Beantwoord

Slecht bereik buitenland

  • 23 September 2022
  • 8 reacties
  • 619 Bekeken

Hoi,

Ik woon redelijk dicht in de buurt van de Duitse grens. waardoor ik dus ook vaker over de grens ga voor verschillende dingen. 
ik zit alleen zowat elke keer weer overnieuw met hetzelfde probleem, en dat is dat ik geen bereik (niet kan bellen/gebeld worden) of internet heb. ook als mijn telefoon dan aangeeft dat het netwerk al op een duits netwerk staat,

Dit is heel vervelend vooral als ik dan een ruime tijd moet wachten voordat hij het doet.

ik heb niks van blokkades, op mijn telefoon staan en heb ook 25G in het buitenland.

 

ik hoop dat hier een oplossing voor is, aangezien dit frustrerend is. vooral als ik hoor dat bij andere telefoonmaatschappijen dit probleem niet tot nauwelijks is

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 24 September 2022, 10:47

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @M. Bink dank dat je hiervoor contact met ons opneemt, ik help je graag verder! Laten we eerst kijken naar de instellingen van het toestel. Kan je eenmalig het toestel opnieuw opstarten en controleren of 'dataroaming' en 'mobiele gegevens' aan staan? De functies 'niet storen' en de 'vliegtuigmodus' staan uit? Zou je dit voor me kunnen controleren als je je in het buitenland bevindt?

Indien het niet ligt aan de instellingen, kijken we verder. Je kunt natuurlijk ook proberen verbinding te maken met een netwerk van een andere provider in Duitsland. Op onze website hebben we een mooi overzicht per land: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland. Daar kun je precies zien met welke andere netwerken je verbindingen kunt maken. 


Zo kies jij handmatig een netwerk uit:

*Android

*iOS (iPhone)

-Ga naar Instellingen -> Aanbieder.

-Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je het uitzetten door erop te drukken.

-Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk.

 

Ik hoor graag van je of het dan wel lukt!

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reputatie 4

Helaas kan tmobile daar zelf niks aan doen aangezien ze niet over de grens mogen stralen, heb je automatische selectie aan? Dat zal het gewoon moeten werken, of je zal het moeten forceren met de handmatige selectie van de mobiele netwerken. Als je volgens google maps nog in Nederland ben dan forceren op het Nederlandse tmobile netwerk. En bellen via wifi aanzetten 

Hoi @M. Bink dank dat je hiervoor contact met ons opneemt, ik help je graag verder! Laten we eerst kijken naar de instellingen van het toestel. Kan je eenmalig het toestel opnieuw opstarten en controleren of 'dataroaming' en 'mobiele gegevens' aan staan? De functies 'niet storen' en de 'vliegtuigmodus' staan uit? Zou je dit voor me kunnen controleren als je je in het buitenland bevindt?

Indien het niet ligt aan de instellingen, kijken we verder. Je kunt natuurlijk ook proberen verbinding te maken met een netwerk van een andere provider in Duitsland. Op onze website hebben we een mooi overzicht per land: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/buitenland/dekking-buitenland. Daar kun je precies zien met welke andere netwerken je verbindingen kunt maken. 


Zo kies jij handmatig een netwerk uit:

*Android

*iOS (iPhone)

-Ga naar Instellingen -> Aanbieder.

-Staat hier 'automatisch(zoeken)' aangevinkt? Dan kan je het uitzetten door erop te drukken.

-Nu ga je handmatig zoeken naar beschikbare netwerken, selecteer een ondersteund netwerk.

 

Ik hoor graag van je of het dan wel lukt!

 

Groetjes, 

Pharwin 

Dankje wel voor je reactie,

 

Ik heb alles stap voor stap na gelopen en gecontroleerd zoals u genoemd heeft.

-Mijn telefoon heeft gewoon dataroaming aanstaan. en niks verder uitstaan. hij doet het in Nederland wel gewoon, alleen na het overgaan van de grens wilt hij niet echt '’meewerken'’

-In de t-mobile app staat ook alles gewoon goed.

-Als ik kijk met welk netwerk hij zich verbind (zodra hij het doet na enige tijd en meerdere keren opnieuw opstarten). Dan is dat telekom.de

 

groet

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M. Bink,

Goed dat je bovenstaande stappen hebt gevolgd! Wat apart dat je niet direct een goede verbinding hebt over de grens. Zet even je 06-nummer in je profiel, dan kijk ik direct met je mee. Probeer ook alvast eens handmatig verbinding te maken met het netwerk Telefonica. Ik ben benieuwd of je hier wel verbinding mee hebt. In dat geval kan het momenteel liggen aan het netwerk Telekom. Ik hoor het graag van je! 😄

Goedendag, 

Sorry voor de late reactie, hoe kan ik mijn telefoonnummer in mijn profiel zetten?

 

Zelf heb ik al wel keer naar T-mobile gebeld, maar die konden toen niet veel, omdat ik weer in Nederland was toen. 

aangezien het moeilijk bellen is als hij het niet doet 😅

 

Wel fijn dat u wilt helpen 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M. Bink,

Maakt niet uit hoor! Je kan hem in je profiel onder het kopje Abonnement invullen of je kunt hem even via een privébericht naar me sturen. Heb je wel een goede verbinding als je handmatig met Telefonica verbindt?

Hoi @Marciano,

Als het goed is heb ik hem toegevoegd.

Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd door omstandigheden.

Wat ik de laatste keer wel heb geprobeerd, was mijn telefoon opnieuw opstarten.

En ook meerdere keren mijn 4G uitzetten. (aangezien het handmatig wisselen, best tijdrovend is)

Toen ik dit de laatste keer had gedaan, duurde het met bovengenoemde stappen toch ongeveer 15+ min. 

 

Ik begrijp volledig dat het niet meteen op de seconde overgaat en wat tijd nodig heeft.

Maar vergelijkbaar met anderen is dit wel aan de hoge wachttijd.

En is toch vervelend als je de hele dag bereikbaar moet blijven voor werk.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @M. Bink

Top, ik zie hem inderdaad. Ik heb nog even nagekeken of er inderdaad geen blokkades o.i.d. op je account staan. Dit is in ieder geval niet zo, dus dat is mooi! 

Ben je op dit moment in Nederland of in Duitsland? Als je nog in Duitsland bent, kun je dan proberen handmatig verbinding te maken met Telefonica of Telekom? Het moet uiteraard ook gewoon werken met automatische verbinding, maar ik zoek op dit moment voor nu alvast even naar een werkende oplossing. Als je over de grens gaat blijf je dan ook dichtbij de grens of ga je echt verder het land in? Als je dichtbij de grens blijft, kan het wellicht zijn dat je toestel automatisch verbinding probeert te maken met het Nederlandse netwerk, waardoor het niet soepel werkt.

Ik hoor het graag van je!

Reageer