Beantwoord

Problemen met ontvangen verificatie-sms PayPal


Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie).
Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.
Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.
Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).
Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
icon

Beste antwoord door Sam- 18 September 2018, 18:05

Bekijk origineel

188 reacties

Ik heb er ook last van. Dacht dat het een PayPal probleem was. Goed om te weten dat het probleem bij T-Mobile zit. Hoef ik PayPal klantenservice hier morgen niet mee lastig te vallen.
Hier heb ik ook last van, wat hebben jullie voor gegevens nodig om dit op te lossen?
2FA verificatie sms om 17.04 vandaag laten versturen. Niks binnen.
2FA verificatie sms om 17.00 vandaag laten versturen. Niks binnen.

Al meerdere keren geprobeerd afgelopen week maar niks binnen.
Ligt er nu al geruime tijd uit. En zonder inloggen bij Paypal kun je 2FA niet wijzigen.
Is al enig zicht op verwachte oplos termijn??
Reputatie 2
Ik vraag mij ook af wanneer dit wordt opgelost, zeer frustrerend als je PayPal niet kan gebruiken, of uberhaupt niet kan inloggen.😫
Ondanks dat dit topic door iemand op 'beantwoord' is gezet werkt het hier nog altijd niet. Wanneer wordt het daadwerkelijk opgelost?

Voor alle zekerheid nog maar weer een voorbeeld:

Uiteraard van PayPal:
3-9-2018, rond 17:30. Niet ontvangen.
4-9-2018, 8:32. Niet ontvangen.
Zo het heeft een paar dagen gewerkt en de problemen zijn weer terug! Ontvang weer geen sms van PayPal. Gelieve nu permanent oplossen. Want ik gebruik het erg vaak namelijk
De reactie van t-mobile via Twitter:

Dat betekent dat Paypal ons niet betaalt voor het afleveren van SMS-verkeer op ons netwerk en daarom staan de poortjes bij ons dicht. Het is onduidelijk of en wanneer Paypal zo’n interconnectie-contract zal aangaan. Een oplossing voor nu is om je door een PayPal robot te laten bellen die een code opleest die je vervolgens als 2 staps verificatie moet invullen. Succes!


Heb al aangegeven dat die optie niet meer aanwezig is. Lekker handig van T-Mobile om zonder enige vorm van communicatie die boel dicht te zetten.
vandaag 4-9-2018 om 11.47 sms aangevraagd bij paypal, niet ontvangen
4-9-2018 om 11.50 opnieuw sms laten verzenden, wederom niet ontvangen.

probleem is dus niet opgelost !
zie nu de twitterreactie, zoals spacemouse benoemde
https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1036855873715560448
https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1036856020335779840
https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1036856078879928320

Best gek dat t-mobile eerst geen idee heeft waarom de sms-en niet aankomen
mensen in dit topic zoet houdt
aangeeft dat het probleem in onderzoek is
lastig technisch, blabla,

En vervolgens na maanden meldt dat paypal niet betaald (maar blijkbaar voor de telefoon gesprekken wel?)
Dus eigenlijk weet t-mobile vanaf dag 1 van de oorzaak van het probleem maar durft zijn klanten niet te informeren ofzo ?
Reputatie 1
Lekker dan, ik dacht dat het weer werkte; maar helaas dus, vandaag wil ik een Paypal betaling doen en weer geen SMS. Kom ik hier en zie ik dat de problemen weer volop terug zijn....

Wat een vaag verhaal van Brenda via Twitter; als dat klopt dan vind ik het schandalig van T-Mobile dat wij hier zo aan het lijntje gehouden worden met 'stuur ons de datum en tijd waarop je geen SMS hebt otvangen' en 'bedankt, we gaan er mee aan de slag'.
Waarom zou Paypal interconnectkosten moeten betalen aan T-Mobile, zij sturen hun SMS-jes toch via een derde partij? Dat is wat er tegen mij verteld is door de medewerker van T-Mobile die mij heeft gebeld over dit issue. Of was dat dan ook niet waar?
En als wat Brenda zegt wel correct is, waarom heeft het dan een paar dagen wèl gewerkt? En waarom betaald Paypal wel aan andere providers, maar niet aan T-Mobile? What's going on??

@David @Jaimy @Hajar @Issam, kunnen jullie dat Twitterbericht ontkrachten of bevestigen en toelichten?
Ik zou het werkelijk absurd vinden als dat het geval is. Ik betaal maandelijks een bedrag voor onbeperkt sms-en, internetten en bellen. Dan verwacht ik dat sms-jes gewoon afgeleverd worden bij mij.
Ook vind ik vreemd dat ik meerdere malen door de technische dienst ben gebeld over dit probleem en dat daar meerdere malen tests zijn uitgevoerd en dat er tegen mij werd gezegd dat de sms-jes niet eens op het T-Mobilenetwerk aankwamen door een niet geüpdatete routering bij een derde provider tussen Paypal en T-Mobile in.
Dat kwam als verklaring overeen met het gedrag, dat alleen geporteerde telefoonnummers er last van hadden, dus kon ik dat T-Mobile niet kwalijk nemen.

Nogmaals, áls die verklaring op Twitter klopt, dan zou ik dat T-Mobile wél kwalijk nemen. Niet alleen ben ik als klant de dupe van een conflict tussen T-Mobile en PayPal, maar zou ik het ook niet netjes vinden als ik op die manier misleidende informatie heb ontvangen.
Echt schandalig dit. Stom stelletje zakkenvullers! Wat sturen ze nog meer niet door dan?

Eerst er gewoon keihard over liegen en nu gewoon doodzwijgen.

Daar komt nog bij dat het bij PayPal een tijdje niet mogelijk was om via een andere manier in te loggen, nu gelukkig wel weer (maar voor hoe lang)?
Ik heb inmiddels weer toegang tot mijn PayPal account dankzij de helpdesk van PayPal (0800-2659239). Die hebben tijdelijk de 2FA uitgeschakeld van mijn account, waarna ik kon inloggen. Heb het zelf voorlopig maar even helemaal uitgeschakeld.

De medewerker van de PayPal helpdesk wist niets over hetgeen T-Mobile mij heeft getwitterd, maar zou dit intern wel aankaarten bij PayPal om uit te zoeken wat er van klopte. De medewerker wist mij wel te vertellen dat er geen problemen waren bij andere providers, ook niet bij providers die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile.

Blijf het een vreemde zaak vinden. Als blijkt dat het probleem echt bij T-Mobile zit, dan is het de laatste contractverlenging geweest bij T-Mobile.
Ik had ook al een redelijke lange tijd last van dat ik geen SMS ontving, maar ik had altijd de mogelijkheid om dan code verificatie telefonisch te doen, en ineens had ik die mogelijkheid ook niet meer, nu had ik nog niet de behoefte om hier over iets te melden, denk wellicht komt die optie van paypal nog wel terug.

Maar daar leek weinig van iets mee aan de hand te zijn, kortom dacht ik aan het feit.. ja.. de browser, ik ben echt zo trouwe google chrome gebruiker, dus ik dacht laat ik Edge eens gaan gebruiken. En ja hoor de alternatieve manier werd ineens gewoon getoond.

Kortom, wil je telefonisch je code doorgeven, wellicht ff kijken of het niet aan je browser ligt.

Hopelijk help ik hier iemand mee uit het ongemak..
Als het aangehaalde Twitterbericht klopt dan gaat deze hele zaak zo langzamerhand toch wel richting het belachelijke. Niet alleen beledigt T-Mobile dan nu al zo'n twee maanden actief de intelligentie van haar betalende klanten via o.m. de (blijkbaar leugenachtige) berichten in dit topic, men meent kennelijk ook voor te mogen schrijven welke SMS-berichten deze klanten ontvangen. Ik vraag me overigens af in hoeverre dat laatste überhaupt legaal is...

Beste T-Mobile, graag zie ik nu per ommegaande een antwoord op de vraag of het aangehaalde Twitterbericht correct is. Zo ja, staat deze praktijk vermeld in jullie 'kleine lettertjes'? Welke zaken blokkeren jullie nog meer zonder dat klanten daarom vragen?

Ervan uitgaande dat het bericht inderdaad klopt denk ik dat het nu toch echt de hoogste tijd begint te worden om hierin maar eens wat meer de aandacht op te gaan zoeken buiten dit forum. Immers, het lijkt me dat een breder publiek het recht heeft om op z'n minst op de hoogte te zijn van deze praktijken.
"De medewerker wist mij wel te vertellen dat er geen problemen waren bij andere providers, ook niet bij providers die gebruik maken van het netwerk van T-Mobile."

Ik zit bij Simpel, die gebruik maken van het netwerk van T-mobile, en ook daar sinds juni dezelfde problemen. Tot die tijd werkte het prima. Dus die opmerking van de Paypal medewerker is niet correct. Zolang is thuis ben en achter de pc zit is het niet zo'n probleem, want dan laat ik ze gewoon op mijn vaste telefoon bellen met de code. Maar als ik onderweg ben is het een ander verhaal. Ik haal de verificatiebeveiliging per sms er niet uit, want onlangs zijn er bij mij schimmige creditcardbetalingen gedaan vanuit China, en het probleem ligt m waarschijnlijk bij Paypal. Gelukkig heb ik een oplettende bank.

Ik hoor graag wanneer dit probleem nu eens opgelost wordt, want het duurt al veel te lang.
Gaat t-mobile hier nog antwoorden? Of gaan we het via het ACN spelen? Eerst ons beetje voorliegen over een technisch probleem. Uiteindelijk blijkt het om euro's te gaan.
De smsjes komen hier weer binnen. Ik hoop dat het nu permanent opgelost is.
Reputatie 1
Ja, hier werkt het ook weer. Ben benieuwd voor hoe lang.

Bijzonder raar dat er geen moderator reageert op de laatste berichten. Ze zullen wel een verbod hebben gekregen van bovenaf. Slecht hoor, T-Mobile.👎🏼
Ook hier werkt het zowaar weer. Ik hoop dat het nu definitief opgelost is 🙂
Reputatie 1
Zeg T-Mobile, komen jullie nog met een verklaring?

@Issam (niks persoonlijks hoor Issam, alleen maar een mention aan een modje)
Goedenavond,

Ik heb er nog wel steeds last van. Vorige week duurde het echt wel heel lang voordat de SMS'jes binnenkwamen, maar nu krijg ik helemaal niets binnen van PayPal.

En van andere instanties ontvang ik wel gewoon sms'jes.
Is er nog een probleem of ligt dit nu bij mij?
Reputatie 2
Ook ik heb hier nog steeds last van. Geen reactie van T-Mobile. Geen indicatie of het ooit nog opgelost gaat worden. Compleet waardeloos.
Reputatie 5
Hoi allen,

Allereerst bedankt voor het delen van jullie ervaringen en nogmaals onze excuses voor het ongemak. We hebben inmiddels een update ontvangen van de afdeling die zich hier dagelijks mee bezig houdt. Het is nog niet de oplossing, maar er wordt wel hard aan gewerkt:

Sommige T-Mobile klanten ervaren af en toe problemen met het ontvangen van PayPal verificatie-sms’jes. Een vervelend probleem, dat helaas voorkomt bij providers wereldwijd. De oorsprong ervan is complex en heeft met name te maken met de wijze waarop bedrijven sms’jes versturen aan hun klanten. Hiervoor bestaan speciale diensten, die er op ingericht zijn bedrijven zoals banken en andere dienstverleners sms-berichten naar onze gezamenlijke klanten te kunnen laten sturen. Voor het verzenden van die sms’jes maken veel bedrijven gebruik van aparte leveranciers. Afhankelijk van de technieken die zij hierbij gebruiken, kan het in bepaalde situaties voorkomen dat sms-berichten niet aankomen bij de ontvanger. We zijn hierover met PayPal in gesprek. T-Mobile werkt voortdurend aan een veilig en plezierig gebruik van ons netwerk voor al onze klanten.
I have the same problem with mijnhypotheekonline.nl . Do not receive the SMS codes.

Reageer