Beantwoord

SIM kaart werkt niet en abonnement is niet zichtbaar

  • 1 August 2022
  • 9 reacties
  • 790 Bekeken

Hi, mijn nieuwe sim only abonnement zou vanaf vandaag ingaan maar de toegestuurde sim kaart doet het niet en ik zie het abonnement ook niet in het overzicht van my tmobile

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 August 2022, 16:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niels.joormann 

Had je de simkaart misschien al eerder en zou nummerbehoud vandaag plaatsvinden? Dan is de simkaart mogelijk nog niet geactiveerd, daarvoor kun je dan het beste langs gaan bij een T-Mobile winkel.

En heb je een bestaande T-Mobile account?

Hallo @niels.joormann 

Had je de simkaart misschien al eerder en zou nummerbehoud vandaag plaatsvinden? Dan is de simkaart mogelijk nog niet geactiveerd, daarvoor kun je dan het beste langs gaan bij een T-Mobile winkel.

En heb je een bestaande T-Mobile account?

Ik heb de simkaart al een tijdje geleden ontvangen, het abonnement zou vandaag in gaan en mijn telefoonnummer zou overgezet worden. Ik heb al een T-Mobile account van mijn internetaansluiting. Inderdaad geeft mijn telefoon aan dat de simkaart niet geactiveerd is, maar zover ik begreep zou dit met de T-mobile app moeten kunnen. Alleen daar is het abonnement dus uberhaupt niet zichtbaar en wordt het telefoonnummer niet herkend. Erg vreemd en onduidelijk dat ik hiervoor naar een winkel zou moeten?

Reputatie 7
Badge +15

@niels.joormann 

Voor mobiel heb je een aparte account nodig, als het goed is had je ook een email ontvangen om een account aan te maken of je kunt via de website kiezen voor account aanmaken.

Om vervolgens je abonnement te koppelen aan dat account dien je eerst even je simkaart te laten activeren, via je account kan dat denk ik niet voor een nieuwe simkaart/abonnement.

Ik heb een email gekregen om een account aan te maken maar die link in de email (https://www.t-mobile.nl/my/registreren) geeft een 401 (geen toegang) ??? Ik begrijp ook niet waarom ik een nieuwe, andere, aparte account zou moeten aanmaken als My T-Mobile aangeeft “nu 1 login voor al je abonnementen” te zijn. En ik zie nergens, in geen enkele mail, staan dat ik naar een winkel moet gaan om de SIM-kaart te (laten) activeren. Als ik kies voor het gemak van het bestellen van een sim-kaart via de webshop dan mag ik toch verwachten een sim-kaart te ontvangen die werkt op het moment dat het abonnement in gaat? Maar goed, ik zal eens vragen bij een winkel in de buurt...

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @niels.joormann ,

Heb je al ee  SMS ontvangen dat ze het nummer gaan overzetten. Ik las dat je met nummerbehoud hebt gekozen. Neem dus aan dat je van een andere provider baar T-Mobild gaat?

Als dit zo is krijg je op je "oude abonnement, nummer één SMS dat T- Mobile je nummer gaat overzetten. Dat kun een uurtje duren , je zit dan even tijdelijk zonder diensten. Dan je nieuwe sim in je toestel en als het goed is werkt het daarna vanzelf. Dat is trouwens mijn ervaring met een recente overgang.

Hallo @niels.joormann ,

Heb je al ee  SMS ontvangen dat ze het nummer gaan overzetten. Ik las dat je met nummerbehoud hebt gekozen. Neem dus aan dat je van een andere provider baar T-Mobild gaat?

Als dit zo is krijg je op je "oude abonnement, nummer één SMS dat T- Mobile je nummer gaat overzetten. Dat kun een uurtje duren , je zit dan even tijdelijk zonder diensten. Dan je nieuwe sim in je toestel en als het goed is werkt het daarna vanzelf. Dat is trouwens mijn ervaring met een recente overgang.

Al een maand terug heb ik een sms gehad dat het nummer inderdaad op 1 augustus van kpn naar T-Mobile overgezet zou worden. Verder niets. Vandaag dus maar de nieuwe sim-kaart in de telefoon gedaan maar helaas is de kaart dus niet actief.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @niels.joormann ,

Heb je al ee  SMS ontvangen dat ze het nummer gaan overzetten. Ik las dat je met nummerbehoud hebt gekozen. Neem dus aan dat je van een andere provider baar T-Mobild gaat?

Als dit zo is krijg je op je "oude abonnement, nummer één SMS dat T- Mobile je nummer gaat overzetten. Dat kun een uurtje duren , je zit dan even tijdelijk zonder diensten. Dan je nieuwe sim in je toestel en als het goed is werkt het daarna vanzelf. Dat is trouwens mijn ervaring met een recente overgang.

Al een maand terug heb ik een sms gehad dat het nummer inderdaad op 1 augustus van kpn naar T-Mobile overgezet zou worden. Verder niets. Vandaag dus maar de nieuwe sim-kaart in de telefoon gedaan maar helaas is de kaart dus niet actief.

Hieruit begrijp ik dat je vandaag nog geen SMS hebt ontvangen op je "oude " nummer, dat t-mobile je nummer gaat overzetten?

Je oude sim kaart werkt nog wel?

Als dit het geval is, is er nog geen overzetting geweest. 

Reputatie 7
Badge +15

@niels.joormann

Hier kun je alvast een account aanmaken en zodra je simkaart actief is het abonnement koppelen. Dit is dezelfde link als die jij plaatste, misschien even via een andere apparaat of browser proberen want hij werkt wel.

Beide thuis en mobiel abonnementen in 1 omgeving daar wordt nog aan gewerkt volgens mij maar als je dezelfde email en wachtwoord ook voor mobiel kiest dan zou je na het inloggen een optie moeten krijgen of je naar de thuis of mobiel omgeving wilt 

De klantservice heeft het probleem ondertussen opgelost