VIP Access app (iOS/Android) van Symantec te installeren, kun je dan een verificatiecode zien die je kan gebruiken om in te loggen.
Om de app te registreren, heb je een serienummer en twee 6-cijferige codes uit de app nodig. Het serienummer begint met "SYMZ" en 6-cijferige codes worden iedere 30 seconden in de app getoond.

Excuses voor het ongemak! Weet dat we er achter de schermen alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mochten er nieuwe updates zijn dan zal ik dit uiteraard weer met jullie delen!
Reputatie 2
Hoi allemaal,

Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen. We zijn op dit moment ontzettend hard bezig met een oplossing voor de PayPal sms’jes! De meldingen waarin jullie hebben aangeven dat het om meerdere diensten gaat, zijn natuurlijk direct doorgezet. Hier wordt dan ook zéker naar gekeken. Omdat het probleem ingewikkelder is dan in eerste instantie gedacht, heb ik hieronder twee workarounds beschreven. Zie het als een tijdelijke oplossing waardoor jullie alsnog veilig gebruik kunnen maken van PayPal.

Workaround 1
Je vult in dit geval eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens kies je voor "stuur mij de sms" om een sms-bericht te ontvangen. Deze komt op dit moment niet aan, maar de optie "Heeft u uw telefoon niet bij de hand? Een andere manier proberen" wordt nu ook getoond. Wanneer je hierop klikt, kun je ervoor kiezen om gebeld te worden door PayPal of in te loggen door het beantwoorden van de beveiligingsvragen.


Workaround 1 werkt alleen als je een betaling doet via een desktop , via mobile paypal krijg je de optie niet :-(

Workaround 2 is helemaal omslachtig en denk totaal niet van toepassing.

Hoop echt dat er snel een oplossing gevonden wordt 🤓
Even een heads-up: Ik krijg de smsjes weer binnen!
Ik heb ze zojuist ook ontvangen vanuit een Belgisch nummer!
Werkt hier ook weer, zowel voor PayPal (bericht uit België) als via Twilio (bericht uit Zweden).
Reputatie 1
Yes, hier werkt het ook weer en inderdaad vanaf een +32 nr. Fijn dat het weer werkt, bedankt!
Reputatie 7
Hey allemaal,

Top dat jullie het gelijk even lieten weten! 🙂 Ik heb het vanochtend ook gelijk even nagevraagd bij onze technische afdeling en die ziet ook terug dat het is opgelost. Bedankt voor het geduld en ook voor de input in dit topic!

Reageer