Beantwoord

Slechte dekking, geen bereik en opzeggen

  • 28 August 2021
  • 5 reacties
  • 1561 Bekeken

Reputatie 3

Recent verhuisd, hoewel de T-Mobile dekkingskaart een goede actuele dekking toont, hebben ik vrijwel geen bereik voor gsm en 4G (meestal helemaal geen dataverbinding) Telefoongespreken zijn blikkerig, schokkerig of vallen weg. Mijn iphone zegt dan “geen verbinding”, binnen buiten eigenlijk niet echt verschil.

Tijdens een feestje alle telefoons maar eens op tafel gelegd, T-Mobile slecht/niet aanwezig, hollandsnieuwe en vodafone redelijk tot goed, KPN matig/slecht.

Weet iemand hoe de voorwaarden zijn tav het beeindigen van het contract met T-Mobile vanwege slechte verbinding? Uiteindelijk leveren ze niet conform voorwaarden en is de landelijke dekkingskaart niet correct (misleidend?) of oud..

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 29 August 2021, 09:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ritzee 

Heb je dit probleem van mindere dekking ook op andere locaties dus niet alleen buiten je huis?

Maakt het ook geen verschil als je je simkaart in een andere toestel plaatst? Anders is een melding maken op de dekkingskaart de beste stap, het zou aan een mast kunnen liggen.

Reputatie 3

In mijn nieuwbouw huis is het verschil tussen voor de deur of achter mijn tripleglas ramen ook heel groot. Daar hebben radio signalen echt last van. Met wifi bellen en mijn Mesh wifi netwerk heb ik thuis optimale verbindingen. Je moet er zelf wel even wat voor doen, maar ik koos ervoor in zo'n goed geïsoleerd huis te gaan wonen.....

Ik woon in een slecht geisoleerd huis met houtskelet en zelfs nog enkel glas, ook zelf gekozen. Binnen buiten geen enkel verschil, wil ook gaan isoleren, dan heb ik binnen ws niks meer..

Er zit ws gewoon een gat in de T-Mobile dekking die ze niet op de kaart laten zien.  

zie foto, ik woon (ruimschoots) in het donkerste gebied

 

Reputatie 3

Hallo @Ritzee Dat is natuurlijk niet de bedoeling. T Mobile heeft het beste netwerk van Nederland. Echter kan het voorkomen dat je net in een blinde vlek zit. Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben zoals een defect in een antenne of dat deze moet worden bijgesteld. Het beste wat je kan doen is een melding maken via de dekkings kaart zodat er naar het probleem kan worden gekeken. Maak het liefste voor elke sim die het probleem heeft een melding. Zo help je het netwerk nog beter te maken.

Soms is het mogelijk het probleem op te lossen door wifi bellen te gebruiken bijvoorbeeld.

Mocht het niet lukken het probleem op te lossen is het doorgaans geen probleem om op te zeggen

Volgens de T-Mobile dekkingskaart geen blinde vlek, ik heb door veel problemen met bellen regelmatig de dekkingsapp gebruikt en gerapporteerd. Binnen/buiten maakt eigenlijk niet uit. Zie screenshot, dit is het beste wat ik van ze krijg, verbinding valt zeer regelmatig weg.

 

Ik heb een GSM/4G abonnement, je verteld met toch niet dat ik via Ziggo moet gaan wifibellen?

Ik ga T-mobile maar bellen, geen probleem zeg je.. ik heb andere ervaringen..

Reputatie 7
Badge +14

In mijn nieuwbouw huis is het verschil tussen voor de deur of achter mijn tripleglas ramen ook heel groot. Daar hebben radio signalen echt last van. Met wifi bellen en mijn Mesh wifi netwerk heb ik thuis optimale verbindingen. Je moet er zelf wel even wat voor doen, maar ik koos ervoor in zo'n goed geïsoleerd huis te gaan wonen.....

Reputatie 7

Hallo @Ritzee Dat is natuurlijk niet de bedoeling. T Mobile heeft het beste netwerk van Nederland. Echter kan het voorkomen dat je net in een blinde vlek zit. Dit kan natuurlijk verschillende oorzaken hebben zoals een defect in een antenne of dat deze moet worden bijgesteld. Het beste wat je kan doen is een melding maken via de dekkings kaart zodat er naar het probleem kan worden gekeken. Maak het liefste voor elke sim die het probleem heeft een melding. Zo help je het netwerk nog beter te maken.

Soms is het mogelijk het probleem op te lossen door wifi bellen te gebruiken bijvoorbeeld.

Mocht het niet lukken het probleem op te lossen is het doorgaans geen probleem om op te zeggen

Reageer