Beantwoord

Simkaart bestellen?


Mijn oude simkaart is kapot gegaan. Ik had mijn telefoon per ongeluk in het water laten vallen en is nu kapot. Waar kan ik een nieuwe simkaart bestellen? En staan dan al mijn contacten er nog in? En behoud ik het zelfde nummer?  En wat gebeurt met deoude simkaart? Graag een antwoord.

 

Groet Joe Doe

icon

Beste antwoord door eric 18 July 2021, 16:01

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hli @joedoe , welkom op het forum.

Heel vervelend dat je telefoon nat is geworden. Heb je al een andere geregeld? De kans is namelijk groot dat de simkaart in die telefoon het weer gewoon doet, maar als hij in vies of voor langere tijd in het water heeft gelegen is een nieuwe vaak toch wel een goed idee.

Hier staat hoe je een nieuwe simkaart kunt aanvragen. Als je in de buurt van een T-Mobile winkel woont en legetimatie meeneemt is dat het snelst. Je behoud bij bij een nieuwe simkaart gewoon je eigen nummer en je abonnement loopt ook met de normale looptijd door.

Wat betreft de contacten is het goed te weten dat smartphones eigenlijk de simkaart niet meer gebruiken. Ze slaan dat op in het toestel zelf. Als je met Google of Apple een backup van je telefoon hebt gemaakt, worden alle contacten weer geladen zodra je op een nieuw toestel je cloud account weer aanmeld.

Mocht je nog geen ander toestel hebben en maximaal 4 maanden voor de einddatum van je huidige abonnement zitten, dan kun je ook een verlenging aanvragen en een nieuw toestel erbij nemen.

Hli @joedoe , welkom op het forum.

Heel vervelend dat je telefoon nat is geworden. Heb je al een andere geregeld? De kans is namelijk groot dat de simkaart in die telefoon het weer gewoon doet, maar als hij in vies of voor langere tijd in het water heeft gelegen is een nieuwe vaak toch wel een goed idee.

Wat betreft de contacten is het goed te weten dat smartphones eigenlijk de simkaart niet meer gebruiken. Ze slaan dat op in het toestel zelf. Als je met Google of Apple een backup van je telefoon hebt gemaakt, worden alle contacten weer geladen zodra je op een nieuw toestel je cloud account weer aanmeld.


Bedankt voor je antwoord, alleen had ik altijd mijn contacten opgeslagen op met simkaart en niet op een Google account. Omdat Google zulke slechte privacy heeft. Maar staan dan mijn contacten ook op mijn nieuwe simkaart of niet?

Reputatie 7
Badge +14

Ok, dan kun je alleen nog proberen of de oude simkaart in een nieuw toestel werkt, kopieer dan de contacten naar je toestel en wissel dan eventueel je simkaart.

Aangezien de contacten alleen op die enesimkaart staan zal bij een simkaart wissel weereen leeg contacten file aanwezig zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joedoe 

Je kunt in de app bij meer onder simkaart een nieuwe simkaart bestellen, via de website onder sim & toestel in je My T-Mobile account.

Een nieuwe simkaart kost je €5,09 en je behoud hetzelfde nummer, voor activatie van de simkaart kan je het beste langs een T-Mobile shop gaan zodat ze daar meteen de verificatie kunnen doen en de simkaart activeren.

De oude simkaart wordt dan geblokkeerd.

@eric ik zag je edit pas nadat ik mijn reactie plaatste 😅

Ok, dan kun je alleen nog proberen of de oude simkaart in een nieuw toestel werkt, kopieer dan de contacten naar je toestel en wissel dan eventueel je simkaart.

Aangezien de contacten alleen op die enesimkaart staan zal bij een simkaart wissel weereen leeg contacten file aanwezig zijn.


Nee de simkaart is volledig kapot. Maar staan dan mijn contacten ook op mijn nieuwe simkaart of niet? Als ik een nieuwe bestel.

Hallo @joedoe 

Je kunt in de app bij meer onder simkaart een nieuwe simkaart bestellen, via de website onder sim & toestel in je My T-Mobile account.

Een nieuwe simkaart kost je €5,09 en je behoud hetzelfde nummer, voor activatie van de simkaart kan je het beste langs een T-Mobile shop gaan zodat ze daar meteen de verificatie kunnen doen en de simkaart activeren.

De oude simkaart wordt dan geblokkeerd.

@eric ik zag je edit pas nadat ik mijn reactie plaatste 😅


Bedankt, maar staan dan de contacten van mijn oude simkaart ook op mijn nieuwe simkaart? Of moet ik dat handmatig doen.

Reputatie 7
Badge +14

Ok, dan kun je alleen nog proberen of de oude simkaart in een nieuw toestel werkt, kopieer dan de contacten naar je toestel en wissel dan eventueel je simkaart.

Aangezien de contacten alleen op die enesimkaart staan zal bij een simkaart wissel weereen leeg contacten file aanwezig zijn.


Nee de simkaart is volledig kapot. Maar staan dan mijn contacten ook op mijn nieuwe simkaart of niet? Als ik een nieuwe bestel.

Als de oude simkaart kapot is en je hebt geen telefoon of cloud backup, dan zul je inderdaad de contacten opnieuw moeten invoeren. De nieuwe sim is altijd leeg vanuit de fabriek voor contacten en opgeslagen smsjes.

Reputatie 7
Badge +15

@joedoe

Ik keek net even op het internet en vond een topic over hetzelfde probleem. Daar was het antwoord; contacten die op de oude simkaart waren opgeslagen gaan niet mee naar een vervangende simkaart, helaas.

@joedoe

Ik keek net even op het internet en vond een topic over hetzelfde probleem. Daar was het antwoord; contacten die op de oude simkaart waren opgeslagen gaan niet mee naar een vervangende simkaart, helaas.


Oke, ik heb nog een Iphone 11 en die ondersteunt eSIM. Geld dit ook voor een eSIM dat ik alle contacten handmatig moet overzetten?

Reputatie 7
Badge +14

Helaas  De contacten die je op de oude simkaart zijn gezet kun je alleen in een Apple of Google cloud veilig stellen. Dat wilde je niet vanwege duidelijke bezwaren. Het resultaat is dan dat de contacten definitief verdwenen zijn als de simkaart kapot is. Een e-sim is niets anders qua profiel en werking als een normale sim, dus die wordt niet 'gevuld' met contacten die je op een andere sim had geprogrammeerd.

Ohh oke jammer, maar in ieder geval bedankt voor je tijd en support!

Reageer