Beantwoord

Servicenummer bellen werkt niet


Hoi ik probeer een servicenummer te bellen om een online betaling te doen, maar als ik dan bel krijg ik dit te horen: "dat deze oproep niet is toegestaan, bel voor meer informatie met de klantenservice".  En ja ik heb bij alle blokkades toegestaan. Dus wat is het probleem?

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 July 2021, 22:13

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joedoe 

Heb je toevallig een betalingsregeling lopen? Tijdens een betalingsregeling krijg je een blokkade voor oa het bellen naar servicenummers.

Indien je een nieuwe abonnement hebt dan krijg je ook oa een blokkade op het bellen naar servicenummers gedurende 2 maanden.

Als je wel naar andere servicenummers kunt bellen dan kan het zo zijn dat T-Mobile dat servicenummer heeft geblokkeerd voor de consument.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @joedoe 

Goed dat je dit aangeeft.Wat @Waqqas zegt klopt inderdaad. Ik wil graag voor je uitzoeken waarom het niet lukt en ik hoor ook graag of het om alle service nummers gaat ofe en specifiek nummer. Als je mij een privebericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN dan kan ik dat voor je uitzoeken. 

Mijn simkaart heeft een blokkade (mobiel) en ik moet in contact komen met de klantenservice. Dit lukt nu dus niet omdat ik zelf niet kan bellen met mijn mobiel, kunnen jullie mij opbellen (klantenservice t-mobile mobiel) ik zit echt met een probleem nu.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @cdei 

Wij van de Communirt kunnen je zelf niet opbellen, maar ik kan wel controleren waarom je een blokkade hebt. Ik zie dat je betalingsregeling hebt getroffen, maar dat je de eerste 2 termijnen nog niet hebt betaald. Via My T-Mobile kun je precies zien welke termijnen er nog openstaan. Ik zou je adviseren om de termijnen wel zo snel mogelijk te voldoen anders komt je betalingsregeling te vervallen. De blokkade voor gebruik in het buitenland en bellen naar service nummers blijft staan zolang je betalingsregeling nog loopt. Maar als je je betalingsregeling betaalt kun je wel gewoon bellen en internetten in Nederland. 

Kom je zo verder? Ik hoop dat het lukt om je betaling te voldoen. Als er nog vragen zijn, laat het ons weten!

Hi @Hajar ,

 

ik heb inderdaad een sms en e-mail ontvangen maar de link naar de betaling doet het al bijna 24 uur niet en geeft steeds aan. Probeer t over een uur nog eens. Daarom wilde ik bellen naar de klantenservice voor hulp maar dat gaat nu dus niet. 
 

Vorige maand was er hetzelfde probleem en werd de blokkade tijdelijk (een dag) van mijn mobiel gehaald zodat we samen konden kijken waarom die foutmelding steeds kwam. Nu kan ik dus niks met mn telefoon en niemand die me te woord kan staan. Overschrijven handmatig is geen optie omdat dat 3 werkdagen kan duren. 
 

Kun jij de blokkade niet zoals voorheen tijdelijk opheffen ?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @cdei 

Ik heb de blokkade voor gebruik in Nederland verwijderd, maar die wordt weer geactiveerd als je niet op tijd betaalt. Zou je nogmaals kunnen proberen om je betaling te doen? Anders kan je contact opnemen met onze klantenservice dan wordt je doorverbonden met onze incasso-afdeling. 

Ik hoor graag of het lukt.

Reputatie 7
Badge +14

De betalingsregeling is helder en het tijdelijk opheffen van een 09xx blokkade is niet te bedoeling. Maar als je alleen de klantenservice wilt bellen hoef je geen 09xx te bellen maar kun je het normale nummer gebruiken: 06-2400 1200.

Als de betaal link het niet doet kun je ook het bedrag overschrijven. Dat kost inderdaad wat meer tijd, maar na verwerken kun je weer 09xx nummers bellen. ALs je weer een nieuwe betalingsregeling aanvraagt komt die blokkade er weer op. Dus misschien is zo'n betalingsregeling voor jou niet zo handig.

Beste @Hajar 

Top!! Dankjewel. Eindelijk iemand die me vandaag echt goed geholpen heeft van Tmobile. Ik ga nu gelijk de klantenservice bellen , de betaallink geeft namelijk nogsteeds aan “probeer over een uur weer” 

hey...kan je mijn services en betaal nrs deblockeren of dat ik kan bellen ik heb geen betaal schuld of dergelijks 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @haipijn 

Als je mij een privebericht stuurt met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN dan kan ik voor je uitzoeken waarom je een blokkade hebt. Ik zie die graag tegemoet. 

Reageer