Beantwoord

Simkaart i.c.m. E-sim

  • 29 April 2022
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

Uit een gesprek met een T-Mobile medewerker had ik begrepen dat ik een Esim op mijn mobiel kon activeren en daarnaast mijn simkaart in een tablet kon gebruiken. Echter niet tegelijk kon gebruiken, maar dat maakt mij niet uit maar ik vind het handig om 5G tot mijn beschikking te hebben op mijn tablet. Nu heb ik een Esim besteld en in de SMS die ik ontving staat dat na de activatie van mijn Esim de simkaart automatisch gedeactiveerd zal worden.

Dit is echter niet mijn bedoeling omdat ik de simkaart graag in mijn tablet wil gebruiken. Ik zal vast e.e.a. verkeerd geinterpreteerd hebben? Mijn vraag is dus: hoe kan ik mijn 5G abonnement zowel op mijn telefoon als mijn tablet installeren?


EDIT
Na activatie van de E-sim zie ik dat deze contact maakt met een 4G netwerk en niet 5G. Ik heb de simkaart er weer in gedaan en die lijkt nog gewoon te werken, ondanks dat er in de SMS stond dat deze gedeactiveerd zou worden.
Ik denk dat ik morgen maar even contact ga maken met de klantenservice :)

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 29 April 2022, 20:55

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Een duo sim zijn twee simkaarten met dezelfde identiteit. Dan kun je de devices waarin ze zitten om en om aanzetten. Let op, als je dan ipad data gebruikt ben je telefonisch niet bereikbaar. Er bestaat echter geen dezelfde identiteit met een e-sim. Die zijn altijd uniek. Een duo e-sim kan dus niet.

Hou je het bij twee fysieke duo sims, dan is er dus nog wel bovenstaande beperking, maar als dat voor jou geen probleem is, prima. Indien dit wel een probleem is zul je een aparte datasim met abonnement nodig hebben. Een zg. Multisim, dus twee tegelijk werkende datasims op 1 databundel is er alleen bij combinatie met een Apple watch.

Reputatie 7
Badge +14

@EssieWessiePessie Goed plan, ik hoor graag het eindresultaat en wat ze zeggen over 5G!

Misschien hebben wij er allemaal iets aan.

Fijne avond!

5G staat aan. Ik zal morgen inderdaad even langs de winkel gaan 👍🏻

Reputatie 7
Badge +14

Beste @EssieWessiePessie  Welkom in de Community van T-mobile.

Als je De simkaart en in je telefoon en in je iPad wil gebruiken heb je een duo-Sim nodig.

Mij advies, ga morgen even langs een shop ze helpen je daar verder.

Houd er wel rekening mee dat je bij de Duosim slechts één van de twee simkaarten tegelijkertijd kunt gebruiken, dus je moet dan de verbinding van telefoon  of tablet uitschakelen, anders werkt het niet.

 

4G/ 5G Heb je de 5G optie ook aanstaan in je telefoon? 
bij mij werkt 5G ook niet overal.

Succes