Beantwoord

Slecht bereik Santpoort

  • 25 April 2023
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds vorige week hebben we op meerdere mobieltjes slecht bereik. Voorheen hadden we altijd vol bereik (5 streepjes), tegenwoordig schommelt het tussen de 1 en 3 streepjes bereik. 
Het meest bijzondere is dat wij de gesprekspartner wel goed verstaan zonder ruis ed, maar dat wij blijkbaar telkens wegvallen waardoor wij niet verstaanbaar zijn voor hen. Telefoon opnieuw opgestart, bellen met roaming aan/uit, via wifi uit, niets werkt. 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 26 April 2023, 13:44

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Sinds vorige week hebben we op meerdere mobieltjes slecht bereik. Voorheen hadden we altijd vol bereik (5 streepjes), tegenwoordig schommelt het tussen de 1 en 3 streepjes bereik. 
Het meest bijzondere is dat wij de gesprekspartner wel goed verstaan zonder ruis ed, maar dat wij blijkbaar telkens wegvallen waardoor wij niet verstaanbaar zijn voor hen. Telefoon opnieuw opgestart, bellen met roaming aan/uit, via wifi uit, niets werkt. 

 

Hi @EDJ7, welkom op onze Community! Goed dat je dit aangeeft, ik help je graag verder! Had je toevallig al een keer je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen! Je kunt een kijkje nemen op onze dekkingskaart: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart. Mocht er iets te zien zijn, dan krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. Mocht er niks te zien zijn, kun je dan voor mij de onderstaande stappen uitvoeren? 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

 

Ik hoor het graag van je! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

 

 

 

Hi @Pharwin, dank voor je reactie. En ja, uiteraard heb ik al veel geprobeerd, waaronder opnieuw opstarten, herstellen netwerkinstellingen, software updates (is geheel up to date), dekkingsgraad, onderhoud/werkzaamheden/storingen pagina’s, etc. Probleem is dat het niet alleen mijn telefoon betreft, maar ook die van mijn partner (hetzelfde probleem). Er is al een onderzoek opgestart via je collega. 
 

Reputatie 6
Badge +6

@EDJ7 ah, superfijn dat er een onderzoek is gestart! Mijn collega's zullen zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Mocht je in de tussentijd nog (andere) vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Reageer