Beantwoord

Slecht en soms géén 5G internet sinds ik unlimited internet heb

  • 24 May 2022
  • 7 reacties
  • 2678 Bekeken

Sinds ik unlimited internet heb komt het te vaak voor dat mijn 5G internet slecht of helemaal niet werkt. Hier had ik geen last van toen ik nog beperkt internet bij t-mobile had.

Het lijkt wel alsof het bewust gebeurt, ik vind het in ieder geval erg storend en ook bijzonder aangezien jullie verklaren dat...: 

Dit terwijl ik er met mijn unlimited abonnement en iPhone 13 pro vaak genoeg Internet beperkingen mee ervaar.

Doordat ik veel op de wifi zit verbruik Ik weinig data maar het minste wat ik wil is dat mijn internet goed is helemaal gezien jullie bewering over superhoge snelheden van ons 5G netwerk….. een razendsnel en stabiel internet!?!?  

Dit probleem voor mij graag zsm herstellen!!

icon

Beste antwoord door eric 24 May 2022, 10:05

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @JorritGriesen , welkom bij de community.

5G is inderdaad een prettig iets om te hebben, maar is nog niet overal in Nederland bschikbaar. Dat geldt wel voor 4G. Je kunt zien wat de verwachting van de dekking is via deze kaart. Het maakt voor het radio netwerk niet uit of je een limited of unlimited abonnement hebt. De radiogolven en dus de dekking zijn voor iedereen hetzelfde. Er kan alleen als je limited bundel is in het netwerk een snelheidsbeperking worden ingesteld, maar dat heeft dus niets met de dekking te maken.

Als je slechte ontvangst ervaart op 1 plek, dan biedt de dekkingskaart de mogelijkheid om een probleem te melden. Mocht je overal en nergens slechte dekking hebben, dan kan dat niet aan het netwerk liggen. Dan zou “iedereen” daar last van moeten hebben. De belangrijste storingbron is dan je mobiel. Probeer eens wat de dekking is met een ander toestel. De Iphone kan dan gerepareerd moeten worden. Misschien is de antennekabel aan de binnenkant wel losgekomen!

Hey T-Mobile, 

 

Ik heb deze problemen ook in het westen van het land op verschillende dichtbevolkte plekken. Resultaat is dus soms een zeeer trage verbinding of die helemaal wegvalt! 

Dit heb ik gemeld bij jullie. 

 

Oplossing die wordt aangedragen is zelfs om 5G uit te schakelen! Een andere sim! Maar er wordt ook genoemd dat er problemen zijn op het 5G netwerk. Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat het niet aan mijn telefoon ligt! Daar sta je dan met je 5G unlimited abonnement op het beste netwerk van Nederland! 

 

Er wordt dan gezegd dat 4G snel genoeg is voor mijn telefoon voor wat je ermee doet! Als ik erbij nadenk is het te belachelijk voor woorden.  De snelheid was vorig jaar augustus top en nu kom ik alleen op sommige momenten maar op de helft! Meestal is de 4G snelheid gelijk aan die van 5G. Helaas soms zo traag dat het tientallen seconden duurt op een pagina te laden. 

 

Waarom zou ik in de toekomst voor 5G betalen als jullie de snelheid toch niet kunnen leveren?

Reputatie 7
Badge +14

Als je slechte ontvangst ervaart op 1 plek, dan biedt de dekkingskaart de mogelijkheid om een probleem te melden. 5g heeft door het ontbreken van de 3.5 ghz frequentie veiling door de overheid nog niet de supersnelle snelheden die die Technology kan bieden.

Er zijn toestellen die zodra ze een 5g frequentie gebruiken één van de 4g frequentie's, waarmee hoge snelheden wordt geboden, laat vallen. Die kunnen dit niet aan. 

Mocht je overal en nergens slechte dekking hebben, dan kan dat niet aan het netwerk liggen. Dan zou “iedereen” daar last van moeten hebben. De belangrijste storingbron is dan je mobiel. Probeer eens wat de dekking is met een ander toestel. 

Er zijn toestellen die als ze een 5g band gebruiken een 4g band laten vallen. Die kunneiet aan. Een mobiel netwerk levert door het combineren van verschillende 4g en 5g banden de hogere snelheid t.o.v. bijvoorbeeld 3g.

De meldingen over slechte performance zijn gedaan. Volgens de kaart zou ik gewoon 5g moeten hebben. Ik heb zelfs metingen met dezelfde telefoon die hoger zijn in het verleden.  Dus de telefoon kan het gewoon aan.

 

De tmobilw netwerkspecialist geeft aan dat er problemen zijn met 5G. 

 

De performance problemen variëren er spelen op meerdere plekken van geen dekking, 2g tot gewoon 5g. 4 of 5g met goede performance tot slechte performance. 

 

Het is altijd makkelijk om de schuld buiten jezelf te leggen, zeker zonder onderzoek zoals je nu doet. 

 

Er zijn gewoon meer mensen die hier kast van hebben. 5G kan tot 800mbit performance leveren. Ik kom heel vaak maar tot 50mbit. Net als 4G. De 125 of 150 mbit die als normaal wordt beschouwd is een uitzondering als ik die haal 

Reputatie 7
Badge +14

800mbit? Nee, dat gaat niet lukken met de huidige frequenties. Pas in 2023 komt de nieuwe veiling met 3.5ghz waarbij een band van 100mhz inderdaad voor 1gbit door de lucht kan!

T-Mobile heeft een pagina waar ze de theoretische en de praktische snelheden aangeven. 80 mbit down is dus meer wat je kunt verwachten. Dus die 50 is echt niet verkeerd hoor.

 

Hey Eric,

 

Blijf vooral in je eigen gelijk hangen.  Je lijkt toch niet te weten waarover je het hebt aangezien je verwijst naar 75mbit upload als max terwijl de download waar tmobile het over heeft gezet wordt op 256mbit.

 

 

Reputatie 3

@Theo ztm,

hier een biertje en neem even de tijd om deze pagina geheel door te nemen. @eric zegt niks verkeerd!

Ondertussen geniet ik van de speedtest resultaten op mijn mobiel (4G) 205Mbps down en 60,2 up.