Beantwoord

Roaming in Duitsland met Telekom 5G

  • 24 October 2021
  • 2 reacties
  • 842 Bekeken

Beste T-Mobile,

Met veel enthousiasme las ik op https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland over de mogelijkheid om 5G te kunnen gebruiken op het Telekom netwerk van Duitsland via de T-Mobile nederland simkaart.

Aangezien ik een enthousiasteling ben over de nieuwe snelheden en dit eens een keer in de praktijk wil zien (dus niet in een lab omgeving), vroeg ik me af of dit mogelijk is.

Dus dat je dus echte hoge snelheden zou kunnen zien in Duitsland via het Telekom netwerk, om alvast een voor voorproefje te nemen wat we starks kunnen verwachten in Nederland als we mogelijk pas in 2023 de 3,5 GHz geveild gaan worden.

In Duitsland is al volop snel mobiel 5G internet mogelijk op 3,5 Ghz en 2,1 Ghz.

Of zijn er wel beperkingen omdat het gaat om roaming?

Groeten,

Robert Kousbroek

 

 

icon

Beste antwoord door Dave 26 October 2021, 16:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Hoi David. Bedankt voor de tips.

Ben nog niet de grens over gestoken hoor. Maar als ik in de buurt ben dan zal ik het eens testen.

Nee mijn Duits in niet zo goed, maar ja we hebben altijd nog Google translate.

 

Groeten,

Robert

Reputatie 7

Hoi Robert,

Een terechte vraag! Ben je toevallig de grens ondertussen al overgestoken? :smile:

Wij maken afspraken met providers over de grenzen, omtrent de mogelijkheden voor roaming en welke functionaliteiten er geboden kunnen worden. Wanneer wij 5G aanbieden bij een roamingpartner, zoals DT in Duitsland, dan is dat in principe gewoon over het hele spectrum. van 2G tot 5G. Het is echter afhankelijk van de Duitse provider welke functionaliteiten in welk gebied beschikbaar zijn en daar hebben wij verder geen inspraak op. 

Je zou het met het wegennet kunnen vergelijken: We mogen er gebruik van maken als Nederlanders zijnde, maar de kwaliteit en het onderhoud van de wegen ligt uiteindelijk natuurlijk niet bij ons. Zo zou je het ook kunnen voorstellen bij de roamingovereenkomsten die we afsluiten. De verwachting is echter dat je van het volledige spectrum van de Duitse diensten gebruik zou moeten kunnen maken. Ik weet niet hoe goed je Duits is, maar je kunt het natuurlijk altijd even navraag kunnen doen bij ze.

Ik ben heel benieuwd of het gelukt is met je test!